Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jotoma schreef:@mi amore: nee, dat zou ik ook te veel vinden om eraf te halen..
@donatello: hier staan de ruinen ook altijd te spelen, bij voorkeur met de dekens (je moet wat in de winter) en in de zomer heeft alleen die van mij een deken op.. Ik vond het wel tegenvallen hoe snel ik bijtgaatjes in de rsih kreeg. Mijn rambo en amigo dekens wordt net zoveel gespeeld, maar die hebben al 2 winters overleefd zonder scheuren/gaten.. dus het hoeft niet bij alle dekens kapot te gaan.
_RMHorse_ schreef:Hallo,
Mijn paardje had vermoedelijk mijt, via de dierenarts heb ik neocidol gekregen en haar sokken hiermee gewassen. Omdat ik de plekjes niet goed kon voelen heb ik haar sokken eraf gehaald (fries). Want door de mijt had ze mok gekregen. Het zijn gelukkig maar een paar kleine plekjes wat goed te behandelen is met sudocreme. Maar haar huid onder haar sokken wat ik nu goed kan voelen en zien is erg dik. De dierenarts noemde dit olifantenhuid. Weten jullie of hier wat aan te doen is? Of dit normaal is en of dit ooit weer weg gaat?
Alvast enorm bedankt!
skyline schreef:Hij ging bij mij erg snel stuk , Binnen een dag al omdat een ander paard zijn tanden er in had gezet en er zat een scheur in van 30 cm , ook vind ik de pasvorm voor mijn pony niet ideaal , De nek was te lang , de borst te smal.
ook heeft ze bijna alle klittebandjes er afgeschuurd geen idee aan wat want we hebben geen bomen of iets in de wei en ze stond amper binnen
Mi_Amore schreef:Vorig jaar was ik even vroeg als nu en heeft mijn paard niet geschuurd, hopen dat het nu ook zo blijft
Na nadere inspectie heb ik ontdekt hoe het komt dat mijn paard altijd een stuk manen kwijt is.
Onderaan de hals van de RSIH waar de hals overgaat in het deken, heb je een brede groene naad.
Die is vrij stug en dik van structuur en die schuurt over de manenkam.
Iemand een idee hoe ik dit moet gaan oplossen??
Citaat:Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen
finnens - Nijeveen - 4 maart: nog geen jeuk, begonnen met Hippo Ex-cema
Groningen:
Nadita - Finsterwolde - 3 maart heel licht geschuurd aan manenkam. RSIH weer opgedaan (winterdeken er nog onder)
Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.
Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.
Zuidholland
Marion82 - rijswijk - 4 maart: geen jeuk, wil wel deze week beginnen met derfen uit voorzorg.
Noord-Holland
Anne. - Lisse - 4 maart: geen jeukverschijnselen. Uit voorzorg gewassen met teershampoo. Deken ligt paraat.
Gelderland
regina - Kesteren - 4 maart: geen jeuk. Deken uit voorzorg opgedaan i.v.m. stijgende temperatuur.
België:
Oost-Vlaanderen
Mi_Amore - Melsele - 4 maart: geen jeukverschijnselen maar deken gaat op en uier wordt alvast om de dag ingesmeerd met Derfen.
Rider1 schreef:Hoi, zie dit topic nu pas![]()
ik heb niet alle reacties van 216blz gelezen... Maar wij zijn écht ten einde raad!
Elke zomer opnieuw schuren ze tot ze helemaal kaal zien. Bij mijn ruin is het niet zo erg, maar bij de fjord wel. Hij schuurt nonstop. En rijgt echt heel erge kale plekken ( ook in de winter ) Niet op zijn hoofd, amar ter hoogte van de schouder en achteraan de nek. We hebben echt al alles geprobeerd, vliegen-teken-dazen-muggenspray, zo'n rollertjes, inspuitingen , exceemdekens,.. NIETS HELPT![]()
het komt door 1 soort mug waar ze blijkbaar allergisch aanzijn, het jammere is dat we niet weten wàt.
Weet iemand nog iets?
Zinzi_jewel schreef:Sodeletuut schreef:Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.. Ik wil heel graag toch nog iets extra gaan doen dit jaar tegen de jeuk. Wat ik al van plan ben voor dit jaar:
- Eczeemdeken (net als ieder jaar)
- Derfen (vorig jaar gedaan, beviel goed)
- Belly Guard (wil ik voor het eerst mee beginnen)
- Boett hoofdkap (vorig jaar ook gedaan, beviel goed)
Ondanks wat we vorig jaar al deden, was ze nog erg onrustig, ik hoop dat de Belly Guard al een hoop meer rust zal geven, aangezien haar buik echt een probleemgebied is. Maar ik zit te denken aan nog iets van voeding of drainagekuur of druppels of wat dan ook om haar te geven, wat 'van binnen uit' werkt. Wat geven andere mensen hier, of hebben jullie nog andere tips?
Die van mij krijgt nu een Detox kuur en geef haar gluco balance . Dat helpt de lever om met de suikers om te gaan .
Minder last van suiker is minder last van muggen . En ga smeren met MTG nog als het nodig is . En uiteraard een deken aan .
Jeuk en insuline resistentie gaan vaak samen ...
Likemaaike schreef:Als je me pb't vertel ik het je, ik pak even de bon erbij
Sodeletuut schreef:Maar ook wel negatieve reacties he?
Sodeletuut schreef:ALs er geen negatieve reacties zijn dan wil ik het ook wel overwegen..
Finnens, erg heIk gebruik handschoenen en daar gaat het dwars doorheen haha