[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:47

ach,die lijst.
hebben we vorig jaar ook gedaan,maar is er ook iets gedaan met die lijst?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:59

Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.. Ik wil heel graag toch nog iets extra gaan doen dit jaar tegen de jeuk. Wat ik al van plan ben voor dit jaar:
- Eczeemdeken (net als ieder jaar)
- Derfen (vorig jaar gedaan, beviel goed)
- Belly Guard (wil ik voor het eerst mee beginnen)
- Boett hoofdkap (vorig jaar ook gedaan, beviel goed)
Ondanks wat we vorig jaar al deden, was ze nog erg onrustig, ik hoop dat de Belly Guard al een hoop meer rust zal geven, aangezien haar buik echt een probleemgebied is. Maar ik zit te denken aan nog iets van voeding of drainagekuur of druppels of wat dan ook om haar te geven, wat 'van binnen uit' werkt. Wat geven andere mensen hier, of hebben jullie nog andere tips?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:17

ik wil voor idefix ook graag een nieuw deken. Ik had altijd QHP dekens en die zitten hem wel goed, maar met iets over de oren lijkt
mij ook wel fijn! Ook zijn die deken heel fijn mazig en ik wil eigenlijk wel eens een dicht deken proberen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik gebruik verder niets aan jeuk vermindering enz, maar meneer schuurt altijd zijn hoofd en oren kapot.
ik heb wel een hoofd masker maar die verschuift altijd een beetje en ik kan niet elke dag naar hem toe. iemand tips om zon masker een beetje
vaster te zetten?. Het is trouwens een shetlander en hij heeft maat 100-150 of iets kleiner

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:30

Sodeletuut schreef:
Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.. Ik wil heel graag toch nog iets extra gaan doen dit jaar tegen de jeuk. Wat ik al van plan ben voor dit jaar:
- Eczeemdeken (net als ieder jaar)
- Derfen (vorig jaar gedaan, beviel goed)
- Belly Guard (wil ik voor het eerst mee beginnen)
- Boett hoofdkap (vorig jaar ook gedaan, beviel goed)
Ondanks wat we vorig jaar al deden, was ze nog erg onrustig, ik hoop dat de Belly Guard al een hoop meer rust zal geven, aangezien haar buik echt een probleemgebied is. Maar ik zit te denken aan nog iets van voeding of drainagekuur of druppels of wat dan ook om haar te geven, wat 'van binnen uit' werkt. Wat geven andere mensen hier, of hebben jullie nog andere tips?

Die van mij krijgt nu een Detox kuur en geef haar gluco balance . Dat helpt de lever om met de suikers om te gaan .
Minder last van suiker is minder last van muggen . En ga smeren met MTG nog als het nodig is . En uiteraard een deken aan .
Jeuk en insuline resistentie gaan vaak samen ...

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:37

monica08 schreef:
Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen

Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:44

Citaat:
Drenthe:
Barbara88 - Papenvoort - 3 maart: nog geen jeukverschijnselen

Friesland:
MXLISSA - Burgum - 3 maart: geen jeukverschijnselen maar begin wel met derfen op 4 maart en ook met de deken
monica08 - omgeving Sneek - 3 maart: geen jeukverschijnselen, derfen besteld, verder nog geen actie.
Chery- 3 maart drenthe(schoonloo) geen jeuk, paard zit super in de vacht. Dus geen actie.

Limburg
M_hartje_M - Maastricht - 3 maart: Geen jeukverschijnselen, beetje Sweet Itch van Sectolin gesmeerd. Derfen pas als ik de eczeemdeken op stal heb liggen.

dito

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:01

wie gebruikt er hier detox voor zijn paard voor zomerexceem? ik heb dit eerder voorbij zien komen. Nu gebruik ik dit wel voor mijn andere paard (geen zomerexceem maar wel allergie tegen insecten en enorme bulten ervan krijgen) en werkt super. Ik las nu dat iemand het ook aan zijn excemer geeft dus nu dacht heee dat is dan wel een tip maar ben even nieuwsgierig naar ervaringen:)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:10

Als je in de buurt van Leeuwarden woont, daar is een winkel normaal niet voor paardenspullen ik weet zo even niet hoe het heet maar ze hebben daar nu eczeemdekens voor 15 euro, wij hebben er ook 1 van mee genomen, normaal kost zn deken 65 euro. Maar dit kwam uit faillisement

