Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sodeletuut schreef:Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.. Ik wil heel graag toch nog iets extra gaan doen dit jaar tegen de jeuk. Wat ik al van plan ben voor dit jaar:
- Eczeemdeken (net als ieder jaar)
- Derfen (vorig jaar gedaan, beviel goed)
- Belly Guard (wil ik voor het eerst mee beginnen)
- Boett hoofdkap (vorig jaar ook gedaan, beviel goed)
Ondanks wat we vorig jaar al deden, was ze nog erg onrustig, ik hoop dat de Belly Guard al een hoop meer rust zal geven, aangezien haar buik echt een probleemgebied is. Maar ik zit te denken aan nog iets van voeding of drainagekuur of druppels of wat dan ook om haar te geven, wat 'van binnen uit' werkt. Wat geven andere mensen hier, of hebben jullie nog andere tips?
monica08 schreef:Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen
Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.
Citaat:Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen
Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.
Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.
dito schreef:wie gebruikt er hier detox voor zijn paard voor zomerexceem? ik heb dit eerder voorbij zien komen. Nu gebruik ik dit wel voor mijn andere paard (geen zomerexceem maar wel allergie tegen insecten en enorme bulten ervan krijgen) en werkt super. Ik las nu dat iemand het ook aan zijn excemer geeft dus nu dacht heee dat is dan wel een tip maar ben even nieuwsgierig naar ervaringen:)
Likemaaike schreef:Als je in de buurt van Leeuwarden woont, daar is een winkel normaal niet voor paardenspullen ik weet zo even niet hoe het heet maar ze hebben daar nu eczeemdekens voor 15 euro, wij hebben er ook 1 van mee genomen, normaal kost zn deken 65 euro. Maar dit kwam uit faillisement
MXLISSA schreef:Likemaaike schreef:Als je in de buurt van Leeuwarden woont, daar is een winkel normaal niet voor paardenspullen ik weet zo even niet hoe het heet maar ze hebben daar nu eczeemdekens voor 15 euro, wij hebben er ook 1 van mee genomen, normaal kost zn deken 65 euro. Maar dit kwam uit faillisement
Waar zit dat? Wat handig, ik woon vlakbij leeuwarden namelijk!