Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Ik geef als balancer korrel de force van Marstall
Zou 3/4e potje max hoeven geven per dag .
Maar geef toch een heel potje door t avond eten .
En smorgens een schepje Gluco balance erdoor
Verder 2 X daags 2 ml allergie van puur
En ze heeft eigenlijk geen jeuk .
Heel minimaal soms beetje in de manen .
Ga nu via een bokker Z itch opgestuurd krijgen .
Dan gaan we daar nog mee behandelen
Heb goede hoop op een geheel jeukvrij paard
Tot heden nog geen deken op en we zitten in een hoge druk gebied qua muggen .
Bossen en water langs de weilanden
ellepel schreef:Het is nog vroeg in het jaar he, het gras groeit nu flink en door de koude nachten veel fructaan denk ik![]()
Idylle, er staan meer shetten?
- mooiste is als je die shet samen met een ander op een erg schraal stuk kunt zetten.
Dat is voor eczemers het beste gewoon als het gras op is, plukje hooi er bij en dat helpt wel![]()
[ [url=m/JNuvHV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Appie nu, nog wel rommelig in de vacht,nog wat half kale plekken op het hoofd,maar verder gaat het goed.
Zelfs zonder gras krijgt hij een buikje...
Jotoma schreef:Grr ondanks dat ik met deken op tijd was en met maar 10 min gestapt heb, zette ik mn paard op stal en begon hij gelijk te schuren.
Hij reageert dit jaar overigens erg heftig op gras. Hij heeft denk ik voor de afwisseling 6 weken alleen op hooi in de paddock gestaan. Daarna is t gras opgebouwd, maar hij vreselijk gassig. Stinkende boeren pfff.
Hij gaat nu (helaas alleen) 's ochtends de paddock in en dan 's middags zo'n 4 uur het gras op.
Ik baal als een stekker, ik denk dat het gras nu jeuk veroorzaker is. Maar weet even niet hoe ik er anders mee moet om gaan, want de hele dag alleen op de paddock met hooi vind ik ook niets. Andere paarden staan er gelijk achter, maar dan heeft hij geen direct contact. Bah. Lastig.
ellepel schreef:Ik doe niks bijzonders haha.![]()
Appie is meestal wat later met jeuk,
Maar ze staan nog niet in gras, wel krijgt hij nu onbeperkt mooie droge kwaliteit kuil.
Halve kilo geweekte grasbrok, schepje kompleet plus van NAF en een halve schep dieetmusli van subli.
Hij is 24 en krijgt ook vaak nog wat slobber van me
Maar hij komt nog wel met jeuk hoor, denk na het weekend wel![]()
Hij is gewoon laat, maar het is bij ons ook erg open hoor, de andere eczemer loopt ook nog zonder deken rond.