Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordenglenn

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:26

zouden we geen acties of zo kunnen ondernemen en tot bij de ministers gaan ofzo en hen echt zeggen dat dit niet verder kan zo ?

mijn ouders hebben nog de tijd geweten van de varkenspest op zich nu niet meteen vergelijkbaar zou je denken maar dat is wel zo vanaf dat er bekend was dat er varkenspes was werden alle vrachtwagens en bedrijven met varkens meteen gesloten binnen het uur van zodra het nieuws bekend was er ging geen varken meer belgie uit en er kwam er ook geen meer in wel rhino is net hetzelfde even gevaarlijk voor de dieren en hier doen ze niets tegen dit kan toch niet verder zo

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:27

Ik heb alles zo al afgezetvdat er niemand bij me paarden kan komen om te aaien of te voeren maar denk dat ik nog stapje verder ga.
Ik heb ook nog een vraagje voor iemand die mij antwoord kan geven...stel virus is op de manege hoe lang moeten ze dan alles afsluiten ? Hoe lang kan dit duren ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:29

Lovely schreef:
Veulen84 schreef:
Ik vraag me ak de hele tijd af waarom er ergens 50 paarden ziek zijn op 1 stal. Zou het kunnen zijn dat dit een stam is van het virus wat heftiger aanpakt? Beetje als de griep dat soms ook heftiger is? Of zit ik dan echt op een rare gedachtengang.

50 paarden is zo gek.

Het is gezien de historische gegevens heel onwaarschijnlijk. Maar als de boktredactie het heeeeeeel zeker weet, dan zal het toch wel zo zijn?

http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/23 ... ding-rhino
Alle paarden zijn besmet geraakt, staat er.

fjordenglenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:31

het virus zelf blijft zeker 14 dagen in de lucht en zo rond de manee hangen en ook in de nabije omgeving denk maar aan voederbakken en zo maar na die 2 weken moeten er nog 4 weken geteld worden voor alles terug 100% safe is dus rhino is echt geen lachertje

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:37

En bokt loopt achter op dit moment heel erg zelfs lees maar eens het laatste nieuws over het virus. Ik ga morgen ff bellen. Daarna neem ik me besluit. Me schatje gaat voor alles. O totaal dus 6 weken ? Dan hangt deze dame morgen aan THE foon.

fjordenglenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:42

met wie ga ke contact opnemen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:43

Kun je deze post ook in leesbaar Nederlands schrijven zodat iedereen begrijpt waar je het over hebt?

(was een reactie op Frangelica)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:47

Dat bokt achter loop kwa het virus. Lees het laatste nieuws maar ! En dat ik morgen ga bellen en dan besluit neem of ik wel of niet wegga met me paard over 4 weken. Maar eigenlijk meer belangrijk voor mij dan voor jullie bedenk ik me.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:50

Wat is dan het laatste nieuws? En wie ga je bellen. Ken je het woord mijn?

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:50

Lovely schreef:
[
Morgen zijn er vast weer een heleboel mensen die dit voor je willen verklaren. Of je belt even naar de Uithof voor uitleg, dat kan ook.

Die uitleg is niet nodig, die staat gewoon op de website van de UU.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:51

Misschien isd het dan erg handig om het laatste nieuws even in dit topic te zetten? ;)

fjordenglenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:52

heeft er eigenlijk iemand een idee of er al rhino heerst in belgie want de vlaamse media die geeft geen kik hoor

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:56

Moderatoropmerking:
Weer een plaatsnaam verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic melden. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Wees voorzichtig met allerlei plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.
Verder heb ik een off topic discussie die op de man ipv op de bal gespeeld was verwijderd.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:58

Nee want ik mag hier geen plaatsen noemen of link plaatsen en vooral geen paniek zaaien. Ook had ik een of ander artikel gelezen dat dit jaar gevaarlijk zou worden. Maar mag niet zeggen hier want das paniek zaaien. Google maar. Lees je genoeg staat er ik geloof nog maar net op.

fjordenglenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 03:02

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 03:08

Ik weet niet hoe ik op mijn iPad kan plakken maar anders lees ff zelf op Google.nl of fachbook staat net iets meer info.

kakelblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 03:13

hallo goeieavond!!!

morgen komt de hoefsmid voor mijn dochters pony
en ik worstel ff met de vraag zal ik hem afbellen of niet???

t is op dit moment niet noodzakelijk,
wat zouden jullie doen i.v.m angst voor het rhinovirus???

