[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:41

Ben ff geinteresseerd over de dekens aan het lezen. Heb er zelf geen ervaring in, maar wel een eczeemdeken nodig voor een minishet. Zijn rugmaat is echter maar 66 cm, dus het zou een deken moeten zijn met rugmaat 76. Maar zelfs de eczeemdekens voor minies (nog maar 1 kunnen vinden en die was heel duur) zijn 90 cm

Iemand goede tips??????

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:19

Ik heb een link gekregen van dat meisje die de pyjama's maakt.
Vind vele creaties wat tegenvallen :o

Hier de link: http://www.razzledazzlerugs.co.uk/

Liljebo kijk eens op www.ebay.co.uk daar zijn meer mensen die maatdekens maken en aanbieden, waaronder een blauwe eczeemdeken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:54

liljebo schreef:
Ben ff geinteresseerd over de dekens aan het lezen. Heb er zelf geen ervaring in, maar wel een eczeemdeken nodig voor een minishet. Zijn rugmaat is echter maar 66 cm, dus het zou een deken moeten zijn met rugmaat 76. Maar zelfs de eczeemdekens voor minies (nog maar 1 kunnen vinden en die was heel duur) zijn 90 cm

Iemand goede tips??????

Everline al geprobeerd? Die gaan tot XXXXS dacht ik.

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:08

Nou vandaag had madam haar staart geschuurd, gelukkig niet heel erg, maar vrij licht. Ben benieuwd hoe ze er morgen bij staat.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:59

Senna gaat nog steeds wel goed. Wel wat jeuk, maar haar manen en staart worden niet kaler.
Ze heeft ook alleen zo'n jeuk op haar hoofd, dus nu staat ze dag en nacht met haar hoofdkap op het land.
Ik ben zelf erg blij met de Rambo. Hij blijft echt super liggen, geen schuurplekken of wat dan ook. De Pagony moest ik iedere dag rechttrekken, want die hing echt altijd zo scheef. Ik ben wel aan het kijken naar een luchtigere deken voor als het echt warm is, dan is de Rambo wat minder fijn.

Bij de Paardendrogist is Puur Culico in de aanbieding en tijdens het Pinksterweekend hoef je geen verzendkosten te betalen. Jammer dat Puur Allergie alleen niet in de aanbieding is.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:28

jeutje, staan jullie met stalling in groningen zo goedkoop? ik ga mijn vriendje overtuigen om te verhuizen :=

mijn deken valt vrij groot uit, dus ik kan niet zeggen dat mijn paard het niet comfortabel vindt. Ik vind het enge met die strechty stofjes dat ze zo dun en zijn en ben bang dat hij ze in no-time stuk heeft. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik de rambo heb gekocht.

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:15

Whinnylando schreef:
Volgens mij is die laatste link de deken die xmelissaxx bedoelde, beestje zit echt helemaal ingepakt!

nee het was echt een duitse site die hadden hem ontworpen. de deken komt dan ook echt tot de hoeven.
echt een pyama

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:44

Dowski schreef:
jeutje, staan jullie met stalling in groningen zo goedkoop? ik ga mijn vriendje overtuigen om te verhuizen :=

wat is goedkoop dan?
heb ik denk ik overheen gelezen.

[VN] Toch nog hoop voor paarden met hardnekkige mok

zou dat product ook wat zijn voor de ernstige eczeemplekken?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:48

Manenkam hier is wel vrij dik, maar niet hard en ook geen ribbels, vreemd. Vrijwel ook geen jeuk. Staart was van vanmiddag tot aan vanavond niet aangeraakt door d'r. Hoop zo dat het goed blijft gaan. Manen schat ik nu op 20 tot 25 cm. Heb helaas geen foto's kunnen maken (zoals ik dat elk einde van de maand doe), misschien dit weekend en anders volgende week. De staart is ondanks dat ze hem nu 3x te grazen heeft gehad nog steeds goed uit! Toppie!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:53

Zo, de dames staan nu lekker 24/7 op het land. Was wel ff wennen, werd nog even geroepen door madam, maar heb maar niet toegegeven. :P

Blijf mooi doorsmeren met Befix, nu moet het echt weer de goede kant op gaan! :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:54

Mijn pony heeft niet meer geschuurd!! :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:57

Zijn er veel mensen tevreden over Befix? En gebruiken jullie dan de lotion of de creme?
Ik gebruik nu Bio Huidolie en als ze schilfers heeft klitwortel, maar ze blijft toch wat jeukerig. Wat ik wel raar vind is dat als ze op stal staat of op de poetsplaats nooit schuurt en niet laat zien dat ze jeuk heeft, maar in het land loopt ze toch af en toe naar een boom om even goed te schuren.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:59

Ik heb meerdere goede verhalen over Befix gehoord! :j En het resultaat is hier dus ook echt goed!

Flosje, kan je de bomen niet afrasteren? Hier kunnen ze nergens bij, overal staat draad voor of er omheen.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:18

Flosje446 schreef:
Zijn er veel mensen tevreden over Befix? En gebruiken jullie dan de lotion of de creme?
Ik gebruik nu Bio Huidolie en als ze schilfers heeft klitwortel, maar ze blijft toch wat jeukerig. Wat ik wel raar vind is dat als ze op stal staat of op de poetsplaats nooit schuurt en niet laat zien dat ze jeuk heeft, maar in het land loopt ze toch af en toe naar een boom om even goed te schuren.

Ik ben ook super tevreden over befix/liberate *D Echt super fijn spul!!

