Thuis rij ik altijd met.
Alleen hij had verder nergens last van.
Zal het dan niet aan zijn omgeving rijden of kan je het niet van 1 keer ergens anders rijden merken?
Of zijn de pollen al bijna weg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
C_Star schreef:Gisteren had ik wedstrijd en had zonder pollennetje gereden.
Thuis rij ik altijd met.
Alleen hij had verder nergens last van.
Zal het dan niet aan zijn omgeving rijden of kan je het niet van 1 keer ergens anders rijden merken?
Of zijn de pollen al bijna weg?
Jayphilp schreef:Ik heb dit ook aan Vera gestuurd op haar vraag maar in het kort:
Ik maak contact met het cranio-sacrale systeem, dat is zeg maar een snelweg van zenuwen en hersenvloeistof die vanaf de schedel tot aan het heiligbeen loopt. Als daar blokkades zijn heeft dit veel invloed op het lichaam. Je kunt het vergelijken met acupunctuur, maar ik doe het dus met m'n handen door hele lichte druk. Veel problemen bij paarden komen omdat het kaakgewricht niet goed functioneert, als dit vast zit uit het zich in de rest van het lichaam door stijfheid, kreupelheid en in ergere gevallen headshaking of luchtzuigen. Het is dus een holistische therapie omdat je het gehele lichaam behandelt en niet de focus legt bijvoorbeeld op dat ene been wat kreupel is. Vaak is een paard kreupel omdat hij pijn ergens anders heeft.
Een overbeet duidt ook op een inbalans van het kaakgewricht, dit kan allerlei oorzaken hebben. Het gebruik van een mondklem geeft veel druk op de kaakspieren en daarmee compressie op de schedel. Een goede tandarts zal regelmatig de mondklem ontspannen, let daar dus altijd op!
Jayphilp schreef:Ik geloof dat er bij iedere blokkade energie 'vastzit'. Vergelijk het maar met als je je nek verrekt. Maar er zijn ergere blokkades bv wanneer de schedel van het paard een zodanige klap heeft gehad dat er letterlijk een deuk in zit, hier zit ook energie vast. Ik maak dit met lichte druk weer los, dit zou je ook energie kunnen noemen. Botten zijn eigenlijk heel buigzaam en kunnen zich weer herstellen. Maar het is zeker anders dan reiki in de zin dat je als cranio sacraal therapeut met de anatomie, beweging, houding en gezondheid van een paard bezig bent en niet alleen energie 'stuurt'. Ik maak vrnml contact met het cranio sacrale systeem en in onze opleiding leren wij hoe alle botten van de schedel (en de rest van het lichaam) samenhangen en welke blokkades welke problemen kunnen geven.
Jayphilp schreef:Jammer dat ze geen foto's van de schedel hebben gemaakt. Headshaking komt meestal door irritatie van zenuw of bloedbanen in de schedel. Hoe heeft ze die vorige blessure gekregen? En andere vraag heeft ze dit jaar een mondklem in gehad van een tandarts/dierenarts?
eridinges schreef:Weet iemand hoe duur de allergietesten zijn om te kijken waarom je paard schudt?
je schijnt dan 2 testen te kunnen doen. Ben benieuwd of er iets bruikbaars uit komt want ben het nu wel eens beu om maar niet te weten waarom ze schudt.. Denk dat heel veel mensen dit hebben, maar ze briest continu bij lichaamsbweging en maakt af en toe rare bewegingen met der hoofd. (nog steeds)
Jamika schreef:Wat is er bij jouw paard uitgekomen Mirgino?
Jamika schreef:Wat is er bij jouw paard uitgekomen Mirgino?