Marus schreef:Ik zoek ervaring/tips.
Merrie kieskeurige eter heeft jeuk.
Eczeemdeken shires aangeschaft, neemolie komt vandaag binnen.
Maar ik zit met de voeding. Ze lust maar zeer weinig.
Heb oerbalans en dermacontrol aangeschaft maar dat krijg ik er niet in.
Alle voeding met laag suiker en zetmeel gehalte ook niet……
Ivm maaggevoeligheid toch overgegaan op de havens gastro + dat wordt met smaak gegeten maar ik vind haar weer meer jeuken.
Equifirst brok eet ze ook goed. Geen luzerne daarom gaf ik dat maar wel weer hoger suiker en zetmeel. Het niet kunnen voeren van vitamines vind ik vooral vervelend.
Bietenpulp gemengd met brok at ze soms wel met lange tanden maar ik heb mij laten vertellen dat ze door bietenpulp ook meer jeuk kunnen krijgen.
Vitalbix wil ik niet voeren net als pavo vital.
Slechte ervaringen mee.
En wennen aan voer gaat niet op, ze ruikt het al als ik aankom met voerbak en draait zich om. Ook al laat ik het een nacht hangen en zet het dagen voor. Vergeet het maar. Zelfs gemengd met haar brok eet ze het niet.
Dieetmix eet ze niet
Huidvitaal voermeester eet ze niet
Slueslimix eet ze niet….
Iemand tips?
Equifyt wou onze kieskeur ook niet eten. Wij voeren nu spoelders zero. Erg onbekend voer uit België. Daar zit appel extract in. Ruikt heerlijk zoet en ze (vr)eten het enorm goed!! Hij heeft ook CPL en afgelopen maanden zijn z'n benen stukken rustiger geworden. Helaas heeft hij ook behoorlijk veel jeuk. Ik wil volgend jaar toch tectonic pour on gaan gebruiken