[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:30

Ik ken de verhoudingen niet, maar ik kan me voorstellen dat je paard dan niet volledig zn dagelijkse behoefte aan vit/min binnen krijgt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:21

Nou DA is geweest en ze is bijna zeker dat het ZE is. Ik kon haar voor de zekerheid nog wassen met sebacil om mijten uit te sluiten en als dat miet helpt is het ZE.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:09

Toch wel he.
Ik zou sowieso behandelen met sebacil hoor, even voor de zekerheid :j .
En dan veel succes om het onder controle te krijgen!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 00:29

Wat is sebacil?

En ik voer ook metazoa 200 gram. Mag ik vragen waarom je het veel vind? Er zit geen suiker in alleen de vitamines en mineralen die jou paard nodig heeft op een dag als basis. De minimale dagelijkse behoefte van je paard. Het heeft geen effect als je veel minder voert...

Hoeveel weegt je paard?

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:23

We hebben het gewogen tot 200 gram en dit is toch een flinke hand vol, aangezien dat ze zich flink doet schuren als ze een handje brokken krijgt vond ik dit toch wel veel
De laatste keer dat ze gewogen is woog ze 404 kg

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:07

Sebacil is hetzelfde als bye mite. Het is tegen luizen en mijten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:13

Sunke, gewoon die 200 gram gaan geven.
Brok zit graan in en dat zit als het goed is niet in die metazoa.
Eczemers krijgen vaak jeuk van graan en ook gras doet een hoop.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:28

Ik geef als balancer korrel de force van Marstall
Zou 3/4e potje max hoeven geven per dag .
Maar geef toch een heel potje door t avond eten .
En smorgens een schepje Gluco balance erdoor
Verder 2 X daags 2 ml allergie van puur
En ze heeft eigenlijk geen jeuk .
Heel minimaal soms beetje in de manen .
Ga nu via een bokker Z itch opgestuurd krijgen .
Dan gaan we daar nog mee behandelen
Heb goede hoop op een geheel jeukvrij paard

Tot heden nog geen deken op en we zitten in een hoge druk gebied qua muggen .
Bossen en water langs de weilanden

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:43

Ik voer zelf purefeed, hier voor ik 400 gram van (100 gram per 100 kg lichaamsgewicht) Het gaat niet om het volume (hoeveel je in je hand hebt) maar om wat er in zit. Voor het gewicht van jouw pony moet je 200 gram voeren om aan Metazoa voeren. Dan voer je genoeg vitaminen en mineralen, ik ga er vanuit dat er niet tot nauwelijks zetmeel en suiker in dit voer zal zitten dus dan voer je beter 200 gram hiervan dan een handje pavo.

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:45

Bedankt, dan voer ik haar gewoon die 200 gram metazoa per dag

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:41

Zinzi_jewel schreef:
Ik geef als balancer korrel de force van Marstall
Zou 3/4e potje max hoeven geven per dag .
Maar geef toch een heel potje door t avond eten .
En smorgens een schepje Gluco balance erdoor
Verder 2 X daags 2 ml allergie van puur
En ze heeft eigenlijk geen jeuk .
Heel minimaal soms beetje in de manen .
Ga nu via een bokker Z itch opgestuurd krijgen .
Dan gaan we daar nog mee behandelen
Heb goede hoop op een geheel jeukvrij paard

Tot heden nog geen deken op en we zitten in een hoge druk gebied qua muggen .
Bossen en water langs de weilanden

Hoeveel druppels is 2 ml puur allergie? Op de verpakking staat dat je 1 a 2 x daags 20 druppels ofzo kan geven maar is het dan 20 druppels maximaal op een dag of mag je 2 x 20 druppels geven? Wat doe jij en hoe geef jij het? (Ik op brood)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:00

Heeft hier iemand ervaring met inspuiten door DA tegen de jeuk? En dan met name met het middel cortisone(?) iig iets met cort.
Mijn shet is er gisteren mee ingespoten, maar het lijkt nog absoluut niet te helpen. Vandaag kwam zelfs het boertje naar me toe om te vertellen dat de pony zon jeuk had en steeds lag te rollen Vd jeuk. Ik ben dus heel benieuwd hoelang het duurd voordat de spuit zou moeten helpen.

