[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:29

Nee, weet ik :D maar dan kun je wat fotoshoppen met die manen van Fayette of die van ellepel ;)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:47

Ik vind het eigenlijk wel stoer staan, dat korte koppie van Wisse.
Maakt hem net iets "sportiever" denk ik, dan wanneer zijn manen lang zijn. Op die eerste foto stoort het mij ook meer dat zijn manen zo gelig en wat pluizig zijn, dan de lengte :) Op de laatste foto zijn ze (logischer wijs, gezien de omstandigheden) super mooi wit en netjes glad..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:50

Enigszins verwaaid en alweer van een half jaar geleden :+
Afbeelding
Afbeelding

en dit waren Dunla d'r manen begin april van dit jaar.... zucht.... maar wel weer positief want dit was het resultaat na 1 winter dus wat kan het worden als ze volgend jaar niet meer schuurt? :D
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:12

wow wat een lange pluk hangt er tussendoor :P
Wat heb je trouwens maf geschoren? :D

Klopt sanet, helaas is het weer er niet echt naar om te gaan wassen. Heb het laatst gedaan om de laatste restjes Derfen eruit te halen en dat is gelukkig redelijk gelukt. Moet nu nog een keer gewassen worden voor het definitieve mooie. Pluizig zullen ze dan nog wel blijven aangezien hij bij langere manen ook krullen krijgt.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:19

Ik kies de 'sportcoupe' (maar heb zelf alleen maar kwpn-ers)!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:25

opisop_shop schreef:
wow wat een lange pluk hangt er tussendoor :P
Wat heb je trouwens maf geschoren? :D

Haha! Dat was het resultaat van de 1e keer Dunla scheren en mevrouw was er niet echt een voorstander van. Hubby ging voor een race-streep maar we kwamen toen niet verder dan dit modelletje. Een maand geleden hebben we ze weer een race-streep gegeven en die van Dunla is nu een stuk beter gelukt want toen bedacht ze dat dat scheren eigenlijk best wel lekker is... kriebelt zo fijn :+
Maar goed, een race-streep werkt voor ons het beste: kunnen de paarden hun warmte goed kwijt tijdens het werk maar je hoeft niet zo te klooien met regendekens, onderdekens, uitrijdekens, etc. Nu hebben ze gewoon een regendeken op met 150 gr. vulling en daar gaat gedurende de winter niet veel aan veranderen. Tenzij het weer zo'n koude winter wordt want dan krijgen ze nog wel een fleece eronder... of we slaan het scheren dan gewoon een keer over :D

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:00

@ opisop_shop staat Wisse toevallig bij Nieland in Hoogezand??
ik ben aan t overwegen om ook met derfen te beginnen als t weer nodig is..(hopelijk duurt dat nog lang :D) maar ik heb ook witte manen en als die dan zo gelig worden als bij wisse dan doe ik dat toch maar niet, dus komt dat door de derfen?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:23

koetje28 schreef:
ik ben aan t overwegen om ook met derfen te beginnen als t weer nodig is..(hopelijk duurt dat nog lang :D) maar ik heb ook witte manen en als die dan zo gelig worden als bij wisse dan doe ik dat toch maar niet, dus komt dat door de derfen?

Wat maakt dat nou uit, gelige manen, als het maar werkt! Voor mijn paard heeft het samen met drainage super gewerkt dus volgend seizoen begin ik gewooon weer (zonder deken he!)!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:27

snap ik als t werkt dan werkt t maarrrr
ten eerste ik weet nog niet of het bij de mijne werkt
ten tweede ik heb de afgelope zomer met Befix gesmeerd en dat werkte goed alleen moet ik dan zo hard in de lotion tube knijpen om er voldoende uit te krijgen (ondanks groter gat) dat ik dat niet red met m'n spieren.
vandaar dat ik naar andere opties aan t kijken ben maar als ze daar van die ranzige manen van krijgt dan verzin ik wel wat anders met de tube..
snap je??

