[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:37

Rapperijder schreef:
Marieke en opisop, is dat geen zonnebrand wat ze daar hebben op die witte benen?
Lijkt mij niet echt mok want het zit niet in de kootholte?

Zonnebrand kan echt niet...
Het zit bij mijn pony echt in de kootholte...
Ik vrees dat ik daar geen foto van kan maken.. :o

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:54

martina1 schreef:
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, sinds twee weken schuurt mijn paard heel erg. Ik heb hem inmiddels al gewassen en zijn manen en staart ingesmeerd met azijn en daarover heen uierzalf.
Nu heb ik vandaag klitwortel gekocht en ik vroeg mij af of ik de klitwortel met de azijn kan mengen als een soort vliegenspray?
Daarnaast heb ik ook biergistpillen gehaald, hoeveel geven jullie je paard per dag? Ik zat er aan te denken om te beginnen met 1 en dan op te bouwen naar 3 per dag. ( Is de aanbevolen hoeveelheid voor mensen dus lijkt me niet schadelijk voor paarden). En hebben jullie nog meer tips om het schuren tegen te gaan. Want als het erger word zie ik mij toch genoodzaakt om een eczeemdeken om te doen.

Alvast bedankt!

Ik haal me biergisttabletten bij de Etos, en daar staat op dat ik er 9 op een dag moet, 3x 3 voor het eten.

dus 9 voor een paard lijkt me dan ook wel goed

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:00

9 is voor mensen, paard is wel wat groter.
Lees maar aantal blz terug.

Zelf zou ik dat spul bij de mijne er echt niet inkrijgen ghihi.
Niet dat ik het zou willen geven.

Ben nu drainage aan het afbouwen, madam heeft alleen nog de lekkere jeuk, zoals elk paard dat weleens kent.
Hoop dat het goed blijft gaan (hoopt ergens op een engel)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:08

ik wil ook een stukje engel dan CS! :)
hier is het windstil mugjesweer nu :\
ben benieuwd vanavond..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:14

Moet zeggen dat die van mij op de nieuwe stal behoorlijk rustig erbij staat. Vanmiddag had ik deken eraf, vliegjes zaten op en rond haar (zelfs een wesp) en ze deed niets tot weinig erop uit.
Ook niets gehoord over dat ze tegen de bekende tijden staat te ijsberen ofzo. Op zich lijkt het dus wel of ze veel meer rust heeft gekregen in haar huid (alsof ze meer een overgevoeligheidsreactie had eerst met het contact met die vliegbeesten)
Overigens weet ik ook ergens wel bijna zeker dat de zon bij haar ook een hele hoop doet. Daaraan merk je dat de huid toch velen malen gevoeliger is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:57

Afbeelding

zo'n halsdeken wil ik ook :D

Ik heb net een eczeemkap gekocht voor m'n haflinger, de arme duts ziet er echt vanaf.

Ik heb een weitje waar niet veel gras op komt (te lang afgevreten). Het land is niet bemest. Is het verstandig hier mijn haflinger op te zetten ipv op de volle wei? Of van wanneer kan ze best op een korter stuk gras staan?

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:15

Sodeletuut schreef:
http://www.derbyhouse.co.uk/prodshow.as ... 39&a=srch#
Rambo Sweet Itch Hoody voor ontzettend weinig geld.
Had een andere bokker een topic over gemaakt, ik dacht ik plaats hem hier ook maar even. Echt onwijs goedkoop!

Dit klinkt ontzettend verleidelijk. ! De exceemdeken van Premiere bevalt me heel erg slecht. Hij schuurt heel erg
en de jeuk is er nog steeds. Wil nu graag zo eentje bestellen maar vind het wel spannend via Engeland. Iemand ervaringen ?
En hoe gaat het met betalen ? iemand een idee ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:19

@I_S_L geloof dat er een bokker is die er nog aan kan geraken! Dan betaal jij een voorschot aan die bokker en de overschot als de deken in nederland is.

Voor de rest ben ik ook benieuwd hoeveel verzendkosten er zijn van engeland naar hier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:50

Naaltje schreef:
dat lijkt er dan weer wel wat op...
alleen véél minder erg..
maar dids zijn voeten zijn donkerder
http://s183.photobucket.com/albums/x95/ ... C08000.jpg

wat heb je eraan gedaan toen ellepel?

ik ben meteen aan het smeren gegaan met hydrocortiderm.
ik dacht eerst dat het mok was,maar ap zijn neus was ook vreselijk verbrand en appie heeft echt nooit mok,dus ik vond het te toevallig allemaal..
maar de hydrocortiderm haalde niet zo heel veel uit en toen ben ik op aanraden van een stalgenootje gaan smeren met uierzalf.
maar het duurde wel allemaal vrij lang vond ik dus heb ik een flesje drainagecompositum besteld en ben dat gaan geven.

na een week zag ik echt duidelijk verbetering en trok het weg.
ben nog wel het hele weiland doorgegaan op zoek naar vreemde plantjes .
misschien dat die de verbranding konden veroorzaken,maar heb niks gevonden toen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:10

oke uierzalf met teatree heb ik er gisteren op gepapt :j
(vond mok een raar idee, omdat hij dat idd nog nooit gehad heeft, niet in het nat staat enz) ik dacht in de 1e instantie dat hij eraan gebeten had..
we gaan het zien zo :)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:15

Nou, heb VA er bij gehaald (aantal pagina's terug ;) ) En is wss geen eczeem!! :D
Ze heeft haar een spuitje gegeven, en met een soort spul wassen. Dan gaat het als het goed is over :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:17

mazzelaar :D ;)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:20

*\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:22

Wat voor spuitje heeft ze gekregen dan?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:06

zeker prednison spuit? dan heb je over een tijdje gewoon weer klachten en waarschijnlijk kan je paard er ook hoefbevangen van raken.

