[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:23

Sterkte Thirtheen, die van mij is 9, het is intriest zo een rot ziekte, maar er is nog hoop!

Goeie van jou JP. Ik doe het trouwens wel afwisselend of in een handje meusli of ik snij een hapje uit een stukje peen, plaats daar het halve pilletje in en doe het dakje er weer op, werkt prima bij mij dan he...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:26

Ik heb vaak gemerkt dat als de pil in kontakt komt met vocht, deze héél vies smaakt. Gevolg: uitspugen!
In zo'n droog broodje gaat het goed!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:27

Die van mij krijgt het met peen elke keer voor elkaar om de pil eruit te laten vallen. En als hem met muesli geef, dan eet die smaak muesli niet meer (1 keer uit nood gedaan, het was gelijk over) := . Nu eerst zo naar de appie voor pita broodjes

Edit: droog brood moest hij ook op gegeven moment niet meer

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:40

Wat is de vreetzak van mij dan makkelijk. Ik doe het tussen de luzerne :D

Nu vraag ik me af.............ik heb gezien dat de hond van stal bij de voerbakken kan en daar dingen uit eet. Ik doe dus nu de staldeur dicht als ze op de wei staat en ik de pil in de bak doe met luzerne.
Maar wat kan er gebeuren als die hond het wel op eet? Wordt hij dan ziek of zo?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:51

Douraque schreef:
Hebben jullie nog een idee waarmee ik die pil naar binnen kan krijgen? Ik heb al brood, krentenbol, ontbijtkoek geprobeerd. Peen eet hij wil, maar het is zo lastig om daar een pil in te verstoppen

Hier ook zo een paard die zijn pil echt weigert. Sindskort prop ik hem gewoon in zijn mond (aan de zijkant, daar waar je zeg maar ook een wormenspuit geeft). Daarna meteen iets lekker aanbieden en hij slikt het beide keurig door. Ik doe het wel op een verharde ondergrond, want soms weet hij het pilletje er toch stiekem uit te werken. Geeft zo een gezoek in zijn box.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:05

ik los de pil in een spuitje met water op en spuit het aan de zijkant ver in de wangzak, blijkbaar is de smaak daar minder vies. beetje water erachteraan spuiten. ergens in lukt echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:30

Ik deed het eerst ook met een spuit met water in de mond, en daar achteraan wat lekkers. Ging prima. Maar doe het nu door de seniores priores en dat merkt ze ook niet, en is voor mij net zo makkelijk.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:02

Banaan heeft heel lang gewerkt voor mij (moeten wel erg rijp zijn).
Ik ben nu in de fase krentenbol, bedankt hier voor die tip.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:28

Als ik het in een spuit doe, spuugt hij het zeker weten uit, gebeurt ook met de wormenkuur. Evenals de pil aan de zijkant stoppen, hij spuugt het gewoon uit.

Gisteren met een pitabroodje geprobeerd en dat eet hij nu gelukkig. Maar ja, voor hoe lang. Het is echt een slim paard

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:49

Image heeft lang de pil in ontbijtkoek gehad, tot ze dat niet meer wilde. Toen overgegaan op krentenbrood met spijs.
Nu wil ze alleen nog krentenbolletje zonder spijs: en niet een kwart of een halve; nee, alleen als het een heel krentenbolletje is.
:o ik geloof dat ik weer in de maling genomen wordt............maar als de pil er maar in gaat.

Waar ik me over verbaas is, dat als je nu zo nodig Prascend voor paarden moet produceren en registreren als diergeneesmiddel, je dan als producent niet er voor zorgt dat het pilletje smakelijk is voor paarden, terwijl je weet dat ze het voor de rest van hun leven moeten slikken.

#irritatiefactor

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:34

Nou ja.. wij willen ook niet iedere dag boerenkool eten :))
Maar het lijkt me de moeite waard om eens contact te leggen met B.I. om hen voor te leggen of de smakk niet te verbeteren valt. Ik ga 's kijken of ik dat in m'n schaarse vrije tijd 's kan lanceren !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:50

Judith eet ze echt probleemloos, kaal uit de hand als het moet.
Dennis gaat prima, alleen witte bolletjes vertrouwd hij niet meer, die gaan echt in 100 stukjes en dan eet hij ze pas op. Dus tot hij ze weer gewoon aan pakt geen pillen in witte bolletjes. Wit gewoon brood is geen probleem.
Brood is niet helemaal ideaal, maar ze krijgen beide een half broodje per dag zodat hij in 1x naar binnen geschoven kan worden met pil en al dus ach. Dan kan dat beetje witbrood ook niet meteen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:46

Dimple , vind je dat dan zowiezo niet een een veel te groot risico? Als je niet ziet dat het pilletje naar binnen gaat bij je paard? Voor hetzelfde geld, gooit die hem er zo tussenuit en ligt pilletje in de box weg te rotten...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:59

Jannepauli schreef:
Maar het lijkt me de moeite waard om eens contact te leggen met B.I. om hen voor te leggen of de smakk niet te verbeteren valt. Ik ga 's kijken of ik dat in m'n schaarse vrije tijd 's kan lanceren !

