[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:52

Hier is onze merrie vorige wk begonnen met schuren.
Hoop woensdag multivita te krijgen, vorige jaar hele seizoen gegeven en beviel goed.

Deken is in reparatie, zodra hij trug is gaat hij weer op.

Smeer verder derven en groene klei besteld voor kuurtje.

Ze heeft veel absessen die open breken momenteel.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:54

Er bestaat volgens mij een liner speciaal voor de RSIH die is waterdicht dus die kan er zeker onder.
Ik heb ze trouwens afgelopen zaterdag even samen in de bak gehad zonder deken, ze gaven geen enkele reactie op iets, dus geen gestamp geen staartgezwiep o.i.d. wel lekker even in hun blootje gerold in het zand! Vonden ze heerlijk!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:54

Zou er een over leggen dan .
Ik heb speciaal voor de natte dagen die NL rijk is een 0 grams deken die over de SIH kan .
Wil een sun shower van Bucas kopen voor dat doel omdat die minder warm zijn als mn Rambo regen deken .
Eenmaal SIH op laat ik hem op . Hooguit even af als ik er ben overdag en er geen mugjes zijn zodat ze lekker kan groomen met haar dochter en in het zand kan rollen ed.
Ze draagt toch zeker 10 van de 12 maanden dekens . Winter en SIH .
Ben ook altijd laat met winterdeken en vroeg eraf . Anders draagt ze hele jaar rond dekens .
Ik gebruik ook alleen maar max 200 gram en dat is meer voor de regen en koude wind als om vacht aanmaak tegen te gaan .
Pak dan liever scheermachine om de hals en flanken beetje te kort wieken zodat ze tijdens training de warmte kwijt kan .
Maar tot heden nog nooit hoeven scheren , pas training aan .
Rijdt dan ook geen wedstrijden ( nog niet )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:02

Citaat:
Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen

Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.

Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.

België:

Oost-Vlaanderen
Mi_Amore - Melsele - 4 maart: geen jeukverschijnselen maar deken gaat op en uier wordt alvast om de dag ingesmeerd met Derfen.

Nivada

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:26

Die nieuwe RSIH Vamoose is dus behandeld met anti vliegmiddel. Maar dit houd maar 20 x wassen.
Laat ik nou graag dat ding vaak wassen..
Hm!

Het lijkt me wel ideaal om er weer een nieuwe bij te hebben. Maar eigenlijk niet nodig heb dr nog 2 in goede staat......

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:26

Hier is de deken in de maak en tevens op zoek naar een nieuwe als reserve.Weet nog niet wanneer ik hem opgooi.Hier word nog niet geschuurd.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:18

Mi_Amore schreef:
Citaat:
Drenthe:

Groningen:
Nadita - Finsterwolde - 3 maart heel licht geschuurd aan manenkam. RSIH weer opgedaan (winterdeken er nog onder ;) )

Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.

Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.

België:

Oost-Vlaanderen
Mi_Amore - Melsele - 4 maart: geen jeukverschijnselen maar deken gaat op en uier wordt alvast om de dag ingesmeerd met Derfen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:23

Citaat:
Drenthe:
finnens - Nijeveen - 4 maart: nog geen jeuk, begonnen met Hippo Ex-cema

Groningen:
Nadita - Finsterwolde - 3 maart heel licht geschuurd aan manenkam. RSIH weer opgedaan (winterdeken er nog onder ;) )

Friesland:

Limburg

België:

Oost-Vlaanderen

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:02

Hallo allemaal,

Ik meld me ook maar weer:)
Nico schuurt nog niet gelukkig!
Maar omdat het vorig jaar zo erg was( ondanks deken, derfen, wassen met teershampoo etc.)
wil ik hem dit jaar in laten spuiten tegen ZE.
Iemand bij mij op stal doet dat ook al een paard jaar bij z'n paarden en die hebben nergens meer last van.
Ik ga morgen de DA bellen, wat het precies voor enting is en wat er in zit.
Ik laat het jullie weten :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:11

finnens schreef:
Citaat:
Drenthe:

Groningen:

Friesland:

Limburg

Zuidholland
Marion82 - rijswijk - 4 maart: geen jeuk, wil wel deze week beginnen met derfen uit voorzorg.

