Handen in het haar... pff...
Te vroeg getypt, krijg ik opeens een mail van de order van abler... gelukkig hebben we het geen twee keer geprobeerd
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Skyefate schreef:Klinkt goed! Bon, ik heb dus meerdere malen geprobeerd abprazole te bestellen... maar dat lukt dus niet. Het blijft maar draaien, de betaling gaat simpelweg niet door, de order wordt niet geplaatst. En ik dacht net yes, eindelijk iets dat kan helpen... Want zoals het nu gaat gaan we een jaar uit de running zijn, en dat wil ik Lana niet aandoen. Ik kan me wel bezighouden met mijn shetlander en mennen, maar mijn merrie is gewoon zo happy als ze buiten is. Opsluiten in een aparte weide voor een jaar omdat de arabier van de stalling haar kapot schopt omdat ze zwak is (voor haar ziekte was zij de chef), dat zie ik écht niet zitten. Zou iemand per toeval kunnen helpen?
Handen in het haar... pff...
Te vroeg getypt, krijg ik opeens een mail van de order van abler... gelukkig hebben we het geen twee keer geprobeerd
Xritt schreef:Gastro+ Echt een aanrader. Ik geef het al beste en lange tijd. Ik heb nu twee x een poging gedaan om te stoppen en over te gaan naar het voer van stal. Maar na twee weken merk ik gelijk verschil (in negatieve zin) Mijn paard krijgt ook gember poeder. Voor mijn gevoel werkt dit ook erg goed.
assebassie schreef:Vraagje, welke probiotica geven jullie/raden jullie aan?
Mijn paardje krijgt nu nog Metacam en abprozole, kan ik nu al probiotica geven of beter eerst alles afbouwen, daar ben ik nu mee bezig, ik hoop over een paar weken alles te kunnen stoppen.
Ik hoor het graag van jullie, vast bedankt!
[***] schreef:Skyefate schreef:Adfab, yep, dat had ik idd begrepen! Nee, ik vroeg me gewoon af of de abprazole plus geven veel verschil gaf met geven van enkel abprazole
Welja, de fibreforce en seniormix is speciaal voor dat gewicht... Ze staat echt zo mager dat je haar ribben kan tellen. Hooi geeft wel een laag hooibuikje, maar het brengt het vet er precies echt niet op. Hopen dat het met abprazole beter zal gaan... Lijkt me voornamelijk van de pijn dat ze niet bijkomt, en zo opgetrokken staat :/
Nee je ziet niet veel verschil, maar doordat je omeprazole geeft, rem je de maagzuurproductie en dat betekend dat je voer minder/slechter voor verteerd in de darmen komt (maagzuur heeft immers een functie), daarom denk ik dat het goed is om de darmen te ondersteunen met probiotica. Anders ben je aan de voorkant een probleem aan het bestrijden om vervolgens een probleem in de darmen te creëeren.
Nogmaals ik ben geen deskundige, maar spreek over mijn eigen ervaring en ik heb geleerd dat bij mijn paard 'minder is meer' betekend. Dus een aantal weken alleen maar kwalitatief goed hooi, rust, omeprazole en probiotica.
[***] schreef:Ik geef Pavo Vital. Heb werkelijk van alles geprobeerd, waaronder Equillin, Marstall, Vitabix, Metazoa....
Ze is een lastige eter en de Vital eet ze graag! Dus als mevrouw Vital wil, krijgt ze Vital . Verder heb ik rijk hooi.
nickynicole schreef:[***] schreef:Ik geef Pavo Vital. Heb werkelijk van alles geprobeerd, waaronder Equillin, Marstall, Vitabix, Metazoa....
Ze is een lastige eter en de Vital eet ze graag! Dus als mevrouw Vital wil, krijgt ze Vital . Verder heb ik rijk hooi.
Ik wil ook de Pavo Vital voeren. Ik heb een vergelijking gedaan met andere vitaminen/ mineralen en de concentraties zijn best hoog. Daardoor goede prijs-kwaliteit verhouding.
nickynicole schreef:assebassie schreef:Vraagje, welke probiotica geven jullie/raden jullie aan?
Mijn paardje krijgt nu nog Metacam en abprozole, kan ik nu al probiotica geven of beter eerst alles afbouwen, daar ben ik nu mee bezig, ik hoop over een paar weken alles te kunnen stoppen.
Ik hoor het graag van jullie, vast bedankt!
Zeker de Metacam is niet zo beste voor de maag en darmen. Wij geven probiotica van Audevard ivm levende gisten. Er zijn veel andere merken op de markt maar ik durf niet over te stappen...
Xritt schreef:waar kan je grote aantallen gemberpoeder kopen? Is verse gember niet goedkoper/werkt beter?Skyefate: ik heb ooit gelezen dat gember poeder goed werkt tegen ontstekingen. Daarnaast zou het de maag en darmen helpen.
Gember poeder wordt soms ook gebruikt bij paarden met gewrichts en pees problemen. Of bij allergieën en wormen.
Ik heb twee stalgenoten gehad die dit lange tijd gaven om verschillende redenen.
Zij waren er van overtuigd dat het werkte. Ik geef het nu een aantal weken. Ik merk bij mijn paard dat ze een minder gevoelige buik heeft. Daarnaast is mijn paard gevoelig voor wormen. Of het hier voor helpt weet ik niet. Maar ik vond het het proberen waard.