Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:Ik geef zowel de bute als de omeprazole (van Abler, heb ze gevraagd en antwoord gekregen dat het kon) in een grote spuit met 4 theelepels ongezoete appelmoes. Direct na klaar maken geven, dan is het laagje om de korrels nog niet gelijk opgelost en kan dat zo. Ik heb het op verzoek van Abler zelfs gefilmd. Grote spuit (50 ml.) kun je bij je dierenarts vragen, punt knip je kort zodat je je paard niet zeer doet in z'n mond. Dan meng je de korrels in een bakje door een beetje appelmoes, dat schep je in de spuit en dan gewoon in één keer naar binnen.
Francis schreef:In zo'n voerspuit gaat inderdaad het makkelijkst.Ik geef zowel de bute als de omeprazole (van Abler, heb ze gevraagd en antwoord gekregen dat het kon) in een grote spuit met 4 theelepels ongezoete appelmoes. Direct na klaar maken geven, dan is het laagje om de korrels nog niet gelijk opgelost en kan dat zo. Ik heb het op verzoek van Abler zelfs gefilmd. Grote spuit (50 ml.) kun je bij je dierenarts vragen, punt knip je kort zodat je je paard niet zeer doet in z'n mond. Dan meng je de korrels in een bakje door een beetje appelmoes, dat schep je in de spuit en dan gewoon in één keer naar binnen.
crazygirl1 schreef:Ik was een tijd geleden al in dit topic beland wegens vermoedens van maagzweren. Dit werd zonet in de kliniek bevestigd. Ondertussen ook met dierenarts beproken.
Paard krijgt sowieso een maand gastrogard (dat wordt door verzekering terugbetaald). Erna wordt er Pro Nutrin of Ekygard aangeraden ter preventie. Alsook pre- en probiotica. Daarnaast Fiberforce, olie en vitamine E. Ekygard lees ik goed over maar is aan de dure kant, is hier een goedkopere variant van?
ukkiepuk schreef:Hier heeft onze pony een grote terugslag tijdens het afbouwen van de omeprazolBaal er echt van want het ging juist een stuk beter.
Ik wil graag sucralfaat bij gaan geven, maar vindt via internet alleen die van Abler. Weet iemand of het ook verkrijgbaar is in NL? Ik kan tot nu toe alleen Sucralan suspensie vinden, maar daar moet hij dan behoorlijk wat ml van hebben, dat is niet echt een optie.
Citaat:Mag is vragen wat de reden is dat vitamine E wordt bijgevoerd? Heeft dat betrekking tot de maag?
Ekygard zijn niet heel veel goedkopere alternatieven voor, in verhouding met reguliere medicijnen is het relatief goedkoop. Grotere verpakkingen zijn in verhouding nog goedkoper. zo is de 2.4 kg ronde 100 euro, de 6 kg rond de 220 euro