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:14

Dat is niet duur. Wat voor dekens zijn dat?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:32

dito schreef:
wie gebruikt er hier detox voor zijn paard voor zomerexceem? ik heb dit eerder voorbij zien komen. Nu gebruik ik dit wel voor mijn andere paard (geen zomerexceem maar wel allergie tegen insecten en enorme bulten ervan krijgen) en werkt super. Ik las nu dat iemand het ook aan zijn excemer geeft dus nu dacht heee dat is dan wel een tip maar ben even nieuwsgierig naar ervaringen:)

Ik geef het in het najaar en ben nu begonnen .
Ik gebruik wel ook Gluco balance . ( paard is bewezen insuline resistent , daar komt ook het schuren vandaan bij haar )
Detox haalt gif stoffen weg uit het lichaam zodat ze een schone start kan maken .
Mijn gevoel zegt dat het goed werkt , maar zoals bij alles is het ook geen wondermiddel .
Klei kuren worden ook gedaan en zeewier geven . Zeewier werkt ook ontgiftend . En is verder erg gezond .
Maar ik wilde van een hoop verschillende supplementen af en daarom ben ik gestart met een ander product .
Nu Detox 3 weken en gluco balance hele seizoen en your horse trace .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:35

Ik denk dat ik mijn paard een dezer dagen/weken ga Detoxen en inplaats van smeersels tóch aan de RSIH ga..

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:36

Likemaaike schreef:
Als je in de buurt van Leeuwarden woont, daar is een winkel normaal niet voor paardenspullen ik weet zo even niet hoe het heet maar ze hebben daar nu eczeemdekens voor 15 euro, wij hebben er ook 1 van mee genomen, normaal kost zn deken 65 euro. Maar dit kwam uit faillisement

Waar zit dat? Wat handig, ik woon vlakbij leeuwarden namelijk!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:39

MXLISSA schreef:
Likemaaike schreef:

Waar zit dat? Wat handig, ik woon vlakbij leeuwarden namelijk!

Als je me pb't vertel ik het je, ik pak even de bon erbij :)

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:12

Hier het exceemdeken weer op. Zagen de muggen alweer. Als het weer kouder wordt mag die weer af

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:16

aisie schreef:
Dat is niet duur. Wat voor dekens zijn dat?

Grijze eczeemdekens van X-sportline

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:15

Is de pasvorm/lengte van de RSIH trouwens te vergelijken met andere dekens van Horseware?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:17

ik weet niet of het aan de deken of m'n pony licht maar mijn pony heeft 2 maten groter dan "normaal" is voor zijn hoogte bij de RSIH.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:22

Zinti heeft gewoon haar maat van de RSIH .
Schofthoogte en dan die maat .
Is 6.9 of 7.0

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:01

Ik heb om te proberen AE-Emulsion besteld bij Gestüt Aegidienberg in Duitsland. Die hebben een olie ontwikkeld die goed helpt tegen de jeukt & muggen op afstand houdt. Van een aantal mensen erg goede verhalen gehoord :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:08

vandaag word het hier in limboland 10graden morgen 15graden.door de verhuizing heb ik de deken nog niet op,maar vandaag gaat dat zeker gebeuren

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:09

Ik vind het lastig hoor! Hier vanmorgen nog ruiten staan krabben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:17

Ja, hier is het nog -5 en morgen overdag 12 graden... wat te doen.. hij staat nog onder 0 gr + 100 gr onderdeken.. :(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:46

De nachten gaan ook omhoog vanaf vannacht .
Beter paar dagen toe vroeg als te laat . Eenmaal schuren is dat proces moeilijk omkeerbaar .
Mijn merrie gaat morgen voor 2 dagen naar de kliniek en blijft dan op stal . Kan daar niet anders .
Daarom wacht ik met deken tot ze woensdag weer thuis is . Anders was hij vanmiddag opgegaan .

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:45

Die van mij staan nu beide onder 200 gram. Ze staan wel in een buitenbox met open luik. Eind deze week wordt het weer iets minder warm. Halen jullie de deken er dan weer af?

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:47

Hmmm.. Moeilijk altijd he!

Zorro was zaterdag wel elke keer met zn staart aan het zwaaien, dus ik ben bang dat het weer begint -O-
Alleen staat hij nu nog onder 400g winterdeken.. Die kan ik niet zomaar afdoen, moest vanochtend óók krabben én hij hoest elke keer ietsje...

Zou ik evt een (waterdichte) onderdeken ónder de RSIH kunnen doen denken jullie?
Want ben het er wél mee eens dat als ze eenmaal beginnen met schuren dit moeilijk terug te draaien is..