[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:23

Marktplaats doet ook erg vreemd zeg. Wil ik advertentie openen, kom ik op de index. Dus dat zal niet aan jou gelegen hebben. :n

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:23

Ik baal :( Toen ik vanmiddag de deken afdeed bij mijn paard, viel er een flinke pluk haar uit. Toen ik de vlechten los ging maken was een van de strengen ook al los ;( Nu is het eerste gedeelte, bij zijn schoft, zo goed als kaal.
Mijn deken is ook kapot aan het gaan, bleh! De ene gesp was van de deken af (er zitten er twee bij de boeg/schoft en een daarvan was los) en nu laat de hele rand los. Van de week moet hij maar eens onder de naaimachine zodat hij nog een beetje heel blijft voor de rest van het seizoen.
En nu ik toch aan het zeuren ben; het ding begint de schuren ook nog. Bij de schouders en net de bovenkant van de voorbenen.

Paard staat trouwens 24/7 buiten en dat gaat op zich helemaal goed. De jeuk blijft redelijk onder controle, hoewel die plukken manen een flinke domper waren. Kan ook komen doordat de deken weer losgegaan was (had het even vastgestikt en dat was losgegaan) en daardoor is gaan schuren. Ik weet het niet zo goed. Ik smeer alles in met tea tree en dat lijkt te helpen. Heb hem vanmiddag ook helemaal compleet met tea tree gewassen. Hopelijk helpt het en houdt het de beestjes uit de buurt.

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:24

Muzefee schreef:
xmelissax, dat komt wel eens voor, maar zijn vaak tijdelijke dingen, zoals bij merries die pas geveulend hebben.

het zijn meer de ruinen die het doen we hebben geen drachtige merries of die net veulens hebben, op 1 na maar die zie ik nooit

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:25

Annetje wat vervelend!
Ik dacht dat jouw deken nog wel in goede staat was verder?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:27

net voordat je op de advertentie klikt en die opent zegmaar
op die link moet je eigenschappen doen :)

jammer dat ik een camera heb gekocht (naja jammer := :+ ) anders was die 1e deken wel wat voor mij geweest..

@annetje; alle kleine gaatjes meteen mee maken, dat scheelt ivm doorscheuren!
zonde zeg...
diddle heeft ook een héul klein schuurplekje bij zijn bil van de bilriem, ff in de gaten houden :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:28

opisop dat was hij ook! In superstaat toen ik hem binnen kreeg, maar ik denk dat mijn paard in de kudde iets te wild is ofzoiets?
De ene gesp ging kapot en daardoor schuift alles en omdat ik het vast heb proberen te zetten, gaat de rest los :') Ik weet het ook niet.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:37

hoihoi,

ik wou even een positief berichtje laten horen. Mijn paard heeft al jaren zomereczeem en niets hielp. Een deken kon ik niet opleggen omdat er een gezelschapshengst bij stond die daar graag aan ging hangen.
Nu mijn huisvesting verandert is wilde ik het toch gaan proberen. Ik hield mn hart vast, want die van mij sloopt alles, maar ik las heel veel goede verhalen over deze deken op bokt.

Het is de Rambo Sweet Itch Hoody. Mijn paard heeft alleen eczeem aan de staart en manen, dus niet aan de buik of liezen.
Ik vind de deken helemaal geweldig, hij is nog steeds heel, ligt er nu zo'n 2 maanden dag en nacht op. Paard heeft nergens jeuk, niks geschuurd, dus ik ga met goede moed de zomer in. Ik sta iedere keer met poetsen helemaal te glunderen bij zijn manen en staart. Ik heb zijn manen nog nooitzo lang gezien!!

dus dit is een echte aanrader!

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:42

vorig jaar had ik een equitheme deken deze lag ook super op nemesis. jammer dattie nou 2 maten te klein is, maar kan hem wel gebruiken als vliegendeken voor zijn moeder :+
groeit snel zeg zo'n jong paard vorig jaar had ik maat 175 en nu 195 :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:44

hmm.. geen last van gaatjes xmelissax? :) mijn equitheme lijkt wel een gatenkaas namelijk :D (verder best tevreden :j )
*je woont best dichtbij zeg :D ik zit in etten-leur ;) *

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:05

Hier gaat het ook heel goed. Pony heeft vannacht en de nacht ervoor zonder deken gestaan omdat het zo hard waaide.

Hij heeft nog geen jeuk (alleen een beetje van het verharen) en de manen zien er nog heel mooi uit.
Wel zitten er veel gaatjes in de deken. Dus ben elke dag met naald en draad in de weer. Maar het helpt echt super die deken.

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:07

nee hij is nog helemaal heel, alleen een beetje verkleurd :#

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:10

Die van mij stond altijd 24/7 buiten.
Sinds ze nu op stal gaat is d'r eczeem drastisch verminderd.
Ze is veel rustiger ook dan met al dat gespuis.

