Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
assebassie schreef:ik heb eerst zakjes gegeven en daarna uit de bulkzak, zakje in schepje gedaan wat in de zak zat en één zakje was precies een vol schepje.
er zit 2.8 gr in een zakje, dus één schepje is ook 2.8 gr.
Yvank_ schreef:Weet dat de meningen hierover verschillen maar ik zou een scopie doen. Dan weet je het zeker.
Wanderers schreef:Bedankt voor je reactie [***] en damian .. we 'kennen' elkaar al van het hoefbevangen topic![]()
Hier ook absoluut geen brok of voordroog en hooi wat ze krijgen spoel ik tegenwoordig uit voorzorg ..
Wél Lucerne en Seniores Priores om gewicht erop te houden, Joppe is het type paard waar moeilijk vlees op te houden/krijgen is.
Voer/management heeft absoluut invloed op eea., ben daar bekend mee ( verdeeld over dag meerdere porties ipv. enkele grote voermomenten per dag, hele dag ruwvoer ot beschikking, contact met soortgenoten, etc. , etc., ), maar bij Joppe is 'oud zeer' nu getriggerd door eerst stress om zieke stalgenoot en later het overlijden van haar.
Alle voorzorgsmaatregelen genomen vwb. rust en begeleiding, maar klaarblijkelijk heeft dat niet afdoende geholpen.
Overigens heb ik bij eerdere maagproblemen nooit eerder Omeprazol en/of Sucralfaat nodig gehad, was dat wel het geval geweest dan denk ik dat ik direct al ter voorkoming ván hiermee begonnen was ..
Sucralfaat zou overigens ook goed werk aan de 'achterkant' doen .. zou ook beschermend laagje aan darmwand geven, maar probiotica hier ook in huis ja
Nb., Joppe is niet het HB paard, dat is Noah .