Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Bah.
Ik heb gisteren weer met spoed de dierenarts moeten laten komen. Ze had een serieuse aanval.
Zwaar benauwd, en naar adem happen waar door ze zelfs boerende geluiden begon te maken. Dierenarts had dit nooit eerder gezien / gehoord. Was ook een heel naar geluid.
Paar spuiten er in gegaan en een kuur ventipulmin en vernevelen met flixotide. Hopelijk krijgen we haar eruit en komt het niet meer voor.
felicity schreef:Bah.
Ik heb gisteren weer met spoed de dierenarts moeten laten komen. Ze had een serieuse aanval.
Zwaar benauwd, en naar adem happen waar door ze zelfs boerende geluiden begon te maken. Dierenarts had dit nooit eerder gezien / gehoord. Was ook een heel naar geluid.
Paar spuiten er in gegaan en een kuur ventipulmin en vernevelen met flixotide. Hopelijk krijgen we haar eruit en komt het niet meer voor.
Bralindy schreef:Hier toch een flexineb besteld. De salzmax beviel en er is meetbaar verbetering te zien! Maar met oog in de toekomst met mogelijk medicatie en de mobiliteit van de flexineb heeft het de doorslag gegeven.
Bralindy schreef:Hier toch een flexineb besteld. De salzmax beviel en er is meetbaar verbetering te zien! Maar met oog in de toekomst met mogelijk medicatie en de mobiliteit van de flexineb heeft het de doorslag gegeven.
nnicolex schreef:Bralindy schreef:Hier toch een flexineb besteld. De salzmax beviel en er is meetbaar verbetering te zien! Maar met oog in de toekomst met mogelijk medicatie en de mobiliteit van de flexineb heeft het de doorslag gegeven.
Hier nu 4 weken de flexineb en geen hoesten meer! Erg tevreden over en paard staat er super relaxt mee elke dag.
Ik vernevel nu met zoutoplossing, hiervoor met silvaplex. Gebruiken jullie silvaplex langdurig?
nnicolex schreef:Ja erg blij mee, paard heeft echt pollenallergie en headshaking syndrome in ergste vorm (zover door dierenartsen benoemd) maar had nog nooit zo erg gehoest als nu. Medicatie van de DA gaf geen verlichting dus toch maar besloten de flexineb aan te schaffen en dat gaf snel verlichting en verbetering. Geen spijt van de aanschaf.
Ik vernevel inderdaad elke dag, heel af en toe als ik het niet redt dan niet maar paard vind het prima dus is gewoon onderdeel geworden van onze routine merk ik.
Ik heb verder geen aanpassingen gedaan sinds flexineb aanschaf , staat op stro in een buitenbox snachts en overdag op de wei. Hij is positief allergisch getest op zo ongeveer alle bomen en grassen pollen en heb hem een tijd op houtkrullen en vlas gehad maar werkte hier weinig verschil door destijds en stro houdt hij veel schoner (dus minder vieze amonialucht) de pollen zijn bij hem echt de grootste trigger lijkt het..