*Overigens moet ik even afkloppen dat ze ondanks dat ze op stal overal kan schuren, ze het niet doet*

Ik ben ook nog op zoek naar een deken, redelijk goedkoop, voor de momenten waarop haar vaste deken in de was zit.
Is zo'n gedoe anders en moet z.s.m. weer terug op stal zijn. Blijf heen en weer rijden. Heb de ventilatoren van de auto dan richting mijn deken (die ik dan over de stoelen hang) en dan de hele weg voluit de blazer aan (zo'n 10 tot 15 min).
Dus een deken voor 1 dagje voor die enkele keren zou dan wel handig zijn!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:27

Hallo dames.
Hoor allemaal goede berichten van blije paarden zonder jeuk! lekker hoor.
Helaas van mijn kant geen goede berichten. Zoals ik al zei ligt de exceemdeken van Premiere niet goed. Wil nu graag een Rambo sweet itch gaan bestellen maar even kijken waar hij het goedkoopst is en het lieftst alvast het een en ander verkopen ( Ja ben helaas een niet al te rijke student :Y) )

Ook wil ik graag van binnen uit wat gaan ondersteunen maar zie even door de bomen het bos niet meer. Ben nu zoiezo begonnen met drainage compostium. Heb dit al eerder gegeven maar er moet eigenlijk nog wel iets bij voor gewenst resultaat.

voor de liefhebbers:

[EA-TK-AP] exceemdeken, 2 vliegendekens Rambo & Premiere.

[EA-GZ-RP] Met spoed gezocht !! Rambo sweet itch hoody.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:07

Nog meer dekens, bieden!

http://cgi.ebay.de/Pferdedecke-Ekzem-So ... 7C294%3A50

http://cgi.ebay.de/Ekzemerdecke-Fliegen ... 7C294%3A50

Wow, hele pyjama's!
Misschien is dit iets voor paarden met hele erge eczeem?
Ze worden gemaakt dus je kunt ook grotere maten bestellen.
Misschien kunnen ze er op de hals en bij de staart een dikkere stof innaaien, zodat het ook voor eczemers te gebruiken is?
Ziet er wel heel cool uit :D
http://cgi.ebay.co.uk/horse-rug-lycra-f ... 7C294%3A50

Wow!
Ook een snuggy body met hood, zoals iemand hier laatst had gekocht!
Ik ben een oen met buitenlandse maten, welke maat is 5' / 6' ?
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-SNUGGY-HO ... 7C294%3A50

Hoods:
http://cgi.ebay.co.uk/ROMA-LYCRA-STRETC ... 7C294%3A50

http://cgi.ebay.co.uk/Lycra-hood-pony-i ... 7C294%3A50

http://cgi.ebay.co.uk/Small-pony-electr ... 7C294%3A50

De Meulenkamp deken:
http://cgi.ebay.co.uk/DeMeulenkamp-Swee ... 7C294%3A50

http://cgi.ebay.co.uk/SWEET-ITCH-FLY-RU ... 7C294%3A50

Soort Rampo-deken, met gratis borduring?
http://cgi.ebay.co.uk/Sweet-Itch-Buster ... 7C294%3A50

Ook leuk, een roze eczeemdeken :D
http://cgi.ebay.co.uk/Boett-Style-Sweet ... 7C294%3A50
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 29-05-09 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:33

Volgens mij is die laatste link de deken die xmelissaxx bedoelde, beestje zit echt helemaal ingepakt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:42

Heb nog even flink wat meer links toegevoegd :D
Zag een ebay-topic voorbijkomen en ik dacht laat ik ook eens gaan kijken. Nou, je kunt er behoorlijk wat scoren voor een lage prijs denk ik!
Heb er zelf geen ervaring mee, vind die pyjama wel gaaf trouwend ik zal eens even vragen wat grote maten kosten.
Net iets voor Wisse, die wil vast graag iets om zijn benen!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:46

Jeetje, dat is een apart ding, ihihih een echte pyama :D
Die benen etc dat hoeft voor mij niet ,maar ehhh dat het zo in 1x doorloopt, dat hoofddeel naar de rest van de deken lijkt mij wel super handig! Ben nu iedere dag aan het checken of z'n kap nog wel op z'n hoofd zit of weer ergens in het land ligt (paardenvriendje trekt m volgens mij met spelen eraf, paar keer gezien, grrr)

Shathu gisteren ook weer een enorme jaap in z'n deken, zijkant van flank. Straks maar weer heen en andere op. Heb ondertussen een hele "verzameling" van die Pagony dekens liggen. Heb er vorig jaar paar in de aanbieding gekocht bij onze Welkoop voor 30 euro, dacht dan kan ik even vooruit.