Ik gebruik zelf de creme en de shampoo...het voordeel vindt ik gewoon dat de producten mekaar goed aanvullen...van de shampoo wordt de huid al echt heel fijn en schilfer vrij *D

Trouwens nu ook tekoop bij epplejeck *D
http://www.ej.nl/advancedSearchResults. ... hContent=0

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:38

hallo ik ben hier een beetje aan het zoeken naar info over zomer eczeem.

ik heb een shire met eczeem en moet een deken hebben voor hem hij heeft stokmaat 1,95 maar welke maat deken moet ik dan bestellen in eczeem deken en welke biedt deze maat aanik kan er nog geen een vinden in de vorige vermeldingen
en doen jullie naast de deken ook nog anti jeuk smeren
bvd stefanie

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:44

ik denk dat je dan maat 215 nodig hebt. voor zover ik weet zijn er veel merken die deze maat in de aanbieding hebben, van equitheme weet ik het zeker.

wat smeersels betreft, ik denk dat je zelf even moet kijken wat je paard nodig heeft en wat bij hem helpt, elk paard is verschillend. mijn paard bijt bevoorbeeld heel zijn koker open en zijn gezicht schuurt ie kapot. ik was hem 2 tot 3 keer in de week met betadine shampoo, en smeer elke dag de wondjes in met betadine zalf, dode zee zout gel, en ik doe er nog anti-mug en anti-bijt op.
echt een chemicalien fabriekje daaronder dus :+

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:50

oke
weet iemand toevallig waar ik de links naar de dekens kan vinden want ik zoek de pagina s af maar kan het niet vinden

ook heb ik gelezen dat een kuur van groene leen als reiniging kan helpen in combinatie met knoflook en tea tree iemand ervaring hiermee

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:52

Ik heb maandag mijn Clyde laten testen door "natuurlijk in balans"
Zoals het er nu uitziet is het geen ZE *\o/*
Hij heeft erg veel moeite om zijn afvalstoffen kwijt te kunnen. Ws is daar de jeuk van. Hij wordt nu gereinigd met drainage comp van de groene os en krijgt probio forte van de groene os.
Zijn manen zijn al tijdje ongeschuurd. Wel nog wat aan zijn staart. MAar daar zitten ook nog wat wondjes. Die jeuken natuurlijk nu het gaat helen.
Die smeer ik in met MSM zalf. Link had ik hier ergens gelezen. Best fijn spul.
Verder 1 a 2x per week wassen met betadine. Ook hou ik zijn manen en staart wat "vetter" door er wat babyolie in te doen.
En zijn "kroel-maatje" is weer terug. Scheelt ook. Nu kroelen ze samen ipv dat hij kroelt aan de stal!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:45

Hey abgar wat fijn!
Ben wel benieuwd hoe die test precies in zijn werk gaat en wat er uit is gekomen; aan 'waarschijnlijk' of 'misschien' of 'hopelijk' heb je immers niets. Zou wel zo'n test willen doen met Wisse; bij Storm is het redelijk logisch omdat zijn moeder eczeem had (vastgesteld) maar bij wisse is het nog maar afwachten omdat beide ouders het in elk geval niet hebben zover ik weet.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:53

Muzefee schreef:
Ik heb meerdere goede verhalen over Befix gehoord! :j En het resultaat is hier dus ook echt goed!

Flosje, kan je de bomen niet afrasteren? Hier kunnen ze nergens bij, overal staat draad voor of er omheen.

Ze kan nu niet meer bij de bomen sinds 2 dagen. We hebben alleen nu nog veel palen in het land staan waartussen het draad weg is. Hier schuurt ze haar hoofd nog wat aan.
Misschien ga ik als de Bio Huidolie op is dan ook is Befix proberen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:10

Dat zou fijn zijn Abgar, ik had graag hetzelfde gehoord bijna 2 jaar geleden maar helaas ;)

Zondag fotoshoot gehad waarvoor ik haar knotjes ingedaan had. Het was duidelijk net na de schoft een stuk dunner dan richting de oren maar het viel mij toch niets tegen.
Staartje is nog 100% in tact :+: (was vorig jaar ook geen probleem, de manen ook niet qua schuren maar wel dunner door verstikken van de deken....)
Afbeelding

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:32

mooie foto ;) wel leuk dat jouw paardje wel door het water durft 8)7

lekker weertje word het vandaag,, tijd voor een extra lange bosrit na de heide.
zijn er al dazen bij julllie.? ik heb namelijk de eersten al gesingaleerd hier |(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:38

geertsa schreef:
oke
weet iemand toevallig waar ik de links naar de dekens kan vinden want ik zoek de pagina s af maar kan het niet vinden

ook heb ik gelezen dat een kuur van groene leen als reiniging kan helpen in combinatie met knoflook en tea tree iemand ervaring hiermee

http://divoza.com/shop/a.visit/4a20c620 ... a8c06406df die hebben zelfs maat 225

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:57

xmelissax schreef:

zijn er al dazen bij julllie.? ik heb namelijk de eersten al gesingaleerd hier |(

:\
ik had er nog geen gezien op stal
wel in den bosch in ons projectgebied, meteen geelimineerd ook overigens hoor! heb er een spoor van 4 cm van gemaakt >;)

gisteren alles rustig bij diddle, zijn voeten hebben geen korstjes meer, wat het nou was? :?

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:54

xmelissax schreef:

Durft jou paard niet door het water dan? Mijne is dol op zwemmen!

Mijn paard heeft nog steeds ontzettend veel last van haar buik, hebben meer mensen er last van? Verder heeft ze bijna nergens last. En ik doe regelmatig de deken af, ook voor een paar uurtjes.