[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:25

Ik heb van de Rambo ook een maatje groter, die is wat lang, maar dat stoort niet, en zit verder wel top.
Is er een XL versie van deze deken?

Die van mij is het kwartje na een jaar eindelijk gevallen, dat haar maatje toch echt wel lief is en fijn kriebelt. Gevolg is dat de dames ruimschoots het inhalen en mijn deken dus aardig te lijden heeft er van. Bijna einde seizoen, maar eens kijken of de reparatie dame van 2 dekens 1 kan maken, dan kan ik nieuwe aanschaffen nog even uitstellen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:18

Ja er bestaat een rambo xl.
Voor mij is pasvorm en sterkte wel belangrijk ivm spelende ruinen..

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:27

Heb je een foto van hoe die zit Muze? Of had je die al gestuurd, dan heb ik eroverheen gelezen misschien

Ik ben wel blij dat er binnenkort weer koudere dagen/nachten aankomen zeg! Ik kan op dit moment die van mij niet 1 dagje zonder deken zetten, gelijk enorme jeuk daarna.. In de zomer kon dat prima, af een toe paar dagen de deken af om te luchten. Maar als het nu elke keer 20 graden en zonnig is zweet hij zit ook kapot onder die deken := niet de meest ideale nazomer haha. Gelukkig is het vandaag ook weer minder weer!

Joland1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:56

Hoe denken jullie erover als volgende week misschien de eerste nachtvorst is. Zou ik de deken af kunnen doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:00

Joland, ik doe de deken pas af na de eerste echte nachtvorst, en dan moet het overdag ook onder de 15 graden blijven, anders gaat het hier niet goed.

Dat laatste gaat hier wel lukken, wordt zo'n 12 graden gemiddeld voorspeld. Maar hier voorspellen ze nog geen nachtvorst, wel fris met een graad of 2, maar dat is nog steeds geen vorst helaas.

Joland1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:02

Oke. Ja hoorde vanmorgen op het weer mogelijk volgende week eerste nachtvorst. Vandaar. Had de hoop dat het af kan.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:12

Bedankt voor de informatie, ik kwam er ook nog niet uit wanneer ik de eczeem deken af kan doen.
Heb de rsih (moest ook opzoeken welke dat was) en hij staat er heerlijk rustig en zonder jeuk onder.
Jammer dat hij het jaar rond een deken op moet, maar liever dat dan dat hij zich stuk schuurt door de jeuk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:18

Laten we hopen dat die nachtvorst er komt idd! Zo lekker als ze even bloot kunnen voordat ze eventueel weer onder de dekens moeten voor de winter.

Die van mij is met actief pensioen en wordt dus niet meer (geheel) geschoren, dat scheelt wel, daardoor kan ze lang/helemaal zonder deken in de winter. Maar toen ik nog reed, was dat geen optie.

Hier wel de kap af inmiddels sinds een week of 3, ze heeft vooral last van de zwarte vliegen rond haar ogen, en die zijn minder heftig nu. Tenminste bij ons. Dus dat gaat goed!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:26

Van mij mag de zomer wel voorbij zijn. Helaas werken de prednison pillen voor gene meter en meer durf ik niet te geven vanwege eventuele bijwerkingen.

Hij heeft zelfs de voorkant van zijn kogels opengeschuurd...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:39

Balou, zie dat je het nu een maand geeft, totaal geen effect?

Wat sneu dit. Meer geven zou ik wel durven proberen (kiezen tussen twee kwaden), maar als je hier niets van merkt, verwacht ik ook niet dat meer geven effect heeft.

Wat onzettend sneu en rot dit!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:45

MarliesV schreef:
Balou, zie dat je het nu een maand geeft, totaal geen effect?

Wat sneu dit. Meer geven zou ik wel durven proberen (kiezen tussen twee kwaden), maar als je hier niets van merkt, verwacht ik ook niet dat meer geven effect heeft.

Wat onzettend sneu en rot dit!

Nee ik merk eigenlijk nagenoeg geen verschil, belangrijk om te weten is dat hij in het verleden (langer dan 5 jaar geleden) bevangen is geweest. Vandaar ook dat ik niet goed durf op te hogen.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:15

Wat sneu zeg!

