[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:37

EllenB schreef:
@singasong: wat doe jij dan?

Ik begrijp je vraag niet Ellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:08

ik denk dat ze reageerd op wat je hier zegt:

Citaat:
Wanneer je open staat voor een alternatieve geneeswijze moet je mij even pb-en.

Mijn paard is voor 99% schudvrij door deze behandelingen en ook het paard van Mirgino hier in het topic schudt niet meer na de behandelingen.

en dan is haar vraag dus wat jij dan doet

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:13

ellepel schreef:
ik denk dat ze reageerd op wat je hier zegt:

Citaat:
Wanneer je open staat voor een alternatieve geneeswijze moet je mij even pb-en.

Mijn paard is voor 99% schudvrij door deze behandelingen en ook het paard van Mirgino hier in het topic schudt niet meer na de behandelingen.

en dan is haar vraag dus wat jij dan doet

Ik maak paardenhaarsieraden :+

:o? weet echt niet wat ze bedoeld.

Ik heb alleen bemiddeld? Bedoel je dat mss?
Of wil je weten hoe mijn paard behandeld is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:18

haha, eigenlijk vind ik dit wel een goede. :D

jij zegt:
mijn paard is voor 99% schudvrij door deze BEHANDELING.
en zij vraagt dus hoe je dat dan doet.'

dus welke behandeling jouw paard heeft gehad.
slimpie :P ...het is maandag zeker :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:35

:)* Niek schudt al sinds ik hem heb, 10 jr. Hij is nu 20 jr.
Hij is de laatste 3 jr. hiervoor behandeld op momenten dat hij hier last van had. Dit kun je teruglezen in al mijn posten. Heb namelijk geen behoefte meer om alles in details te gaan uitleggen omdat er hier op bokt een aantal aasgieren zitten die alle berichten in de gaten houden die over alternatieve geneeswijzen gaan en dan proberen je te overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Ik heb geen zin in dit soort discussies omdat ik voor mezelf weet en zie dat deze behandelingen wel degelijk werken!

Het enige wat ik kan zeggen is dat Niek z'n aangezichtszenuw één van zijn zwakke plekken is in zijn lichaam en die getriggerd kan worden door meerdere dingen. Soms een bacterie of een schimmel. Zodra de slijmvliezen ontsteken wordt de zenuw weer getriggerd en schud hij. Nu we dit weten houd ik hem onder controle om dit zo veel mogelijk voor te zijn. Soms lukt dit niet en dan proberen we het weer zo snel mogelijk op te lossen. Dit lukt tot nog toe steeds. Dus daarom is hij er niet voor 100% vanaf. Dit zal ook nooit meer gebeuren, gewoon omdat er te veel schade is aangericht in de loop der jaren.
Als ik er eerder bij was geweest dan had het wss nog wel opgelost kunnen worden maar dat is achteraf....

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:49

singasong schreef:
Hij is de laatste 3 jr. hiervoor behandeld op momenten dat hij hier last van had. Dit kun je teruglezen in al mijn posten. Heb namelijk geen behoefte meer om alles in details te gaan uitleggen omdat er hier op bokt een aantal aasgieren zitten die alle berichten in de gaten houden die over alternatieve geneeswijzen gaan en dan proberen je te overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Ik heb geen zin in dit soort discussies omdat ik voor mezelf weet en zie dat deze behandelingen wel degelijk werken!

Het enige wat ik kan zeggen is dat Niek z'n aangezichtszenuw één van zijn zwakke plekken is in zijn lichaam en die getriggerd kan worden door meerdere dingen. Soms een bacterie of een schimmel. Zodra de slijmvliezen ontsteken wordt de zenuw weer getriggerd en schud hij. Nu we dit weten houd ik hem onder controle om dit zo veel mogelijk voor te zijn. Soms lukt dit niet en dan proberen we het weer zo snel mogelijk op te lossen. Dit lukt tot nog toe steeds. Dus daarom is hij er niet voor 100% vanaf. Dit zal ook nooit meer gebeuren, gewoon omdat er te veel schade is aangericht in de loop der jaren.
Als ik er eerder bij was geweest dan had het wss nog wel opgelost kunnen worden maar dat is achteraf....

Ik hoop niet dat je mij daarmee bedoeld? Ben nl zelf cranio-sacraal therapeut en ik was benieuwd welke andere wegen naar Rome leiden. That's all...
En wij zijn niet bang voor de BigBens op deze wereld. Toch? *D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:16

EllenB schreef:
singasong schreef:

Ik hoop niet dat je mij daarmee bedoeld? Ben nl zelf cranio-sacraal therapeut en ik was benieuwd welke andere wegen naar Rome leiden. That's all...
En wij zijn niet bang voor de BigBens op deze wereld. Toch? *D

Daar bedoelde ik zeker jou niet mee! Ik ben nu 2x bedreigd via pb omdat de behandelwijze van mijn therapeute ter discussie kwam en daar pas ik voor.
Willen mensen iets weten over de behandelwijze wil ik ze dat echt wel vertellen maar dan via pb.