Ik heb overigens ook de Rambo Sweet Itch en volgens mij ben ik de enige die niet helemaal happy er mee is ;)
Komt ws door "modelletje" van Shathu, ik weet niet, al is het echt niet zo'n mega tinker hoor.
Heb expres wat grotere maat genomen, maar goed, consequentie is wel dat ie behoorlijk ver naar de grond hangt achter bij z'n benen. Maar voor heeft ie het wel nodig, sterker nog, bij het lopen vind ik het behoorlijk strak zitten voor op de borst. Hebben jullie (Rambo S I bezitters :D ) dit ook of moet ik dus eigenlijk NOG een grotere, die dus zo'n beetje OP de grond hangt maar dan wel met meer ruimte?!?
En de oren passen ook niet, veel te dicht bij elkaar en te kleine gaten. Moet ik nog wat op verzinnen. Nu doe ik het zo als hij de deken om heeft (met mooi weer) dat ik het hoofdstukje terugsla, kap van Pagony om doe, die er onder frutsel, halster erom en maar hopen dat he tweer een dag blijft zitten ;)

Overigens wat ik me af en toe afvraag is....het lijkt wel of hij meer jeukerig is met de Pagony deken op. En plekjes/wondjes/beetjes van knutjes heeft hij niet (overigens ook hele seizoen deken op, weer of geen weer, altijd), nooit een plekje. Maar als hij op stal komt met die Excema deken dan gooit ie zich direct tegen de tralies om te schuren. En dacht laatst dat ie dat met de Rambo niet deed.
Kan ook weer toeval zijn overigens.
Maar meer van jullie die dit herkennen??

Overigens Opisop....heeft Nieboer helemaal geen landjes meer zonder schuilstallen? Ook niet op Kropswolde ofzo?!!?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:55

Ik zit ook een beetje in twijfel. Heb de Rambo sweet itch, ben er verder heel tevreden mee. Maar Zag nu dat het nylon gedeelte op de borst begint te slijten :(. Tevens is het een zeer stevige deken die misschien voor het paard soms ook minder prettig te dragen is? Was aan het denken, zo'n lycra deken? Zit die voor een paard lekkerder? omdat het zo'n dun stofje is? of lijkt dat maar?

IJ: ik merk wel dat mijn dier meer gaat jeuken als hij de bucas buzz off op heeft gehad, maar dat is ook meer een vliegendeken dan eczeemdeken.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:58

Nathalie84 schreef:
Ik zit ook een beetje in twijfel. Heb de Rambo sweet itch, ben er verder heel tevreden mee. Maar Zag nu dat het nylon gedeelte op de borst begint te slijten :(. Tevens is het een zeer stevige deken die misschien voor het paard soms ook minder prettig te dragen is? Was aan het denken, zo'n lycra deken? Zit die voor een paard lekkerder? omdat het zo'n dun stofje is? of lijkt dat maar?

IJ: ik merk wel dat mijn dier meer gaat jeuken als hij de bucas buzz off op heeft gehad, maar dat is ook meer een vliegendeken dan eczeemdeken.

Nou Nathalie, dat zei ik een tijdje geleden ook. Was een van weinige die dit "dacht", maar ik heb ook het idee dat zo'n stretchy eczeemdekentje die in alles meegeeft gewoon "confortabeler" is dan bijv de Rambo S I die inderdaad veel stugger is en niet meegeeft. Helemaal bij Shathu, omdat hij op de borst (met lopen bij benen/borst zie je dat goed) vrij strak ligt.
En zo'n stretchy :D deken geeft natuurlijk helemaal mee.
Maar?!?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:59

Heb geen Rambo SI maar kan me voorstellen dat er gewoon paarden zijn waarvoor hij qua pasvorm niet geschikt is; dat heb je met iedere deken. Vooral voor bredere paarden is dat dan vaak erg lastig. Denk dat het geen zin heeft nog een maat groter te nemen want dan zal hij achter echt enorm gaan hangen.

Nieboer heeft wel gewoon weiland inderdaad, maar daar betaald je dan alsnog 80euro pppm voor en dan is het niet bij hun zelf, dus geen faciliteiten. Vind dat erg duur aangezien je ze hier in Groningen zelf voor 60euro hebt staan 'szomers en dan met faciliteiten. Bovendien vind ik het erg ver rijden, 20km bij zomerdag. swinters hoef ik niet dagelijks heen aangezien ze vriendjes, eten en beweging hebben. Maar bij zomerdag wil ik ivm de eczeemdekens wel dagelijks heen; die van Wisse trek ik regelmatig recht.
Die blijft nu al dagen goed liggen trouwens, misschien dat hij er wat ingroeit nu :D

Ik ga volgende week kijken bij een weiland + stallen hier 14km vandaan op doe het zelf basis.
Misschien dat het wat is, we zullen zien; hangt af van de mogelijkheden bij winterdag; ze zullen er toch uit moeten komen immers.

