[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:57

Ik wil vanmiddag ook Derfen aan gaan brengen. Hoe brengen jullie het aan op de manenkam?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:04

Ik deed het door scheidinkjes te maken over de lengte (2) en over de breedte (stuk of 8). Ik heb dan ook wel een paard met een brede manenkam. :P Over die scheidinkjes dan wat Derfen verdelen en inmasseren.

Jotoma, goed plan.. Dat doe ik ook, alleen dan voor de RSIH :) Bij Divoza hebben ze trouwens wel gewoon de lotion.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:20

Jotoma schreef:
@mi amore: nee, dat zou ik ook te veel vinden om eraf te halen..

@donatello: hier staan de ruinen ook altijd te spelen, bij voorkeur met de dekens (je moet wat in de winter) en in de zomer heeft alleen die van mij een deken op.. Ik vond het wel tegenvallen hoe snel ik bijtgaatjes in de rsih kreeg. Mijn rambo en amigo dekens wordt net zoveel gespeeld, maar die hebben al 2 winters overleefd zonder scheuren/gaten.. dus het hoeft niet bij alle dekens kapot te gaan.

Helaas was mijn duure Rambo winterdeken vorig jaar ook in 2 stukken gescheurd ! :( Helaas is het mijn paard die continu uitdaagd en echt hele dagen in de winter doorgaat met andere paarden te spelen...

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:25

_RMHorse_ schreef:
Hallo,

Mijn paardje had vermoedelijk mijt, via de dierenarts heb ik neocidol gekregen en haar sokken hiermee gewassen. Omdat ik de plekjes niet goed kon voelen heb ik haar sokken eraf gehaald (fries). Want door de mijt had ze mok gekregen. Het zijn gelukkig maar een paar kleine plekjes wat goed te behandelen is met sudocreme. Maar haar huid onder haar sokken wat ik nu goed kan voelen en zien is erg dik. De dierenarts noemde dit olifantenhuid. Weten jullie of hier wat aan te doen is? Of dit normaal is en of dit ooit weer weg gaat?

Alvast enorm bedankt!

Helaas heeft mijn fries naast Zomerexceem, cyste in zijn hoefbeen ook een chronische mok infectie :( ( regelmatig in combinatie met mijt, dit behandel ik dan met ByeMite van de dierenarts )
Helaas als ze eenmaal een olifanten huid hebben, gaat dit nooit meer weg. Die verdikkingen zijn een soort litteken weefsel heb ik mijn laten vertellen door de dierenarts
en juist tussen die verdikkingen gaan de mijten weer zitten broeien en kom je vrijwel niet van de mok infectie af. *gelukkig* heeft mijn fries het alleen aan de bovenkant , aan de achterkant van zijn voorbenen ( dus het eerste stuk onder zn knie ) dus hoef niet zn gehele sokken af te knippen (behalve als er weer mijt actief is ), maar alleen het bovenste deel van zijn pijpbeen hou ik kort.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:50

skyline schreef:
Hij ging bij mij erg snel stuk , Binnen een dag al omdat een ander paard zijn tanden er in had gezet en er zat een scheur in van 30 cm , ook vind ik de pasvorm voor mijn pony niet ideaal , De nek was te lang , de borst te smal.
ook heeft ze bijna alle klittebandjes er afgeschuurd geen idee aan wat want we hebben geen bomen of iets in de wei en ze stond amper binnen :P

Die ervaring deel ik absoluut niet.
Heb mijn beide RSIH's nu voor het vierde seizoen in gebruik. Het enigste wat stuk is gegaan is de binnenvoering op de borst.
Verder zijn ze nog helemaal heel. Ook de klittenbanden. Was de dekens om de twee weken.

Nu heb ik ook geen sloper. Tegen slopers is geen enkele deken bestand.