EllenB

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:37

Nou graag via pb dan. Ik heb wel wat zitten grasduinen in jouw posts, maar nog niet echt wat gevonden. Dus als je zin hebt...

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:32

.
.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-05-22 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:04

Wat ontzettend zielig voor je paard Zandvangers, heftig hoor als ze zo'n jeuk heeft. Wat ik raar vindt is dat het pas begonnen is in augustus, pollen zijn er veel eerder. Voor jouw paard zou een allergietest niet gek zijn, heb goede berichten gehoord uit Emmeloord.Er zijn ook paarden met allergie voor vliegen, daar heb ik bij mijn paard lang over gedacht..
Wij zijn naar een kliniek in Moergestel geweest en daar is in de neusholtes gekeken met een camera, dat onzerzoek kostte rond de 100 euro (onderzoek en consult). Wat voor jouw paard misschien wel goed zou kunnen helpen, in ieder geval het proberen waard is nostrilvet, dat legt een beschermlaag aan over de slijmvliezen. Het is een onschuldig middel (neusspray) en zeker het proberen waard.. kost wel 35 euro en je doet daar dan een week of 3 mee. Pollen zou ze nu geen last meer van kunnen hebben, die zijn er niet meer.
Dit klinkt toch wel anders dan headshaken, dit lijkt echt op een allergie, headshaken is het constant schudden met het hoofd, dat kan van zoveel meer komen, zadel, gebit, rug etc.
Heel veel sterkte en hou ons maar op de hoogte, alle info is welkom!

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:09

Wij zijn gisteren naar Steffi van der Laarse geweest, onze Onix was er zo slecht aan toe dat ze niet begreep dat hij nog op zich liet rijden, iedere wervel in zijn lijf stond scheef en hij is waarschijnlijk een keer achterover geklapt, stuk heupbot afgebroken, staart misschien ook kortom er zat heel wat werk aan mijn paard (en nog).. alle reden dus om te shaken want hij moet vreselijk veel rugpijn/hoofdpijn hebben gehad.. vandaag was hij stijf en moe dus kan nog niet zeggen in hoeverre hij al opgeknapt is, mag twee weken niet rijden en dan mailen en verder kijken.. grondwerk en dan pas na tijdje weer rijden. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het gaat. Advies van reguliere dierenarts was afscheid nemen dus we zijn eigenlijk al blij dat er nog een lichtpuntje is en ze vondt hem zeker de moeite waard om het te proberen, tis ook zo'n braverd <3

Jayphilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:13

Zandvangers, kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Als het echt een pollen allergie is dan zou het inderdaad nu met kouder weer minder moeten zijn dan in de zomer, is dat zo? Het is altijd goed om het gebit te checken, daar kan een goede tandarts al veel informatie uit halen. Het probleem is dat de klachten van een headshaker vaak hetzelfde lijken als die van een paard met allergie, dus inderdaad goed om allergie eerst te onderzoeken zoals querido zegt. Headshakers hebben ook vaak jeuk aan hun neus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:47

Puur pollen gaat meestal pas werken in het 2de seizoen, het eerste jaar doet het nog niet zoveel.
Als het idd een pollenallergie is zou het schudden en schuren nu een eind over moeten zijn.
waarom geef je zo ontzettend veel krachtvoer ? 5 kg per dag !!!! wow ! Dit zou ook een oorzaak van de jeuk kunnen zijn.
Josefien hier op Bokt kan ook testen waarvoor je paard allergisch is. Ik zou me kunnen voorstellen dat het aan het voer ligt..... Of schuurde ze bij de vorige eigenaar ook zoveel en wat gaf die te eten dan ?

querido, was Steffi er wel positief over ? wel fijn om nu te weten wat er niet goed is ! dan kun je dat tenminste gericht gaan proberen aan te pakken ! Liefff paard dat je nog mocht rijden hoor !

