Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Furi schreef:Indien een paard al eens hoefbevangen is geweest, dan zijn ze er gevoeliger voor. En is de kans groter, ook met de Prascend, als wanneer ze het nog nooit zijn geweest.
Wat ik hier ook gemerkt heb met meelezen, niet ieder paard is hetzelfde wat betreft symptomen.
Mijn merrie staat 24/7 op wei. Toegang tot de volle weides wordt gereguleerd en rustig opgebouwd, met name omdat de overige paarden te dik worden. Furi is gelukkig nooit hoefbevangen geweest en staat sinds enkele jaren 24/7 buiten, wat enigszins gewenning geeft.
Volgens mij zeg ik dat ook helemaal niet furi en over 1 kam scheren doe ik al helemaal niet met betrekking tot de symptomen, maar gelukkig dat setteli mij wel begreep en daar ging het tenslotte om...
En niet vervelend bedoeld maar jouw stelling klopt ook niet helemaal, want hb en cushing zijn wel degelijk aan elkaar gelinkt; een cushingpaard heeft dus wel verhoogde kans op hb en de prascend schijnt er ook goed bij te helpen, dat is ons toendertijd uitgelegd met die 2 online afleveringen over PPID, weten jullie nog?