Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Teddy321 schreef:Ariebren schreef:Eigenlijk zijn droes en rhino virussen te vergelijken met de hoest en proest ziektes die onze kleutertjes krijgen als ze naar de opvang of kleuterschool gaan.
Owww.....gaan die kleutertjes daaraan dood dan? Of worden ze verlamd!
koetshues schreef:Ik doe niet heel vaak mee aan de discussies hier maar wil me r nu toch even in mengen. Ik ben fokker en liefhebber van friese paarden en heb uit voorzorg alle contacten en met andere stallen, paarden en mensen van andere stallen verboden voor de mensen die hier komen. Dit doe ik niet om PANIEK te zaaien maar omdat ik om mn dieren geef en ze niet onnodig wil bloot stellen aan risicos!!!!!!
Als mensen niet willen erkennen dat Rhino een groot probleem is, is dit meestal om economische belangen en niet uit liefde voor de paarden.
Mijn paarden zijn mijn passie en ik zal er alles aan doen om ze te beschermen tegen de mensen die Rhino een hype noemen!!!!!!!!!!!!!!
koetshues schreef:om alles uit te sluiten zit mn hek op slot, blijft de trailer staan, komt de hoefsmid niet, gaan de paarden niet van mn erf en komt de da alleen als t echt niet anders kan. Voor de mensen die hier komen gelden strenge regels en als ik zelf bij andere paarden ben geweest gaan mn kleren meteen in de was en ik onder de douche. Ik weet dat er dan nog besmetting mogelijk is maar heb wel zoveel mogelijk uit gesloten. Als er een meldingsplicht was, kun je een inschatting maken waar de risico's in elk geval groter zijn en die plaatsen ontwijken. Ik ben zakelijk vaak bij paardenhouders en probeer dat nu tot een minimum te beperken wat misschien niet terecht is maar heb op stal teveel te verliezen en dan heb ik het niet over geld!
swatch schreef:nou, ben geen paniekzaaier hoor. Was meer dat ik het een smakeloze aanbieding vond, ben daarin blijkbaar de enige, dat kan. Nou weet ik weer, waarom ik normaal gesproken niet vaak reageer in topics.
schakel wel weer over naar de meeleesmodus.
Lovely schreef:Er werd eerder in dit topic gevraagd of de abortus variant kan omslaan in de neurologische variant? Ergens (weet niet meer waar) heb ik gelezen dat die twee niet zo verschillend zijn maar dat het aan het paard ligt welke er optreedt. Is de merrie drachtig dan verwerpt die haar veulen, maar bij hengsten, ruinen en guste merries treedt de neurologische vorm in werking. Op zich is dit een aannemelijke uitleg, maar ik weet dus niet zeker of het inderdaad klopt.
FahyaFemke schreef:ik vind dat iedereen hier maar kort door de bocht oordeelt betreft het zien van een trailer op de weg.
Ik heb dit helaas zelf MOETEN doen omdat mijn paard naar de kliniek moest. Dus iedereen die mij heeft zien rijden, verklaart mij maar voor gek, of krijgt er een naar gevoel bij? Nou ik ben blij dat ik ben gegaan, want daardoor heb ik mijn paardje nog en anders had hij thuis doodgegaan!!
De wedstrijd is gecanceled,. maar een ritje kliniek gaat gewoon door. En als jullie een trailer zien rijden, weet je níét waarvoor diegene op pad is mijn zijn/haar paard!