EllenB schreef:@singasong: wat doe jij dan?
Ik begrijp je vraag niet Ellen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Wanneer je open staat voor een alternatieve geneeswijze moet je mij even pb-en.
Mijn paard is voor 99% schudvrij door deze behandelingen en ook het paard van Mirgino hier in het topic schudt niet meer na de behandelingen.
ellepel schreef:ik denk dat ze reageerd op wat je hier zegt:Citaat:Wanneer je open staat voor een alternatieve geneeswijze moet je mij even pb-en.
Mijn paard is voor 99% schudvrij door deze behandelingen en ook het paard van Mirgino hier in het topic schudt niet meer na de behandelingen.
en dan is haar vraag dus wat jij dan doet
singasong schreef:Niek schudt al sinds ik hem heb, 10 jr. Hij is nu 20 jr.
Hij is de laatste 3 jr. hiervoor behandeld op momenten dat hij hier last van had. Dit kun je teruglezen in al mijn posten. Heb namelijk geen behoefte meer om alles in details te gaan uitleggen omdat er hier op bokt een aantal aasgieren zitten die alle berichten in de gaten houden die over alternatieve geneeswijzen gaan en dan proberen je te overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Ik heb geen zin in dit soort discussies omdat ik voor mezelf weet en zie dat deze behandelingen wel degelijk werken!
Het enige wat ik kan zeggen is dat Niek z'n aangezichtszenuw één van zijn zwakke plekken is in zijn lichaam en die getriggerd kan worden door meerdere dingen. Soms een bacterie of een schimmel. Zodra de slijmvliezen ontsteken wordt de zenuw weer getriggerd en schud hij. Nu we dit weten houd ik hem onder controle om dit zo veel mogelijk voor te zijn. Soms lukt dit niet en dan proberen we het weer zo snel mogelijk op te lossen. Dit lukt tot nog toe steeds. Dus daarom is hij er niet voor 100% vanaf. Dit zal ook nooit meer gebeuren, gewoon omdat er te veel schade is aangericht in de loop der jaren.
Als ik er eerder bij was geweest dan had het wss nog wel opgelost kunnen worden maar dat is achteraf....
EllenB schreef:singasong schreef:Niek schudt al sinds ik hem heb, 10 jr. Hij is nu 20 jr.
Hij is de laatste 3 jr. hiervoor behandeld op momenten dat hij hier last van had. Dit kun je teruglezen in al mijn posten. Heb namelijk geen behoefte meer om alles in details te gaan uitleggen omdat er hier op bokt een aantal aasgieren zitten die alle berichten in de gaten houden die over alternatieve geneeswijzen gaan en dan proberen je te overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Ik heb geen zin in dit soort discussies omdat ik voor mezelf weet en zie dat deze behandelingen wel degelijk werken!
Het enige wat ik kan zeggen is dat Niek z'n aangezichtszenuw één van zijn zwakke plekken is in zijn lichaam en die getriggerd kan worden door meerdere dingen. Soms een bacterie of een schimmel. Zodra de slijmvliezen ontsteken wordt de zenuw weer getriggerd en schud hij. Nu we dit weten houd ik hem onder controle om dit zo veel mogelijk voor te zijn. Soms lukt dit niet en dan proberen we het weer zo snel mogelijk op te lossen. Dit lukt tot nog toe steeds. Dus daarom is hij er niet voor 100% vanaf. Dit zal ook nooit meer gebeuren, gewoon omdat er te veel schade is aangericht in de loop der jaren.
Als ik er eerder bij was geweest dan had het wss nog wel opgelost kunnen worden maar dat is achteraf....
Ik hoop niet dat je mij daarmee bedoeld? Ben nl zelf cranio-sacraal therapeut en ik was benieuwd welke andere wegen naar Rome leiden. That's all...
En wij zijn niet bang voor de BigBens op deze wereld. Toch?
querido schreef:Wij zijn gisteren naar Steffi van der Laarse geweest, onze Onix was er zo slecht aan toe dat ze niet begreep dat hij nog op zich liet rijden, iedere wervel in zijn lijf stond scheef en hij is waarschijnlijk een keer achterover geklapt, stuk heupbot afgebroken, staart misschien ook kortom er zat heel wat werk aan mijn paard (en nog).. alle reden dus om te shaken want hij moet vreselijk veel rugpijn/hoofdpijn hebben gehad.. vandaag was hij stijf en moe dus kan nog niet zeggen in hoeverre hij al opgeknapt is, mag twee weken niet rijden en dan mailen en verder kijken.. grondwerk en dan pas na tijdje weer rijden. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het gaat. Advies van reguliere dierenarts was afscheid nemen dus we zijn eigenlijk al blij dat er nog een lichtpuntje is en ze vondt hem zeker de moeite waard om het te proberen, tis ook zo'n braverd
zandvangers schreef:Ik meld me ook .
Ik zie door de bomen het bos niet meer .
Eind mei hebben we een leuke merrie gekocht .
En sinds half augustus is het mis .
Ze proest , schud kriebelt en friemelt aan alles .
Ze gaat met haar neus over de grond , door het gras , of zelfs over de straat
( zodat ze nog wel eens haar snuffeltje stoot aan een stoeprand )
Als je met haar aan de hand stapt dan schuurt ze haar neus aan je rug of arm .
Ze loopt dan met haar neus door het zand , en als je bij de bak rand komt friemelt ze weer met haar neus aan de rand .
Als er perongeluk iets te veel druk op het halster ( neus ) komt doordat ze b.v. Plots stilstaat dan begint ze te schudden , ik loop dus al wel met lang en los touw .
Met het rijden heb ik nu een netje voor en dat gaat redelijk maar het is nog niet over .
( mijn dochter van 12 rijd haar overigens )
Ze doet het dus overal , in de wei , op stal en onder het zadel .
Ook op stal tijdens het eten loopt ze telkens naar het luik om daar haar neus te schuren .
Al het voer wat er in gestopt word verdoet ze door continu heen en weer te lopen om maar te jeuken aan de muur
Ze krijgt 3 kilo sportbrok van de havens .
Anderhalf kilo kruiden müsli ( de groene dokter )
Een half kilo haver .
2 x per dag veel voordroog hooi .
En zelf voer ik sinds oktober 2 x per dag gewoon hooi , kleine baaltjes .
Ze loopt overdag op de wei .
Het stro heb ik al vervangen door vlas maar ook hier geen resultaat
Ik ben al begonnen met puur pollen en daar reageerde ze niet echt op .
Ik heb nu de puur polen dus de eerste weken gehad en nu zit er een periode van 3 weken tussen , als ik het goed heb uit mijn hoofd .
Haar tanden en oren wil ik nog laten nakijken .
Ook wil ik mischien nog laten testen met die bio nog wat test van jossefien geloof ik ??
Uiteraard wil ik het ook wel door een dierenarts laten testen maar ik weet zeker dat ze een hooi/pollen allergie heeft .
En wat is de meerwaarde dan van een test van een dierenarts ??
Ik bedoel dat van jossefien ? Lijkt mij vele malen goedkoper , een dierenarts die ik laatst gebeld heb vroeg ongeveer 300 euro alleen voor een bloedtest .
Ook hoor ik hiet kummel olie vermeld worden , is dit een goede optie om te proberen .
Ze hoest overigens niet .
Maar alle tips zijn welkom .
Zo te lezen zien jullie al dat ik het echt even niet meer weet .
Citaat:Al het voer wat er in gestopt word verdoet ze door continu heen en weer te lopen om maar te jeuken aan de muur