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 03:49

frangelica schreef:
Nee want ik mag hier geen plaatsen noemen of link plaatsen en vooral geen paniek zaaien. Ook had ik een of ander artikel gelezen dat dit jaar gevaarlijk zou worden. Maar mag niet zeggen hier want das paniek zaaien. Google maar. Lees je genoeg staat er ik geloof nog maar net op.

Het is niet raar dat het dit jaar gevaarlijk is. We gingen in 1 week van -20 naar plus 10, dat is 30 graden temperatuurs verschil en daardoor krijgen mens en dier een verminderde weerstand.

Dus dan krijgen dit soort virussen juist de mogelijkheid om toe te slaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:22

FahyaFemke schreef:
ik vind dat iedereen hier maar kort door de bocht oordeelt betreft het zien van een trailer op de weg.

En als jullie een trailer zien rijden, weet je níét waarvoor diegene op pad is mijn zijn/haar paard!

Helemaal mee eens. Sterker nog, wie zegt dat er een paard in staat? Wij gaan ook zaterdag met trailer de weg op, maar dan om spullen te verhuizen van een vriendin. Dus wie houd me tegen?

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:30

Veulen84 schreef:
Ik vraag me ak de hele tijd af waarom er ergens 50 paarden ziek zijn op 1 stal. Zou het kunnen zijn dat dit een stam is van het virus wat heftiger aanpakt? Beetje als de griep dat soms ook heftiger is? Of zit ik dan echt op een rare gedachtengang.

50 paarden is zo gek.

Ik vind het ook zo gek,meestal hoor je dat er van de 20 misschien drie ziek zijn omdat paarden met een goede weerstand het dan nog niet hoeven te krijgen. Maar je kan mij niet wijs maken dat er 50 paarden een verminderde weerstand hebben.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:44

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:48

Teddy idd voor overige 20 procent, deze hebben geen anti virus en als ze besmet raken met de neurolog of abortus varriant het meestal niet overleven.
Een ander paard zal er hoogstens wat "grieperig" van worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:03

Vraag aan viruskenners:

Ik vraag me af of het Schmallenbergvirus geen verband houdt met de uitbraak van Rhino nu en dan vooral de abortus variant. Ik ben geen virusdeskundige, maar omdat er zoveel schapen/koeienbedrijven getroffen zijn door het onbekende Schmallenbergvirus; zou dat de virus druk niet verhoogd kunnen hebben voor de Rhino bij paarden??

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:13

Janouk dat staat los van elkaar. het rhino virus voelt zich fijn bij lage temperaturen je ziet vaker dat na winters als deze er een uitbraak is, vaak blijft het beperkter tot 1 of 2 stallen maar omdat er nu meer stallen zijn is iedereen zo in paniek.
Het schmallenberg virus zorgt daarnaast voor misvormde nakomelingen wat het rhino niet doet. En het rhino is een heroes virus (word versprijd via slijm etc) schmallenberg niet. En van schmallenberg worden de moeder dieren in principe niet ziek ze geven alleen onvolgroeide nakomelingen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:15

ik heb gisteren een brief doorgemailt gekregen van de verening, en daar stond ook een stukje in over : Geen onnodige risico's nemen.

nu moeten wij vandaag dus gewoon naar de manege toe om het Orun te volgen,(dit word geheel geregeld via school) deze manege heeft het rhino virus nog niet maar toch. . . . straks hebben ze wel iets en dan moeten wij er maar gewoon naar toe.
ik vind dit echt onnodig risico's nemen.