Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
krissie20 schreef:Wat doen jullie om de weerstand van je paard een beetje goed te houden, bijvoorbeeld door supplementen?
fargo schreef:Echinacea druppels van Bloem gewoon bij de DA -drogist. 20 tot 40 druppels op een boterham of knackebrod en als het slecht gaat 2 x deze dosis. En verder geef ik graag MSM (poeder) dat werkt in zoveel dingen in: goed voor longen, huid, hoeven, pezen, spieren, tegen allergieën, tegen ontstekingen en helpt eventuele ontstekingingen er sneller weer bovenop.
Jannepauli schreef:MSM wordt door de ECIR-groep voor paarden met Cushing en Insuline Resistentie afgeraden. Het verstoort o.a. de opname van koper.
mdooper schreef:Hoi,
mijn paard (24 jarige merrie, sinds een jaar cushing geconstateerd) is ook behoorlijk vermagerd de laatste tijd. Ze krijgt nu 1 mg pergolide en voelt wel een beetje wiebelig als ik op haar rijd. Hopelijk trekt ze weer bij als ze de wei in mag! Ze is nu wel echt begonnen met verharen, eerst de rug/kont, daarna pas meer naar voren. Verharen jullie paarden/pony's al goed?
melodyke schreef:Ik heb gisteren voor de 2e keer mijn paard geschoren. Wij geven haar 1mg pergolide maar toch verhaarde ze nu nog niets... En het werd al behoorlijk warm.
Wat me nu vooral opvalt is dat ze enorm mager is maar ik las net dat ik ze dan best wat luzerne zou bijgeven dus ik hoop dat ze dan wat bijkomt
Ik lees hier goede tips!