Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marieke1495 schreef:Meer mensen die altijd via cp products bestelden en nu vee reactie krijgen ? Ik heb het toch eigenlijk wel weer redelijk snel nodig helaas..
Door een verhuizing veel stress gehad en dit slaat dan gelijk op de maag en het krijgen van koliek.
Of zijn er nog mensen die de korrel variant over hebben? Zou het graag over kopen!
Kelly08 schreef:Ik ben een paar weken geleden begonnen met 5 gr moeder aarde en 5 gr diatomeeenaarde van bio-ron. Wat een fijne producten. Sinds 2 weken ook mastic horse er bij gaan geven en het gaat echt goed met mijn merrie. Zij had een erg hoge ph (kon ik testen via urine) en die is gelukkig lager nu. Ze eet het makkelijk door een beetje agrobs alphen grun mash. Gaapt minder en is minder gevoelig met poetsen.
nickynicole schreef:Hoe geef jij de moederaarde? Ik meng het met water en dan met een spuit in de mond.Kelly08 schreef:Ik ben een paar weken geleden begonnen met 5 gr moeder aarde en 5 gr diatomeeenaarde van bio-ron. Wat een fijne producten. Sinds 2 weken ook mastic horse er bij gaan geven en het gaat echt goed met mijn merrie. Zij had een erg hoge ph (kon ik testen via urine) en die is gelukkig lager nu. Ze eet het makkelijk door een beetje agrobs alphen grun mash. Gaapt minder en is minder gevoelig met poetsen.
Zidore schreef:hoe kom je aan moederaarde? iemand een linkje?
Kelly08 schreef:Zidore schreef:hoe kom je aan moederaarde? iemand een linkje?
https://webwinkel.bio-ron.com/paarden-en-ezels/WWBR MA PE--moeder-aarde_bio-ron.html
petitparis schreef:lucerne is enebeetje dubbel. Het is inderdaad calciumrijk, wat goed is om maagzuur deels te neutraliseren en vooral de gehakselde variant, bevat veel structuur, wat kauwen en bijgeviolgd e speekselproductie stimuleert.
Echter worden de korte steeltjes vaak niet voldoende gekauwd en heb je al eens een handvol genomen en je hand dicht geknepen? Er gaan stukje in je huid prikken en dat kan het ook doen in de paardenmaag. De maagwand heeft geen eelt-/beschermingslaag zoals onze handen, dus er kunnen extra wondjes ontstaan. Dus het is kijken naar je paard of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Beter zou zijn luzerne hooi, maar ik heb het alleen nog maar gezien bij iemand die het zelf teelt.