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:02

@ opisop ik bedoel nieboer ipv nieland.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:55

Ik heb de deken sinds maandag af en hij heeft nog niet geschuurd. Nu wordt het morgen 11 graden hier. Wat zouden jullie doen? Deken op voor een dag? In de ochtend windkracht 4 en 15% kans op regen en 9 graden en in de middag 85% kans op regen en 11 graden en windkracht 4. Daar na wordt het weer kouder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:34

koetje, de manen worden er inderdaad ranzig van, maar dat is in dit geval niet de reden dat ze zo geel zijn hoor, is nu eenmaal zo met een paard met witte manen die 24/7 buiten staat ;)
De Derfen heb ik al een aantal weken niet gesmeerd namelijk.
Ik vlocht zijn manen in toen ik de Derfen gebruikte, zodat ik het niet op zijn manen zelf zou smeren maar echt op de hals. en ja, daar wordt het goor bruinig van :P
Ik ga volgend jaar dan ook zeker de shampoo kopen want je wast het er dus echt niet uit! Maar volgend jaar hoop ik ook nogeens minder vaak te hoeven smeren (smeerde nu om de dag), zodat het minder goor is en het grooste deel van de tijd niet zo pasgesmeerd zeg maar.

Oke, heb nog ff staan soepen en heb dit ervan gemaakt.
wat vinden jullie nu mooier? :P

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:41

ik had gedacht dat hij dan net een tinker zou worden,maar ik vind hem nu meer een barock pinto!! :D

maar kort vind ik toch mooier,lijkt hij veel stoerder.
we gaan trouwens ook een beetje offtopic hiermee ;)

ik ga straks es de manen van ap op de foto zetten,al weet ik nu wel al dat er bij hem wat mist op de schoft

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:47

als je een barok hoofdstel ed dergelijke gaat kopen vind ik de langere maanen mooier maar als je zo rijtechnisch kijkt vind ik de 'sportcoupe' mooier ondanks dat ik lange maanen bij een paard geweldig vind!!
stond je trouwens bij nieboer??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:54

oh ja wahaha sorry voor het offtopic gaan :P

Zijn er hier nog steeds mensen die de paarden helemaal ingepakt hebben lopen? De temperaturen zijn natuurlijk nog wel hoog he.

Zit trouwens nog te twijfelen of ik Wisse een drainagekuur zal geven, is dat aan te raden aan het eind van het seizoen?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:54

past het 'bovenstukje' van de 250 ml fles derfen ook op de 500 ml fles eigenlijk? Vind 't gebruik van de 250 ml fles veel fijner...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:25

mirkip schreef:
past het 'bovenstukje' van de 250 ml fles derfen ook op de 500 ml fles eigenlijk? Vind 't gebruik van de 250 ml fles veel fijner...

Ik heb zelf de flessen niet, maar volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat het bovenstukje van de 250ml fles niet past op de fles van 500ml. Je kan wel het spul van de grote in de kleine flesje gieten, zodat je dat bovenstukje wel kan gebruiken.

Sen staat wel met winterdeken, maar niet meer met hals. Ik ben benieuwd wat ik morgenochtend aantref. Net was ik de post aan het lopen en ik kwam in heel veel tuinen allemaal zwermen met vliegjes tegen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:57

Ohja, tuurlijk overgieten :D Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :D
Thanks voor de tip!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:40

opisop_shop schreef:
Zit trouwens nog te twijfelen of ik Wisse een drainagekuur zal geven, is dat aan te raden aan het eind van het seizoen?

Ja hoor, gaan ze schoon de winter in, altijd goed!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:52

ik ga volgend jaar ook gewoon de 500ml kopen en overgieten in de 250ml.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:10

Hier gaat het ook nog steeds prima zonder deken. Het is ook echt de hele dag aan het regenen dus amper vliegjes. Alles zit er dus nog aan :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:12

Het schuren is gelukkig op gehouden :)
Maar het wil nog niet aangroeien ;(

Helpt Derfen ook voor het aangroeien? Als dat zo is, denk ik dat haar gewoon nog een keertje insmeer,
alleen voor het aangroeien :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:24

met het warme windstille weer wat wij vandaag hebben gehad, vrees ik het ergste voor wat ik morgen aantref.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:20

deze dame staat al weken zonder eczeemdeken en schuurt wel wat als ze op stal komt,maar ze heeft mooie lange manen!!
http://lh5.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/TN8KN ... CT0060.JPG

en appie zijn staart:
Afbeelding
:D :D
hij wilde echt niet op de foto vandaga,maar hier kun je dus zien dat bij zijn schoft de boel toch weer is uitgedunt:
http://lh4.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/TN8KM ... CT0048.JPG

ellen:
als derfen helpt voor aangroeien van haar dan smeer ik het op mijn hoofd!!
haar groeit een centimeter per maand ongeveer, soms wat harder.
maar smeersels om haar sneller te laten groeien bestaan naar mijn weten niet

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:22

wie is er hier bekent met cavaless?
mijn veearts raadde mij dat aan.