Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samantha89 schreef:Ik twijfel ook nog steeds voor een haygain. Is een haygain 600/605(nieuwere versie) wel genoeg voor een paard en een pony? Ze zeggen tot 15 kilo of een halve kleine baal, maar ik voer grote balen en weeg nooitik voer op t oog zeg maar.
Samantha89 schreef:Ik wil inderdaad ook sochtends en savonds stomen. Via de site is de one voor max 7 kilo hooi en de 600 voor max 15 kilo. De 600 oogt wel echt een stuk ruimer hoor.
Fangio schreef:Ja, natuurlijk ga je in de 600 meer kwijt kunnen, indd omdat hij vierkant is, maar dubbel zoveel? Daar twijfel ik dus aan
De 2000 heeft een kennis van me. Als je daar een klein baaltje in doet (nog in de touwtjes) zou je er rond ook nog wel losse plakken kunnen steken, daar is wel ruimte voor. Alleen zou dat dan nog goed gestoomd worden, dat weet ik niet?
Kirania schreef:@Connie, op basis van klinische symptomen, soort snot, begin van de hoest, soort hoest en hoe ze klinkt en zich gedraagt wel, maar geen idee welke soort schimmel. Omdat een schimmel op kweek zetten zo tergend lang duurt zou er tegen dan al schade zijn aan de longen als ik niets doe.
Probleem is dus wel dat ze net leverontsteking had en dat zeer zeker haar dood tot gevolg kan hebben met deze medicatie, dus ik ga een second opinion vragen in de vorm van een homeopaat-DA. Enkel als het echt niet kan gaan we over op de medicatie...
Die tien dagen zouttherapie werkt hopelijk bij jou!
Sandra_H schreef:Fangio schreef:Ja, natuurlijk ga je in de 600 meer kwijt kunnen, indd omdat hij vierkant is, maar dubbel zoveel? Daar twijfel ik dus aan
De 2000 heeft een kennis van me. Als je daar een klein baaltje in doet (nog in de touwtjes) zou je er rond ook nog wel losse plakken kunnen steken, daar is wel ruimte voor. Alleen zou dat dan nog goed gestoomd worden, dat weet ik niet?
In de 600 gaat bij ons een "intacte" (dus de plakken nog geperst) halve baal, met touwtjes. Mijn man maakt telkens van een hele baal 2 halve. Wij hebben altijd normale tot flinke balen, en doen er als het nodig is inderdaad nog 1 of 2 losse plakken bij. Dat wordt dan zeker nog goed gestoomd hoor.
Kirania schreef:Fingers crossed connie! Ik heb er al een paar paarden heel wat van zien opknappen. Hier is dat spijtig genoeg niet meteen in de buurt
De Homeopaat-DA komt gelukkig dinsdag al. Hij schreef een alternatief voor de infectie niet meteen af. Ze gedraagt zich nu op het gras ook extreem gelukkig en ondanks de hoestaanvallen gaat ze zich dus niet in een hoekje wegsteken om te puffen. Ze is ook heel erg vocaal zoals altijd bij etenstijd
Sandra_H schreef:Connie, het was voor ons ook dik een uur rijden, zijn tussendoor wel een keer op bezoek geweest maar verder waren het 10 vreselijke dagen. Voor ons dan, want Bob miste ons daar echt totaal nietMaar het is het zo ontzettend waard geweest!!
En @Kirania: je zou eens contact op kunnen nemen met Equisana en/of Equizouttherapie, misschien is er inmiddels ook een mogelijkheid meer bij jou in de buurt, of misschien komt Equizout ook met de trailer bij jou in de buurt.
Sandra_H schreef:Fangio schreef:Ja, natuurlijk ga je in de 600 meer kwijt kunnen, indd omdat hij vierkant is, maar dubbel zoveel? Daar twijfel ik dus aan
In de 600 gaat bij ons een "intacte" (dus de plakken nog geperst) halve baal, met touwtjes. Mijn man maakt telkens van een hele baal 2 halve. Wij hebben altijd normale tot flinke balen, en doen er als het nodig is inderdaad nog 1 of 2 losse plakken bij. Dat wordt dan zeker nog goed gestoomd hoor.