Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idylle schreef:Even een vraag! Ik kreeg net een (ik denk) heldere ingeving....
Dat spul waarmee ze geïnjecteerd kunnen worden, cortisol, heeft als bijwerking hoefbevangenheid. Hoefbevangenheid komt vaak door te veel aan suikers. ZE paarden, zijn vaak ook gevoelig voor suikers, kan het zijn dat de cortisol daarom bij veel paarden niet helpt?
tiwi1969 schreef:Ik heb voor mijn zeer breed geschouderde Groninger alleen maar de RSIH, al het andere is echt te smal. Nu is mijn paard in verhouding wel langer gelijnd dan de gemiddelde Paint, maar de lengte is met een naaimachine wel wat in te korten.
Paint bij ons op stal heeft Wheatherbeeta winterdekens, misschien dat een eczeemdeken van dat merk jouw paard goed gaat passen?
idylle schreef:Inmiddels over de 100 blz gelezen en nu komt er weer een vraag. Ik kom een paar x tegen dat paarden met kort(ere) manen , minder last van jeuk zouden hebben als wanneer ze lange manen hebben. Klopt dat?
De mijne heeft best een dikke bos namelijk en ook bijna halslengte. Zou het helpen als ik alles eraf knip
idylle schreef:Inmiddels over de 100 blz gelezen en nu komt er weer een vraag. Ik kom een paar x tegen dat paarden met kort(ere) manen , minder last van jeuk zouden hebben als wanneer ze lange manen hebben. Klopt dat?
De mijne heeft best een dikke bos namelijk en ook bijna halslengte. Zou het helpen als ik alles eraf knip
tiwi1969 schreef:Dat heb je mooi gedaan Ellepel, alle gaten eraf geknipt? Zo kan hij inderdaad nog een rondje mee.