Vanmiddag was haar exceem deken binnen en die heb ik vanavond om gedaan. Morgen nog even wassen met sebacil (met de hoop dat het mss toch mijten zijn, of deels) zodat de jeuk daarvan mss wat minder wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:13

Kan best zijn dat het spul nog even moet inwerken hoor voordat de jeuk minder word :j

Appie staat gewoon nog in zijn blootje haha. *\o/*
Kan geen fotos uploaden want dat wil nu niet op bokt.
Maar hij loopt ook nog niet in het gras en dat scheelt ook enorm voor de jeuk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:16

Mijn ervaring is dat het goed helpt tegen de allergische reactie, maar het heeft wel even tijd nodig om goed te gaan werken en de aangetaste huid te laten genezen.

Voor een Shetlander had ik het niet laten doen, het risico op bevangen raken is aanzienlijk.

Heb je al geprobeerd of Derfen helpt tegen de jeuk en voor de genezing?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:45

Grr ondanks dat ik met deken op tijd was en met maar 10 min gestapt heb, zette ik mn paard op stal en begon hij gelijk te schuren.

Hij reageert dit jaar overigens erg heftig op gras. Hij heeft denk ik voor de afwisseling 6 weken alleen op hooi in de paddock gestaan. Daarna is t gras opgebouwd, maar hij vreselijk gassig. Stinkende boeren pfff.
Hij gaat nu (helaas alleen) 's ochtends de paddock in en dan 's middags zo'n 4 uur het gras op.
Ik baal als een stekker, ik denk dat het gras nu jeuk veroorzaker is. Maar weet even niet hoe ik er anders mee moet om gaan, want de hele dag alleen op de paddock met hooi vind ik ook niets. Andere paarden staan er gelijk achter, maar dan heeft hij geen direct contact. Bah. Lastig.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:56

Morgen gaan ze naar een andere weide, daar zou ik kunnen proberen of ik haar in de bak kan zetten, want die grenst aan het weiland. Maar aan de andere kant... Als ze hier het gras op hebben, moeten ze weer naar de voorkant en dan kan ik haar niet apart houden, dus dan zou ze pats noem ineens weer vol op het gras staan vanuit het niks... Dat is toch ook niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:58

Het gras is dit jaar idd een grote boosdoener denk ik. Althans die van mij heeft dit jaar voor het eerst jeuk. En ik vermoed dat het toch van het gras komt. Want ik zie nog geen mugjes ofzo bij ons. Voor de zekerheid heb ik hem wel ingepakt vandaag. Hier staan ze namelijk gewoon 24/7 op de zomerweides.

Ik heb alleen nog ruzie met het bijhorende masker (heb de ej eczeemdeken). Het past wel, maar is net te ruim (maat kleiner krijg ik echter niet over zn dikke kop heen :')). Vastgezet met een sluiting op de rug. Helaas als meneer rolt schuift het toch naar voor. Zitten de oren op de plek van zn ogen en ziet ie niks meer. Hij stond gelijk stokstijf stil: help... iemand deed het licht uit? Dus nu even geen idee wat ik daarmee moet. Zitten nog 2 clipjes aan de onderkant, maar dat kan nergens aan vast :+

Maar iig wel al de deken op...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:16

Het is nog vroeg in het jaar he, het gras groeit nu flink en door de koude nachten veel fructaan denk ik :j

Idylle, er staan meer shetten?
- mooiste is als je die shet samen met een ander op een erg schraal stuk kunt zetten.
Dat is voor eczemers het beste gewoon als het gras op is, plukje hooi er bij en dat helpt wel :j

Afbeelding
Appie nu, nog wel rommelig in de vacht,nog wat half kale plekken op het hoofd,maar verder gaat het goed.
Zelfs zonder gras krijgt hij een buikje... :P

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:19

Oh ik was net aan het werk bij de tinkers en die lieten ook al een soort van stink boeren (?) Ik wist niet eens dat een paard dat kon doen!? Echt een gek geluid ook...
Wat zou er met dat gras zijn? Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat bij grote temperatuurverschillen het gras vol met suikers komt te zitten.. misschien heeft het te maken met het weer?

