Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Blaze, hoe oud is de pony en is ze getest op PPID/Cushings onlangs?
Want vermageren, vachtproblemen enz kunnen goed daar vandaan komen en ook de verminderde weerstand.
'Vetmesten' is zeer onverstandig voor PPID paarden, groot risico op bevangen raken. Dus zeker weten dat dit er niet onder zit is wel belangrijk!
MarliesV schreef:Och dat geeft wel veel stress ja, kan je het niet combineren met entingen/tandarts oid?
Ik herken het namelijk van die van mij, en die was met alleen onbeperkt hooi wat laag in suikers zat niet dik te krijgen. Die werd echt naar mager op een gegeven moment.
Maar de combinatie van rijkere voeding (beperkt) en medicatie heeft hier voor verbering gezorgt.
Horseloverl schreef:Voor mijn paard is de deken echt heilig. Heb het idee dat ze stress krijgt van vliegen en muggen en daardoor schuurt. Met deken op word ze zelfs boos op m’n andere paard als die eraan begint te plukken
goldyc schreef:Mijn paard staat om die reden met de Rambo protector. Gelukkig is ze geen typische excemer. Ze wordt vooral gek van insecten en ze lijkt meer een algemene muggen-allergie te hebben dan echt zomerexceem. Ze is zelf geen sloper, maar de rest in haar groep wel, die trekken alles stuk.
Welke vliegenspray werkt er nou echt?
Ze wordt echt hysterisch van vliegen op haar lijf. Ik heb een vliegen-uitrijdeken, maar dat komt natuurlijk niet over haar buik. Het is ook een vrij warm ding vind ik (maar die van Amigo, die er beter uitziet qua stof, komt dan weer niet echt over de borst) Het is niet zo dat ze onbestuurbaar wordt of zoiets, ze luistert wel, maar ik merk aan haar dat ze het echt heel vervelend vindt.