En de pasvorm kan natuurlijk ook niet voor ieder paard (helemaal) goed zijn.
Ik ben echter erg te spreken over mn de kwaliteit.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:53

Mi_Amore schreef:
Vorig jaar was ik even vroeg als nu en heeft mijn paard niet geschuurd, hopen dat het nu ook zo blijft :D

Na nadere inspectie heb ik ontdekt hoe het komt dat mijn paard altijd een stuk manen kwijt is.
Onderaan de hals van de RSIH waar de hals overgaat in het deken, heb je een brede groene naad.
Die is vrij stug en dik van structuur en die schuurt over de manenkam.

Iemand een idee hoe ik dit moet gaan oplossen??

Stukje (echt) lamsvel innaaien?
Heb voor mijn minipaardjes ook een paar dekentjes die op de naad op de schoft strak zitten/schuren.
Daar heb ik een stukje lamsvel in genaaid, nu hebben ze er geen last meer van. Schuurt ook niet.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:01

Nou mijn paard is ingesmeerd met derfen, pff wat een lucht :') en dan had ik ook nog handschoenen aan!

Hebben jullie paarden zo'n dikke manenkam door de eczeem? Ken een pony die dat wel gigantisch had namelijk..

TEDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:37

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:46

Die van mij ook ingesmeerd met Derfen. Stank valt gelukkig mee de sudocreme tip werkt!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:29

Citaat:
Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen
finnens - Nijeveen - 4 maart: nog geen jeuk, begonnen met Hippo Ex-cema

Groningen:
Nadita - Finsterwolde - 3 maart heel licht geschuurd aan manenkam. RSIH weer opgedaan (winterdeken er nog onder ;) )

Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.

Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.

Zuidholland
Marion82 - rijswijk - 4 maart: geen jeuk, wil wel deze week beginnen met derfen uit voorzorg.

Noord-Holland
Anne. - Lisse - 4 maart: geen jeukverschijnselen. Uit voorzorg gewassen met teershampoo. Deken ligt paraat.

Gelderland
regina - Kesteren - 4 maart: geen jeuk. Deken uit voorzorg opgedaan i.v.m. stijgende temperatuur.

België:

Oost-Vlaanderen
Mi_Amore - Melsele - 4 maart: geen jeukverschijnselen maar deken gaat op en uier wordt alvast om de dag ingesmeerd met Derfen.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:32

Rider1 schreef:
Hoi, zie dit topic nu pas :o

ik heb niet alle reacties van 216blz gelezen... Maar wij zijn écht ten einde raad!
Elke zomer opnieuw schuren ze tot ze helemaal kaal zien. Bij mijn ruin is het niet zo erg, maar bij de fjord wel. Hij schuurt nonstop. En rijgt echt heel erge kale plekken ( ook in de winter ) Niet op zijn hoofd, amar ter hoogte van de schouder en achteraan de nek. We hebben echt al alles geprobeerd, vliegen-teken-dazen-muggenspray, zo'n rollertjes, inspuitingen , exceemdekens,.. NIETS HELPT :(
het komt door 1 soort mug waar ze blijkbaar allergisch aanzijn, het jammere is dat we niet weten wàt.

Weet iemand nog iets?

:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:43

Als een paard niet aan huis staat, en er ook weinig zicht op is.
Welke deken raden jullie dan aan?

Afbeelding

of

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:49

2de, de eerste ziet er in een week als de 2de uit :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:49

Vandaag is de Pagony deken binnen gekomen, ik moet mijn Boett nog maar even flink in de reparatie gooien. :) En net de Belly Guard Ride besteld, ik ben heeeel benieuwd hoe die bevalt! En ik heb trouwens ook Misty's manen eraf gehaaald een paar maandjes geleden, ben benieuwd hoe dat zal gaan deze zomer. Want haar manen waren zo ongelijk en werd ook nooit gelijk, en kort staat haar ook super!