Hier vorige week de vliegenkap afgehad en meteen haar hele hoofd open geschuurd... dus toch maar weer op.
En de deken ook nog op. Vanaf volgende week dan de winter dekens weer uit de kast halen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:19

Balou_k schreef:
Van mij mag de zomer wel voorbij zijn. Helaas werken de prednison pillen voor gene meter en meer durf ik niet te geven vanwege eventuele bijwerkingen.

Wat eet jouw paard eigenlijk? Misschien heb je dat al gedeeld, maar dan heb ik het gemist... in dat geval excuses.....

fla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:54

Wanneer halen jullie de eczeemdeken bij jullie paard af? Die van mij staat al vanaf april onder z’n eczeemdeken. Geen jeuk gehad en niks geschuurd. Ik twijfel om hem vanavond af te halen. Ze geven veel regen aan vannacht en de temperatuur gaat ook omlaag. Maar ben bang dat hij op de valreep toch nog jeuk gaat krijgen dan. Zou zonde zijn natuurlijk. Hij heeft geen heftige vorm van eczeem. Met deken op eigenlijk al jaren geen last meer van gehad. Vind het ook zo sneu om hem met zo’n natte deken rond te laten lopen, hij staat 24/7 buiten met overkapping.,regendeken heb ik wel maar wil hem eigenlijk het liefste zonder deken. Wat zouden jullie doen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:17

Lastig, bij ons hebben alle paarden veel last van de zwarte vliegen, zelfs met harde wind. Ook gewoon meer dan in de zomer.
Hier wordt om 23u 8mm regen verwacht, maar dat was het ook wel. Dus ik denk dat ik voor de protector ga ipv de rsih. Die is tenminste zo droog.

Ik heb een regenliner liggen, maar met overdag 20+ graden is dat voor mijn paard echt te warm.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:08

Morgen wordt het hier een stuk koeler.
En sinds gisteren af en toe regen en veel wind. Dus gisteren alles af gedaan, wel nog veel vliegen en veel staartzwiepen, maar gaat verder wel. Ze is ook geen zware excemer maar snel geïrriteerd door insecten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:40

Hier gisteren geswitcht naar regendekens gezien ik ze zeiknat en bibberend uit de wei haalde. Zonder vind ik met dit wisselvallige weer geen optie, hij gaat dan meteen weer jeuken helaas. Met deken op niks aan de hand.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:47

Mijne staat met eczeemdeken van Bucas met een regenliner eronder, vanmiddag was hij mooi droog eronder. Voorlopig blijft hij zo staan, eerst de temperatuur maar dag en nacht omlaag.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:22

Ik heb de mijne nog onder de rsih staan ..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:12

Ninx schreef:
Balou_k schreef:

Wat eet jouw paard eigenlijk? Misschien heb je dat al gedeeld, maar dan heb ik het gemist... in dat geval excuses.....

Hooi (getest, suiker arm)
Een mineralen brok.
Een liksteen.

Om de 6 weken een vlo zaad kuur zonder toevoegingen.

Wel of geen gras maakt geen verschil

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:14

Wat denken jullie… nu ( straks) de rsih af en dan even de bucas irish 50 grams op?
De rsih os echt een zware natte vieze lap nu.
Morgen kan ik niet naar stal, dinsdag wel weer en wordt t weer droger.. dan kán de rambo evt weer op..

Of zou helemaal bloot alweer kunnen

fla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:05

Ik ben de mijne gisteren bloot gezet. Het waaide en regende flink. Dus dacht probeer het gewoon. Hij had heel het jaar geen jeuk gehad. Wel deken op vanaf begin april. Zag vanmorgen dat hij z’n staart had geschuurd vannacht dus toch maar eczeemdeken weer op gedaan vandaag. Denk toch nog te veel knutten.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:27

Mijne is inmiddels geschoren dus sowieso geen rsih meer op.
Heeft nog wel jeuk, schuurt nu voornamelijk haar hoofd nu ik geen vliegenkap meer op doe.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:34

Ik heb de enorm vieze lap eraf gehaald en dan maar bloot.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:47

Ik heb er een winterdeken opgelegd met hals..even kijken hoe dat gaat. Ze hebben natuurlijk nog tot 6 weken jeuk nadat ze voor het laatst geprikt zijn voordat alles uit het lichaam is.