Ik ben trouwens super blij met de rsih in combi met de druppels van puur!! Hij had vandaag echt nergens meer last van! Heb hem ook nog niet betrapt op schuren sinds hij de druppels krijgt..

Wauw ellepel wat een geluk! Wat deed jij ookalweer aan de eczeem?

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:21

ellepel schreef:
Het is nog vroeg in het jaar he, het gras groeit nu flink en door de koude nachten veel fructaan denk ik :j

Idylle, er staan meer shetten?
- mooiste is als je die shet samen met een ander op een erg schraal stuk kunt zetten.
Dat is voor eczemers het beste gewoon als het gras op is, plukje hooi er bij en dat helpt wel :j

[ [url=m/JNuvHV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Appie nu, nog wel rommelig in de vacht,nog wat half kale plekken op het hoofd,maar verder gaat het goed.
Zelfs zonder gras krijgt hij een buikje... :P

Aah wat een droppie!!!! Echt een leuke zeg! Mooi met dat touwhalster ook

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:23

Jotoma schreef:
Grr ondanks dat ik met deken op tijd was en met maar 10 min gestapt heb, zette ik mn paard op stal en begon hij gelijk te schuren.

Hij reageert dit jaar overigens erg heftig op gras. Hij heeft denk ik voor de afwisseling 6 weken alleen op hooi in de paddock gestaan. Daarna is t gras opgebouwd, maar hij vreselijk gassig. Stinkende boeren pfff.
Hij gaat nu (helaas alleen) 's ochtends de paddock in en dan 's middags zo'n 4 uur het gras op.
Ik baal als een stekker, ik denk dat het gras nu jeuk veroorzaker is. Maar weet even niet hoe ik er anders mee moet om gaan, want de hele dag alleen op de paddock met hooi vind ik ook niets. Andere paarden staan er gelijk achter, maar dan heeft hij geen direct contact. Bah. Lastig.

Balen zeg! :( ik ken het probleem...
Zo lastig! Misschien tussen 16:00 en 17:00 binnen zetten? Heb je een deken?
Ja contact met andere paarden is ook wel erg fijn natuurlijk... hmmm lastig zeg...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:30

Ik doe niks bijzonders haha. :P

Appie is meestal wat later met jeuk,
Maar ze staan nog niet in gras, wel krijgt hij nu onbeperkt mooie droge kwaliteit kuil.
Halve kilo geweekte grasbrok, schepje kompleet plus van NAF en een halve schep dieetmusli van subli.
Hij is 24 en krijgt ook vaak nog wat slobber van me

Maar hij komt nog wel met jeuk hoor, denk na het weekend wel :j
Hij is gewoon laat, maar het is bij ons ook erg open hoor, de andere eczemer loopt ook nog zonder deken rond.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:31

Hier staan ze niet op gras, dus daar ligt het niet aan. Maar er zijn gewoon superveel muggen, zelfs op stal hier. Maar onder de rsih en wat zalf gaat het hier nog goed :)

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:39

ellepel schreef:
Ik doe niks bijzonders haha. :P

Appie is meestal wat later met jeuk,
Maar ze staan nog niet in gras, wel krijgt hij nu onbeperkt mooie droge kwaliteit kuil.
Halve kilo geweekte grasbrok, schepje kompleet plus van NAF en een halve schep dieetmusli van subli.
Hij is 24 en krijgt ook vaak nog wat slobber van me

Maar hij komt nog wel met jeuk hoor, denk na het weekend wel :j
Hij is gewoon laat, maar het is bij ons ook erg open hoor, de andere eczemer loopt ook nog zonder deken rond.

24 had ik hem zeker niet geschat! Ziet er goed uit zeg!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:41

@jester ja inderdaad door die zachte winters worden het steeds meer muggen :(