Net meteen maar een mailtje gestuurd aan B.I.

Het zou ons leven elke ochtend een stuk gemakkelijker maken, als die Prascend wat smakelijker was en je niet van alles moet bedenken om die pil naar binnen te krijgen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:02

Nee, daar ben ik niet bang voor. 100% garantie krijg ik natuurlijk niet. Maar ik weet dat ze ze opeet. Het is nl gewoon een veelvraat. Ze heeft er nooit een probleem van gemaakt. In het begin maakte ik er nog een papje van of stopte ik het tussen de muesli, maar het maakt haar niet uit.
Meestal sta ik er bij als ze het eet, maar het komt voor dat het klaar ligt en dan gaat het schoon op.

Ik zou het wel bijzonder vinden als ze het uit haar voerbak tussen de luzerne en muesli, glucosamine, vitamine en monnikspeper weet uit te priegelen. :+
Dat is haar echt teveel werk, er ligt eten en dat moet op en wel heel snel. :')

Maar mijn vraag over die hond? Stel dat hij wat binnen krijgt? Kan dat kwaad? Ik sluit nu wel alles af (mijn kast en box) maar ben toch benieuwd wat het kan doen. Iemand?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:30

janouk schreef:
Jannepauli schreef:

Net meteen maar een mailtje gestuurd aan B.I.

Het zou ons leven elke ochtend een stuk gemakkelijker maken, als die Prascend wat smakelijker was en je niet van alles moet bedenken om die pil naar binnen te krijgen.

_/-\o_ Hartelijk dank, je bent de beste secretaresse die ik ooit gehad heb !!! _O-

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:34

Ik heb ook zojuist een mailtje naar BI gestuurd, mijn paard is zo ontzettend lastig dat ik mij in bochten moet wringen om die pil naar binnen te krijgen. Terwijl bi gewoon de smaak kan aanpassen met al dat geld

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:39

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:48

Mist 'vind ik leuk' knop :D.

Ach, ik heb shetten, die zeuren niet. En heb pergolide, dus ik mag helemaal niet zeuren ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:02

Dennis schreef:
Mist 'vind ik leuk' knop :D.

Ach, ik heb shetten, die zeuren niet. En heb pergolide, dus ik mag helemaal niet zeuren ;).

Haha, die puk van mij dus ook niet en goddank tegenwoordig ook de pergolide, I'm a lucky bastard...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:55

Ik denk dat het voor een hond niet echt gezond is om pergolide te eten. Zeker een hele pil tot verhouding van het gewicht van een hond.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:41

Ik heb de (dure) prascend ...
In belgie is pergolide niet verkrijgbaar ...
Iemand die weet of ik met een voorschrift van een belgische da in nl de pergolide zou kunnen krijgen ?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:37

In Nederland mag pergolide ook niet meer, de meeste hier zitten ook aan de prascend. Sommige mazzelaars kunnen nog aan pergolide komen, maar officieel is het verboden

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:39

pluisbeer schreef:
ik los de pil in een spuitje met water op en spuit het aan de zijkant ver in de wangzak, blijkbaar is de smaak daar minder vies. beetje water erachteraan spuiten. ergens in lukt echt niet

Zo doe ik 't ook, gewoon in een 2 ml water (spuitje) laten oplossen, dan nog 2 ml gewoon water erna, perfect!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:18

janouk schreef:
Image heeft lang de pil in ontbijtkoek gehad, tot ze dat niet meer wilde. Toen overgegaan op krentenbrood met spijs.
Nu wil ze alleen nog krentenbolletje zonder spijs: en niet een kwart of een halve; nee, alleen als het een heel krentenbolletje is.
:o ik geloof dat ik weer in de maling genomen wordt............maar als de pil er maar in gaat.

Waar ik me over verbaas is, dat als je nu zo nodig Prascend voor paarden moet produceren en registreren als diergeneesmiddel, je dan als producent niet er voor zorgt dat het pilletje smakelijk is voor paarden, terwijl je weet dat ze het voor de rest van hun leven moeten slikken.

#irritatiefactor

Dat is omdat ze er gewoon helemaal niets aan verandert hebben, behalve de naam en de prijs.
Stel je voor zeg dat ze iets aan de smaak doen.... dat kost geld hoor, en hun enige doel is geld verdienen.