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:51

Maris, ja ik heb haar eerlijke mening gevraagd en of ze het wilde zeggen als het een lange lijdensweg zou worden maar ze was wel positief over wat ze al had kunnen doen, geen schade aan segmenten tussen wervels etc. en omdat hij zo jong (6) en nog niet zo lang onder het zadel is er nog veel kans dat hij goed te krijgen is, zeker omdat hij ondanks zijn scheve lijf zulke goede momenten heeft kunnen laten zien.. het is een erg mooi paard ze vond het apart dat hij zo goed kon bewegen voor een paard met zoveel ellende in zijn lijf, het beloofde nog wat volgens haar..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:02

+:)+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:12

querido schreef:
Wij zijn gisteren naar Steffi van der Laarse geweest, onze Onix was er zo slecht aan toe dat ze niet begreep dat hij nog op zich liet rijden, iedere wervel in zijn lijf stond scheef en hij is waarschijnlijk een keer achterover geklapt, stuk heupbot afgebroken, staart misschien ook kortom er zat heel wat werk aan mijn paard (en nog).. alle reden dus om te shaken want hij moet vreselijk veel rugpijn/hoofdpijn hebben gehad.. vandaag was hij stijf en moe dus kan nog niet zeggen in hoeverre hij al opgeknapt is, mag twee weken niet rijden en dan mailen en verder kijken.. grondwerk en dan pas na tijdje weer rijden. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het gaat. Advies van reguliere dierenarts was afscheid nemen dus we zijn eigenlijk al blij dat er nog een lichtpuntje is en ze vondt hem zeker de moeite waard om het te proberen, tis ook zo'n braverd <3

Nou dat is niet niks :(:)
Maar ik denk dat het wel een opluchting voor je is dat je nu eindelijk weet wat er precies aan de hand is?!

Jayphilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:14

Fijn dat er weer hoop is voor je paard Querido! En volgens mij heb je aan Steffi wel een goeie.

@zandvangers: ik was nog vergeten te vragen of je merrie zich heeft verwond, hoofd gestoten of blijven hangen aan het halster? Ook omdat je zegt dat ze zo heftig reageert op druk op het neusbeen. En inderdaad vreemd dat ze pas in augustus is gaan schudden. Is er iets in de tussentijd gebeurd?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:19

zandvangers schreef:
Ik meld me ook .

Ik zie door de bomen het bos niet meer .
Eind mei hebben we een leuke merrie gekocht .
En sinds half augustus is het mis .
Ze proest , schud kriebelt en friemelt aan alles .
Ze gaat met haar neus over de grond , door het gras , of zelfs over de straat
( zodat ze nog wel eens haar snuffeltje stoot aan een stoeprand )
Als je met haar aan de hand stapt dan schuurt ze haar neus aan je rug of arm .
Ze loopt dan met haar neus door het zand , en als je bij de bak rand komt friemelt ze weer met haar neus aan de rand .
Als er perongeluk iets te veel druk op het halster ( neus ) komt doordat ze b.v. Plots stilstaat dan begint ze te schudden , ik loop dus al wel met lang en los touw .
Met het rijden heb ik nu een netje voor en dat gaat redelijk maar het is nog niet over .
( mijn dochter van 12 rijd haar overigens )
Ze doet het dus overal , in de wei , op stal en onder het zadel .
Ook op stal tijdens het eten loopt ze telkens naar het luik om daar haar neus te schuren .
Al het voer wat er in gestopt word verdoet ze door continu heen en weer te lopen om maar te jeuken aan de muur

Ze krijgt 3 kilo sportbrok van de havens .
Anderhalf kilo kruiden müsli ( de groene dokter )
Een half kilo haver .
2 x per dag veel voordroog hooi .
En zelf voer ik sinds oktober 2 x per dag gewoon hooi , kleine baaltjes .
Ze loopt overdag op de wei .

Het stro heb ik al vervangen door vlas maar ook hier geen resultaat
Ik ben al begonnen met puur pollen en daar reageerde ze niet echt op .
Ik heb nu de puur polen dus de eerste weken gehad en nu zit er een periode van 3 weken tussen , als ik het goed heb uit mijn hoofd .

Haar tanden en oren wil ik nog laten nakijken .
Ook wil ik mischien nog laten testen met die bio nog wat test van jossefien geloof ik ??
Uiteraard wil ik het ook wel door een dierenarts laten testen maar ik weet zeker dat ze een hooi/pollen allergie heeft .
En wat is de meerwaarde dan van een test van een dierenarts ??
Ik bedoel dat van jossefien ? Lijkt mij vele malen goedkoper , een dierenarts die ik laatst gebeld heb vroeg ongeveer 300 euro alleen voor een bloedtest .
Ook hoor ik hiet kummel olie vermeld worden , is dit een goede optie om te proberen .
Ze hoest overigens niet .

Maar alle tips zijn welkom .

Zo te lezen zien jullie al dat ik het echt even niet meer weet .

4x per dag ruwvoer, 3 kilo brok en 1,5 kilo muesli en halve kilo haver? Nou weet ik niet wat voor paard je hebt maar ik zou denken een paard wat behoorlijk in de sport loopt en tenminste 1.70 mtr. hoog is?
Zo niet dan zou ik die haver en 3 kilo brok achterwege laten en meer ruwvoer gaan geven.

Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar een analyse a.d.h.v. een plukje haar is niet volledig.

En ik durf eigenlijk wel te zeggen dat je paard iets heel anders heeft dan een pollenallergie.
Daarbij is de gevoeligheid voor pollen een symptoom en niet de oorzaak.

Als je het echt niet meer weet en regulier klaar bent met dokteren dan zou ik net als Querido kontakt opnemen met Steffi van de Laarse of iemand anders van kliniek Den Hoek.
Mocht je interesse hebben in mijn therapeute dan pb je me maar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:25

Citaat:
Al het voer wat er in gestopt word verdoet ze door continu heen en weer te lopen om maar te jeuken aan de muur

voedingsallergie denk ik dan juist aan.
paard is allergisch voor bepaalde voeding en krijgt daardoor jeuk aan de neus en gaat dus krabben.
zo komt het mij over.
kan ook hooi zijn,is het misschien wat langer hooi met nog bloeiaren er in? en de weide,staan daar ook bomen omheen?
kan best zijn dat het van zoiets komt.
maak het hooi eens een tijdje goed nat en kijk of er dan een verbetering is?

en zoveel krachtvoer er in, kan best zijn dat ze dat nooit gehad heeft en daar nu zo op reageerd.

zou het in die richting eerst gaan zoeken

querido,wat fijn dat ze je paard nog enigszins kunnen helpen :D
houd je ons wel op de hoogte hoe het verder gaat?

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:56

Mijn paard eet ook zoiets, z x per dag driekwart schep (1kilo?) brok, 2 a 3 scheppen muesli (eerst dressuurplus en nu quattro van Mijten) en nog wortelen of appels en heel veel hooi en overdag op een enorme wei. Mijn paard is echter wel een reus van 1.76 die niet lang onder het zadel was en spieren op moest bouwen.. hij ziet er geweldig uit en het past precies in de hoeveelheid die geadviseerd wordt voor een paard van deze maat/bouw..
Ik denk zelf dat je niet te lang moet aanmodderen met je paard, als eerste zou ik je adviseren een aangetekend schrijven naar de verkoper te doen over de klachten van je paard. Achteraf heb ik vaak spijt gehad dat wij hem niet direct teruggebracht hebben, hoe banketstaaf het ook klinkt IK heb nu HAAR probleempaard en hoge kosten en daarbij de ellendige verantwoordelijkheid dat als hij niet beter wordt ik de keuze moet maken om en door het verdriet heen zal moeten om afscheid van dit paard te nemen. Een echte headshaker is niet rijdbaar en als ik jou zo hoor heb je echt een zwaar geval..
Verder denk ik eigenlijk direct, zoek een goede holistische arts. Steffi's kracht is bovenal dat ze osteiopaat, fysio, cranio sacraal therapie erbij heeft gestudeerd, ik denk dat er veel goede holisistich dierenartsen zijn en via Singasong had ik ook een goed adres. Mijn paard was echter aantoonbaar zo scheef dat Steffi een goede keuze was maar als ik jouw verhaal hoor denk ik dat het bij jouw paard veel meer uit het paard zelf komt organen oid en dan heb je meer aan een holistisch arts volgens mij.
Heb je nog contact gehad met haar vorige eigenaren of kun je erachter komen of ze het toen ook deed? Mensen op stal daar vragen bijv. Ik heb zelfs een brief in het russisch laten vertalen (mijn paard kwam van russin die slecht engels sprak) om er maar achter te komen hoe het zit/zat met mijn paard en waarom en hoelang hij zo scheef is..

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:04

?
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-05-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:16

Ik kan alleen maar adviseren om eerst je paard te laten nakijken door een holistisch arts, ik was zaterdag 167 euro kwijt en zie direct verschil, de week ervoor 220 bij regulier arts met resultaat 0.. daarvoor nieuw zadel, tandarts, speciale treining, ander bit en ga zo maar door.. beter meteen goed aanpakken Steffi bellen of ander therapeut, zonde van je centen om zelf te experimenteren en alsnog naar een arts te moeten straks maar ja, dat is mijn ervaring ;)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:23

o
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-05-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EllenB

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:12

Ik zou zeker naar Steffi gaan. Klinkt als jarenlange mentale en fysieke overbelasting (Z1, paard kijkt duf uit de ogen, sloom, allergie). Daar kan een gewone DA niet veel mee. Steffi kan dat wel.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:13

Zandvangers, ik heb jaren geleden eens gesproken met een holistisch arts die meer in het noorden woont. Nou weet ik z'n naam niet meer maar die werkt op een vergelijkbare manier als Laarakker.
Zet anders eens een oproepje hier op bokt. Er zijn vast mensen die weten welke arts dit is.