[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:31

ellepel schreef:
nou ik hoop toch niks zeg.
als het goed gaat dan gaat het toch goed?
anders heb je wel een heel duur paard straks!

ik zou wel nog een keer bloed laten prikken,puur om te kijken hoe het gaat.

ik heb geen idee wat deze 3 middelen kosten ,maar wat ik gehoord heb is de fles magnesium al 100 euro
de pot magnesium poeder ook zoiets
en ook de fles vit E schijnt niet goedkoop te zijn

als het goed is gaat de verz daar een groot gedeelte van betalen :list: %)

en ik hoop idd dat Sylvia geen gekke dingen vind ,anders ben ik total los,is mijn knip echt een echo put! 8)7 -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:38

Mirgino, had Sylvia die tekorten niet gevonden ?

En Ellepel, heeft Appie normaal nu nog last van pollen dan ? die zijn er nu toch niet meer ? Of toch wel ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:43

mirgino schreef:
maandag komt mijn therapeut weer :D

en vanmorgen is de DA geweest en heb ik Magnesium en vit E preparaten gehad
vanavond beginnen we daarmee
hopelijk eet hij het, mijn stalhoudster belt me nog daarover
en ik moet weer aan het werk met hem
over 1 maand contact opnemen en misschien weer een bloed onderzoek om de waardes te bepalen.

schudden doet hij nog steeds niet *\o/* en mijn DA vind dat hij een erg gezond paard is.

nou eens kijken wat mijn therapeut maandag allemaal vind.

Ik ben ook heel benieuwd wat er maandag uitkomt!

Maris, er kan in de tussenliggende tijd dat mijn therapeut is geweest tot aan de volgende controle heel wat met een paardenlijf gebeuren.
Daarbij zou het mij niets verbazen als zij iets heel anders constateerd als de DA, ben heel benieuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:45

appie heeft vaak als de eikebomen net de eikels laten vallen dat hij gaat schudden.
ik weet niet wat er dan nog bloeit,maar dan schud hij vaak nog wel een week of twee.
en dan ook zo dat ik niet rijden kan.
maar dat gaat nu dus allemaal goed.

mirjam,is het wel nodig dan dat silvia nog komt?
het gaat nu goed toch?
als je al krap zit met geld dan zou ik denk ik nog even uitstellen en kijken hoe het nu blijft gaan

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:51

ellepel schreef:
mirjam,is het wel nodig dan dat silvia nog komt?
het gaat nu goed toch?
als je al krap zit met geld dan zou ik denk ik nog even uitstellen en kijken hoe het nu blijft gaan

Eigenlijk horen alle controles ook nog bij de behandeling. Wil je blijvend resultaat zul je de controles ook moeten doen.

Maar als het geld op is houd het natuurlijk op, heel begrijpelijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:05

nou,als je paarden zoals die van ons hebt mag je wel een flinke bankrekening hebben :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:34

:D ze komt gewoon hoor

en dat de DA geweest is komt omdat hij ineens weer stijf was en koorts had
en van dat Magnesium tekort geen idee hoelang hij dat heeft, in april in de kliniek heeft hij ook ineens een `aanval`van stijfheid gehad en misschien had hij het toen ook al
of het komt in vlagen........dat het een tijd tekort was en toen weer goed en nu weer tekort...geen idee :n

en Gringo zat slecht in zijn vel en Sylvia is flink aan de schoonmaak geweest
ik weet niet of zij dit ook gevonden zou hebben, ik denk eerder dat ze dan organen meet die niet goed werken,toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:08

ellepel schreef:
nou,als je paarden zoals die van ons hebt mag je wel een flinke bankrekening hebben :+

Ja zeker! Als je paard gezond is dan is het hardstikke leuk hoor maar als ze wat gaan mankeren, berg je dan maar ;) Dat geld vind ik nog niet zo heel erg maar de zorgen, dat is veel erger.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:11

mirgino schreef:
:Den Gringo zat slecht in zijn vel en mijn therapeut is flink aan de schoonmaak geweest
ik weet niet of zij dit ook gevonden zou hebben, ik denk eerder dat ze dan organen meet die niet goed werken,toch?

Ja, hoor magnesium tekort kan ze ook meten. Ze kan eigenlijk alles meten wat ze bijv. met een bloedonderzoek ook kunnen testen.

Maar tussen de controles door kan er ook een tekort ontstaan. En stijfheid in de spieren kan met veel dingen te maken hebben. Denk bijv. aan Lyme, virus, bacterie maar ook magnesiumtekort.

mirgino

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:19

daar zat hij vol mee, bacteries ,virusje, lyme en weet ik met wat nog meer

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:21

mirgino schreef:
daar zat hij vol mee, bacteries ,virusje, lyme en weet ik met wat nog meer

Houd dan ook een herbesmetting in je achterhoofd. Kan hoor, hoeft niet ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:31

:D ik zie het maandag wel, als het goed is is dit ook voorlopig de laatste keer zei ze vorige keer
hij was toen een eind schoon.

we zullen het zien.

en paarden zijn gewoon duur, en als je pech hebt betaal je je scheel aan DA, Osteo, masseur, holistisch noem maar op
maar alles voor het paard hoor :j
eens is hij gezond en dan hebben we samen plezier,die tijd komt :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:24

weten jullie in hoeverre paarden last van de pollen in het hooi kunnen hebben ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:31

Maris schreef:
weten jullie in hoeverre paarden last van de pollen in het hooi kunnen hebben ?

