Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mloes schreef:http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=669
Deze heb ik trouwens gehad, en qua model is het perfect. Qua uitvoering helaas dus totaaaal niet stevig.
eilleen333 schreef:De manen zien er gewoon echt niet geschuurd uit, het haar rond de manen ook niet. Maar dus wel een kale plek met wat korstjes (bloed en wondvocht) maar echt hele kleine en enkele plekjes.
Zou dit kunnen omdat de deken daar toch zo hard gedrukt heeft dat het haar uitvalt? Haflinger van een stalgenootje had de hele schoft ontveld omdat de deken daar gedrukt had en er een grote blaar was ontstaan.
Of zou dit komen omdat haar weidemaatje haar daar zo fanatiek krabbeld? Maar dan zou ik ook meer schade aan de vacht verwachten...
car0linee schreef:Mloes schreef:http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=669
Deze heb ik trouwens gehad, en qua model is het perfect. Qua uitvoering helaas dus totaaaal niet stevig.
Oh, was het snel kapot? Ik dacht erover na om deze in combinatie met mijn shires te gebruiken omdat mijn merrie laat van jeuk bij haar uiers heeft. Heb jij hem in combinatie met een deken gebruikt of alleen dit?
Ik heb sinds dit jaar de horsegear. Ze heeft hem nu al een tijdje op. Ook twee andere eczemers op stal dragen hem hier al even en tot nu toe blijft deze hier prima in leven. Als je niet een hele erge sloper hebt dan is dit een prima deken. Iig veek steviger dan een bruine deken.
ellepel schreef:Eline, staat de pony op gras?
Mij valt het buikschuren vaak op bij dieren die jeuk door gras krijgen
henny_w schreef:eilleen333 schreef:De manen zien er gewoon echt niet geschuurd uit, het haar rond de manen ook niet. Maar dus wel een kale plek met wat korstjes (bloed en wondvocht) maar echt hele kleine en enkele plekjes.
Zou dit kunnen omdat de deken daar toch zo hard gedrukt heeft dat het haar uitvalt? Haflinger van een stalgenootje had de hele schoft ontveld omdat de deken daar gedrukt had en er een grote blaar was ontstaan.
Of zou dit komen omdat haar weidemaatje haar daar zo fanatiek krabbeld? Maar dan zou ik ook meer schade aan de vacht verwachten...
Hier een merrie die zo fanatiek bij de anderen knabbelt dat ze dezelfde plekjes langs de manenkan en staartwortel veroorzaakt als wat jij hebt ontdekt.
In de rest van de vacht is geen knabbelschade te zien..
Eén van de paarden waar ze het het meest bij doet heeft nu een simpele vliegendeken op met hals en staartflap. Dat is hier dé oplossing.