Edit: heb al mail terug over die pyjama's.
Grotere maten kosten 75 pond, rond de 85euro is dat. Bij afname van meer dekens kon ik korting krijgen.
Het is gemaakt van Lycra en ze verkoopt het ook regelmatig aan mensen met eczeempaarden.
Je moet dat wel van tevoren aangeven, dan maakt ze de buikflap groter namelijk.
* Gaat zitten nadenken of ze zo'n deken wil en hoopt dat anderen mee willen bestellen :D *

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:09

ja dat is zo, prijs blijft (helaas) hetzelfde dan he! (k heb ook jaren bij Nieboer gestaan! :D )

Ook ik sjees iedere dag even naar stal om te kijken of deken nog goed ligt etc hoor, kan me goed voorstellen dat je het dan net even wat te ver vindt! Enneh EN dichter bij huis en 20 euro p/mnd goedkoper, daar zou ik ook voor gaan! ;)
Ow een eigen stukje is ook heerlijk!! Maar wel wat je zegt inderdaad, in de winter vaak wat meer "afzien". Wij doen het gelukkig met 10 meiden, dus parttime ;) maar als je het alleen zou moeten doen is wel een ander verhaal inderdaad!

Reageerde over Nieboer omdat ik in je profiel las dat jullie er zelfs over dachten om naar Hoogezand te verhuizen, daarom dacht ik dat je misschien gewoon erg graag daar zou staan, ook in de zomer! ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:16

Ja vanwege Nieboer wilden we inderdaad graag verhuizen; we zijn toch op zoek naar een woning en als je dan vlakbij je paard zou kunnen wonen; graag :D

Het doe-het-zelven is inderdaad afzien maar je paard krijgt er zo veel voor terug dat ik het er graag voor over heb.
Ik doe het echter al zolang ik paarden heb, maar het wordt voor mij wel steeds lastiger omdat ik meer werk dan voorheen.
Het land dat we nu hebben is nog geen 5min, fietsen maar is voor winterdag niet goed; dikke kleigrond waar iedere drup regen op blijft staan!

Als dat andere zandgrond is en we kunnen een stukje bestraten of een uitloop maken aan de stallen dan kunnen ze swinters mooi blijven staan. Maar ja, dat moeten we komende week eerst nog even bekijken inderdaad :)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:24

ik snap het! ;) :D
Om hoeveel paardjes gaat het als ik vragen mag?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:29

Twee; Darren wordt zondag opgehaald en de arabier staat te koop.
Heb Storm te koop staan maar meer omdat we dus waarschijnlijk van dit weiland afgaan en ik geen twee paarden in pension wil gaan betalen.
Als we gewoon weer een "goedkoop doe-het-zelf plekje" vinden blijft ie gewoon voor de recreatie, in ieder geval totdat Wisse helemaal beleerd is.

Heb overigens ontzettend veel reactie op Storm, echt vanuit het hele land EN iemand uit Duitsland.
Dat had ik dus ff niet verwacht, whaha!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:38

ow maar dat is wel hartstikke leuk natuurlijk als er zoveel mensen enthousiast reageren!! :D Tis ook een mooie Haf om te zien hoor!!

Als je zelf een "eigen" stukje hebt, en nog maar 1 paardje, zou je natuurlijk altijd iemand erbij kunnen zoeken om het samen met je te doen, scheelt ook weer in het werk wat je er van hebt (vooral "s winters en als je dan zelf ook nog een baan hebt etc kan het natuurlijk soms wat te veel zijn ;) )

Ik vroeg je voor hoeveel paarden, want tegenover onze stal is nog een plekje vrij volgens mij. Bij iemand achter het huis, voor recreatiegebied Meerwijck. 2 Ponies van mijn stalgenootjes EN een jonge Friese merrie van 3 van stalgenootjes schoonzus staan daar. Rijbakje/paddock, stal aanwezig als je zou willen, weidegang, 24/7. Wel zelfverzorging (wat ze met z'n 3-en nu doen), MAAR 's winters geeft de eigenaar van het land die er voor woont de paardjes altijd hun hooi en voer (gewoon, vindt ie leuk om te doen). Volgens mij 50 euro per maand (komt dan 's winters wel hooi etc bij natuurlijk).

Ow enneh..als je nog wel richting Nieboer wilt, zag er week of 2 geleden een huisje te koop staan, op de hoek daar bij het water, met uitzicht op de boerderij! hahaha Zei nog afgelopen week, da's ideaal als je je paardje bij Nieboer hebt staan ;) whhahahaha