België:

Oost-Vlaanderen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:15

Hier gaat vandaag de halsdeken op met een 200 grams waterdichte deken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:34

Citaat:
Drenthe:

Groningen:

Friesland:

Limburg

Zuidholland
Marion82 - rijswijk - 4 maart: geen jeuk, wil wel deze week beginnen met derfen uit voorzorg.

Noord-Holland
Anne. - Lisse - 4 maart: geen jeukverschijnselen. Uit voorzorg gewassen met teershampoo. Deken ligt paraat.

België:

Oost-Vlaanderen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:10

Het is gebeurd ;(

Zyta staat terug met haar burka op :(
Buiknaad is ook terug ingesmeerd met Derfen, we kunnen weer beginnen!!!

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:27

Ik heb sur vandaag ingesmeerd met derfen, deken nog niet opgedaan omdat het vannacht nog vroor.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:28

hoe doen jullie dat met derfen?
pas smeren als ze jeuk hebben of meteen al beginnen? (eerste jaar dat ik derfen gag gebruiken ;) )

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:28

Ik krijg morgen m'n derfen binnen als het goed is en zal dan der staart insmeren. Staleigenaresse had haar laatst klein beetje zien schuren, manen nog niet en vergeleken met voor de winter is het nu heel rustig :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:36

kan iemand mij uitleggen wat derfen is :o

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:43

Die van mij begint wat kriebels te krijgen . Beetje twijfel rui of muggen jeuk .
Maar morgen ochtend naar kliniek dus doe deken op als ze terug is .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:43

Derfen is heel vies. Spulletje wat gemaakt is ter preventie, maar ook tegen de jeuk door zomereczeem. Het houdt de mugjes waardoor ZE vaak wordt veroorzaakt op afstand, maar het heeft ook een verzorgende en jeukstillende werking. Voor paard heel fijn, voor eigenaar niet omdat het verschrikkelijk stinkt :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:44

Nog geen geschuur hier maar vandaag een volledige behandeling gegeven

Voor het rijden van top tot teen ingespoten en na het rijden met derfen behandeld en halseczeemdeken op. Ben blij als equitana geweest is en ik mn RSIH kan kopen.. de deken die ik nu heb is echt een prul

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:45

aah, werkt dus zowel aan de symptomen als preventie! Stinkt zeker enorm en is zeker ook vies van kleur?
Waar kan je het halen?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:46

De mijne sinds dit weekend ingepakt, hij had op de vorige wei (zaterdag verhuisd) al een boom uitgezocht en had veel schilfers. heb een standaard deken van sectolin en zit goed en hij heeft een masker, alleen het tussenstukje van achter zijn oren een cm of 3 is niet bedekt.
Daarom heb ik een body besteld die eerder in dit topic voorbij kwam, dus een borstbeschermer met hals eraan vast die ook over het hoofd gaat en waar de ogen gewoon uit zijn.
Soort harnas dus hihi, dus dan is alles bedekt.. ben benieuwd wat het is.. hoop dat hij de prijs waard is.
Zo kan hij straks als hij goed zit ook ff zonder deken rondlopen en zo mee op stap!
Verder heb ik vliegenspray maar ik weet niet hoe het dit jaar uitgaat pakken dus met gianti dezelfee vraag over derfen.
wat doet het precies en wat houdt het in.
Weet dat het voor smeren gebruikt word en rotzooi is maar geen persoonlijk ervaring :=

Edit; ik zie nu de uitleg!

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:48

Ik ruik helemaal naar derfen, bah!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:49

Naar mijn weten is het ook voor preventief gebruik (zo gebruikte ik het iig) maar daar zijn de meningen nog over verdeeld. Omdat het inderdaad ook vies van kleur is en ik een schimmel heb, ben ik ermee gestopt :( . Je kan het op een hoop plekken halen oa. Divoza, Paardendrogist.

Ik ruik naar de teershampoo :') Ook geen pretje. Paardlief ruikt alsof ze al heel d'r leven aan de sigaretten zit. Bleh.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:49

gevonden bij Divoza, wel "duur" spul...

Ik vind het echt moeilijk wat te doen. Ze heeft vorig jaar 3 dekens kapot gemaakt en zichzelf open geschuurd.

met welke tussen periode smer je het en over het gehele lichaam?