rowo schreef:De pony schuurt nu ook zijn hals kapot. Allemaal kale plekjes, net onder de manenkam, allemaal op een rij. Die schuurt ie dus nu tot bloedens toe open. K heb het ff gewassen met betadine, maar dat ga k niet elke dag doen, dat droogt de huid zo uit met als gevolg nog meer jeuk. Zaterdag moet er toch maar vast zo'n exceemdeken komen. Ben alleen bang dat het nu niet meer gaat helpen
Eczema balsem erop? dat helpt wel tegen de jeuk. En idd gewoon een eczeemdeken halen
Ik smeer op het moment bij onze pony met hydrocortiderm omdat ik de plekjes niet rustig kan krijgen(ook op de hals net onder de manenkam) De pony 'vraagt' de hele tijd aan de anderen of ze haar willen krauwelen en dat gaat er dan dus ook stevig aan toe. Het is net of de klachten nu mega opvlammen terwijl ik zou verwachten dat het nu rustiger moet worden
Mijn paard is trouwens wel puntgaaf, hoewel ze op stal wel schuurt en ik haar zeker op tijd binnen moet zetten. 

, hij zat vol met opgestikte lapjes.

Ik kan opeens een beetje begrijpen wat die paarden doormaken.
)
), ze heeft 1 keer een scheur in de boett gehad bij haar manenkam, maar het zal me niets verbazen als ze met Exel aan het donderjagen is geweest en hij haar daar te pakken had ofzo en zij wegliep, het was echt zo'n winkelhaak