Het lijkt mij dan eerder van stof of schimmels dan van pollen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:33

holistisch dierenarts heeft ooit eens super hooi ( zei ze zelf ) afgekeurd voor mijn paard vanwege de pollen.... Tenminste ze dacht dat het niet goed testte vanwege de pollen die erin zitten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:38

Maris schreef:
holistisch dierenarts heeft ooit eens super hooi ( zei ze zelf ) afgekeurd voor mijn paard vanwege de pollen.... Tenminste ze dacht dat het niet goed testte vanwege de pollen die erin zitten.

Ik heb er zelf nooit van gehoord maar het zou best kunnen hoor.
mijn therapeut test het hooi op schimmels, giftige onkruiden en of het verder toxisch belast is ivm bemesting. Daarbij test ze ook of de voedingswaarde die in het hooi zit geschikt is voor je paard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:42

maris,dit is een ouder berichtje van mij:

ellepel schreef:
appie is een jaar geleden gaan hoesten..dat was in november
veearts erbij en die zei dat het kwam van pollen die in het hooi zaten.
geen stof want het was echt geen stoffig hooi,maar pollen.
schijnt dat dat dus ook kan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:45

ohw wacht,ik vind net dus een totaal ander bericht:

Citaat:
Het stuifmeel van de grassen en bomen zorgt voor de hooikoorts. Dit stuifmeel, ook wel "pollen" genoemd zorgt voor de (foutieve) afweerreactie van het lichaam. Stuifmeel komt overdag vrij en zweeft rond in de lucht. Bij warm, droog en winderig weer zijn zo de concentraties zeer hoog. De meeste mensen die hooikoorts hebben, reageren op de grassen, maar een minderheid reageert eveneens op het stuifmeel van bomen. Hoe kleiner het stuifmeel is van de boom of gras, hoe verder de pollen geraken en dus allergie kunnen veroorzaken. Zo kan je toch een allergie hebben voor bijvoorbeeld de berk, ondanks in de buurt totaal geen berk staat. Hooikoorts wordt uitsluitend veroorzaakt door levende planten (hooi is dood en geeft dus geen allergische reactie); niet enkel de graansoorten geven trouwens een allergische reactie, ook de meeste gazon- en weideplanten.

en misschien de reden waarom er nu nog geschud word:

Citaat:
De belangrijkste allergieverwekkende planten (grassenfamilie en bijvoet) hebben hun bloei beëindigd. De risicoperiode voor stuifmeelallergieën is dus voorbij. Ook het aantal allergieverwekkende schimmelsporen (Alternaria en Cladosporium) is laag. In de loop van de maanden september en oktober kunnen grote hoeveelheden schimmelsporen in de lucht voorkomen die afkomstig zijn van bos-en weidepaddestoelen; sommige soorten zouden allergieverwekkend zijn.

bron:
http://www.seniorennet.be/Pages/Nieuws/ ... tingen.php

maris,ik zei al dat ik dacht dat het natte najaar kon zorgen voor meer schimmels in de lucht.
bij ons op de wei staan ook veel meer paddestoelen dan anders

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:17

Als je paard op de pollen reageert uit het hooi zullen er wel uitgegroeide grassen in moeten zitten lijkt mij. Hooi zonder 'aren' erin geven toch geen pollen?
De schimmels die ik bedoelde ontstaan als het hooi niet droog genoeg is en door het vocht schimmel ontstaat in de baal. In het begin (nieuw hooi) kun je deze schimmels niet zien, wel ruiken mits je hier een goede neus voor hebt en weet hoe het ruikt. Later in het jaar zul je dan zien dat deze balen als nog beschimmeld zijn van binnenuit maar dan heb je dus al een half jaar beschimmeld hooi gevoerd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:24

lijkt mij inderdaad ook dat er dan geen pollen in zitten als er geen bloei is geweest.
als ik terug denk op het hooi waar ap op reageerde dan zaten daar wel bloeiaren in

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:26

hier in de buurt wordt overal de eerste snede gemaaid als het gras in bloei is.....

Paddestoelen die nu hun sporen loslaten. hmm, zou ook kunnen, veel paddestoelen overal idd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:35

en misschien dit ook wel:

Afbeelding

roest in het gras, ik heb het bij ons op de weide zo hier en daar wel alweer gezien.

Citaat:
Het gazon krijgt regelmatig af te rekenen met schimmelziektes. Door verspreiding van schimmels via potgronden van lage kwaliteit, door zure regen, … komen deze ziektes de laatste jaren meer en meer voor. Roest is één van de vaakst voorkomende ziektes in gazon.

Roest wordt ook wel Rhizoctonia genoemd. Deze gazonziekte wordt veroorzaakt door de schimmel Puccinia

http://www.avevewinkels.be/Default.aspx ... uage=nl-BE

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:37

Whaaaaaa wat zeg je nu !!!!!
Roest in het gras ?
---> vorige week veel paniek bij mij omdat ik dacht dat mijn paard een neusbloeding had aan beide neusgaten. paar dagen weer, maar toen zag ik dat zijn vriendje het ook had. Ze liepen toen op een wei waar ze maar afentoe mogen lopen. Zou dat dat dat ""roest" kunnen zijn ? Het was wel bruin/oranje spul namelijk in hun neusgaten !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:06

nee,dat denk ik niet.
ga maar es kijken in het gras wat roest heeft,als je dat tussen je vingers wrijft dan laat het volgens mij niet af.
ik zou dan eerder denken aan zand wat die kleur heeft en wat misschien droog geweest is en waar ze in hebben zitten wroeten met hun neus?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:47

Volgens mij geeft het wel af hoor. Het heeft alleen nu geregent, dus ik kan het nu waarschijnlijk niet testen.
Het schijnen echt poedersporen te zijn, dus lijkt me erg logisch dat ze die in ademen. En dan met briesen weer naar buiten werken.