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:12

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:44

chipieke schreef:
Zyta mest continu héééél plat, iemand ideetjes om dat te verhelpen?

Ja, van het gras af en hooi voeren.

Heb er bij mijn pony ook last van, al 2 maanden aan de dunne mest en hand in hand ermee aan de jeuk. Hooi voeren is het simpelste en goedkoopste middel, plus dat het en werkt en mijn pony het tenminste eet. De supplementen ervoor lust hij niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:19

Dus volledig van de wei af?

Ik zie dat wel zitten maar ik zit met het 'probleem' dat mijn andere twee merries wel de halve dag op de wei staan en ik weet me god niet hoe Zyta erop gaat reageren, voor hetzelfde geld sloopt ze heel de draad?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:28

:\aaaahr!
kom ik op stal aan, zie ik de deken over een stapel stenen liggen.. :\
stalhouder kwam meteen naar me toe.. foute boel :')
hij had hem vanochtend uitgedaan, stalhouder had hem niet terug aan durven doen, bang iets verkeerd vast te doen enzo..
ik dacht dat de deken minstens in 2 stukken moest zijn! (een burkamodel )
alle gespen zaten nog vast, en alle stukken nog aan elkaar.. 6 gaten erin bij de staartflap/kont...

ik vraag me af hoe hij het geflikt heeft? (hoop dat hij er geen gewoonte van maakt!)

hij had dus best wel geschuurd.. teatree gedruppeld, en gauw deken gemaakt en terug op.. etterbak :=

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:35

Ow zeg! Dat moet verschieten zijn geweest! Ik had wegens de drukkende warmte en géén zon verwacht dat zyta zich rotgeschuurd zou hebben, maar nee, niets geschuurd! Tot nu toe doet de deken het super.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:36

sun heeft maandag-wasdag weer gehad, haar manen......echt zielig... ; in het midden van haar manenkam,(scheiding gemaakt om goed te kijken) rauw,en stuk!
wat een ellende het arme dier,snel alles weer ingesmeerd en hopelijk komen ze morgen met mijn paardendrogist bestelling om weer wat verzachtends erop te smeren (heb helosan ook mee besteld,naar aanleiding van jullie goede verhalen)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:47

Vies zal morgen ook wel weer jeuk hebben. Ik moest lesgeven van 19.00 tot 20.00 en dacht daarna wel in de binnenbak te kunnen, maar er was nog een les en dus moest ik naar buiten toe := Zelfs ik werd gek van de kleine vliegjes... Ik had ook nog eens weinig tijd, dus niet de vliegendeken opgedaan met het rijden. Dat zal wel jeuk betekenen morgen.
Mijn tea tree was op, dus ook daarmee niet in kunnen spuiten. Wel de vaste plekken even afgespoeld en goed bremsen gespoten op de deken.
Hij had ook nog een heel groot gat in zijn deken, maar dat heb ik weer gemaakt. Hopelijk houdt hij de deken verder heel en gaat het een beetje met de jeuk. Morgen haal ik weer teatree-lotion en zal ik hem weer goed wassen tegen de jeuk.

Van de week had hij trouwens voor het eerst een dikkere manenkam mét rimpels erin. Maar ik heb echt geen idee wat ik die dag of de dag ervoor anders gedaan had. :?

Mijn paard is echt vreemd.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:04

chipieke schreef:
Voor de rest ben ik ook benieuwd hoeveel verzendkosten er zijn van engeland naar hier.

Staan in hetzelfde topic vernoemd, ongeveer 13 pond. Ik heb ondertussen zelfs goedkopere RSH dekens gevonden. Vanaf 79 pond voor de kleine maten. De linken heb ik in dat topic vermeld.

Zelf heb ik toevallig de deken al bij een bokker besteld die er een aantal in engeland ging bestellen als je de helft vooruit betaalde. Ik hoop m volgende week binnen te krijgen :)

Ondertussen heb ik nog steeds goede resultaten met de shapleys MTG en heb er goede hoop op dat mn paardje geen eczemer blijktte zijn. Ze staat namelijk alleen maar die paar uurtjes in de wei onder een, voor de tussentijd geleende, vliegendeken. Op stal zonder deken en ze schuurt soms nog maar licht de staart. Niet erger als een ander paard. Wel komen er nog steeds veel schilfers los uit de manenkam met die MTG. Echt hele blokken om het zo maar te zeggen. Ben benieuwd wat dit allemaal betekent... Iemand ervaring met schilfers?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:15

Ik heb het even gemist, MTG?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:20

shapleys mtg heet dat toch?
(of zit ik nu heel slap uit mn nek te l'llen? :P )