Hier vandaag nog geen kriebels, dus nog geen deken op. Ze staan op een vlakte nu, dus open wind, dat scheelt denk ik wel.
----

Zinzi_jewel schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.. Ik wil heel graag toch nog iets extra gaan doen dit jaar tegen de jeuk. Wat ik al van plan ben voor dit jaar:
- Eczeemdeken (net als ieder jaar)
- Derfen (vorig jaar gedaan, beviel goed)
- Belly Guard (wil ik voor het eerst mee beginnen)
- Boett hoofdkap (vorig jaar ook gedaan, beviel goed)
Ondanks wat we vorig jaar al deden, was ze nog erg onrustig, ik hoop dat de Belly Guard al een hoop meer rust zal geven, aangezien haar buik echt een probleemgebied is. Maar ik zit te denken aan nog iets van voeding of drainagekuur of druppels of wat dan ook om haar te geven, wat 'van binnen uit' werkt. Wat geven andere mensen hier, of hebben jullie nog andere tips?

Die van mij krijgt nu een Detox kuur en geef haar gluco balance . Dat helpt de lever om met de suikers om te gaan .
Minder last van suiker is minder last van muggen . En ga smeren met MTG nog als het nodig is . En uiteraard een deken aan .
Jeuk en insuline resistentie gaan vaak samen ...

Dankje voor je reactie! Hoe lang geef je dit al aan je paard? En merk je verschil? En waar kan je dit kopen? Dan zal ik me daar eens over gaan inlezen! Dankjewel!

Likemaaike schreef:
Als je me pb't vertel ik het je, ik pak even de bon erbij :)

Mag ik het misschien ook weten?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:14

Heb ik iedereen ge'pbd over de eczeemdeken die dat wou?
Vandaag hier ook weer de deken opgedaan :) en begonnen met het smeren van lotion van het merk befix, werkte vorig jaar heel goed

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:17

Wie weet hoeveel een inenting tegen eczeem ongeveer kost ? Wil het misschien toch eens laten doen :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:17

Kan je laten enten ertegen ? Ik ben ook benieuwd hoeveel dat kost

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:21

Likemaaike schreef:

Wat ik voor zo ver weet is dat het dan niet helemaal weg is maar wel een heel pak helpt !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:30

M_hartje_M schreef:
Likemaaike schreef:

Wat ik voor zo ver weet is dat het dan niet helemaal weg is maar wel een heel pak helpt !

Maar ook wel negatieve reacties he?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:31

Sodeletuut schreef:
Maar ook wel negatieve reacties he?

Oei daar weet ik niks vanaf ! daarom dat ik het eventjes hier post en hoop reacties te ontvangen van mensen met eigen ervaring !
en ja het moet natuurlijk geen extreem groot bedrag zijn. Niet dat ik het er niet voor over heb maar als ik niet de zekerheid heb dat het werkt wil ik het er niet op wagen

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:33

vandaag m'n pony voor het eerst in gesmeerd met derfen, dat spul stinkt echt niet normaal.. :\

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:36

ALs er geen negatieve reacties zijn dan wil ik het ook wel overwegen.. :)

Finnens, erg he :') Ik gebruik handschoenen en daar gaat het dwars doorheen haha

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:37

Wat is derfen precies ? En waar is het te koop? En wat zijn jullie reacties hierop ..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:38

Sodeletuut schreef:
ALs er geen negatieve reacties zijn dan wil ik het ook wel overwegen.. :)

Finnens, erg he :') Ik gebruik handschoenen en daar gaat het dwars doorheen haha

Ik heb echt een topmanier op dit moment :D !

ik ga na het rijden rijd ik gewoon de piste uit en ga ik op poetsplaats buiten staan en blijf op haar rug zitten. Dan vraag ik of iemand eventjes mn derfen en een trekkammetje aan wilt geven. Vanaf haar rug laat ik een paar druppeltjes tussen haar manen vallen en smeer ik het uit met het kammetje

en nee hoor! geen stinkende handjes :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:38

sodeletuut, ik gebruikte ook handschoenen maar ik stink er alsnog helemaal naar.. ;')
hoeveel en hoevaak gebruiken jullie derfen?