[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biies

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:59

Afbeelding

Ik heb ook nog 3 eczeemkappen van QHP in maat full. Mogen alle 3 voor 20,- weg excl verzendkosten.
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag :)

Of per stuk voor 7.50 :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:05

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Highlander of Weatherbee eczeem dekens? Ik zag deze bij Agradi voorbij komen, ze spreken me wel aan vanwege de split in de deken bij de voorbenen.
Mijn paard is wel echt een sloper, zijn ze een beetje schuur bestendig?

Hoe gaat het bij jullie verder met de paarden? Merken jullie verschil met andere jaren, nu het zoveel weken geregend heeft deze zomer?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:37

xMathilde schreef:
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Highlander of Weatherbee eczeem dekens? Ik zag deze bij Agradi voorbij komen, ze spreken me wel aan vanwege de split in de deken bij de voorbenen.
Mijn paard is wel echt een sloper, zijn ze een beetje schuur bestendig?

Hoe gaat het bij jullie verder met de paarden? Merken jullie verschil met andere jaren, nu het zoveel weken geregend heeft deze zomer?

Ik heb een Highlander opgehad. 1 week, in een kudde en de eerste scheur zat er al snel in.

Ik vond hem wel een stuk dunner en lichter dan de RSIH, dus voor de hele hete dagen wel een fijnere deken :j

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:00

Gebruik al een hele tijd de highlander. Vind het een erg fijne deken. Past ook goed op wat bredere paarden. Hier nog nooit kapot gehad, op de staartflap na.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:11

Hier veel minder jeuk dan andere jaren. Maar voer ook de kriebelmix bij. Staart wel wat geschuurd, maar minder dan anders. Afgelopen weken met dat natte weer de premiere regen/vliegendeken op gehad en nu weer terug naar de Snuggy.

Gisteren met de warmte wel weer explosie van zeer irritante vliegen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:24

Ik heb een paar vliegendekens besteld om te passen en wil ook evt nog pyjama’s passen: zijn daar aanraders in of zijn ze allemaal even dun/ fragiel?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:28

Er is heel veel terug te vinden in het topic, maar met alle merken kom ik er niet helemaal uit.
Iemand een tip welke eczeemdeken fijn ligt bij een paard met wat hogere schoft? Ik had een mooie deken bij Krämer vandaan, maar die geeft enorm veel schuurplekken. Zowel op de heupen als bij de boeg omdat de deken naar achter trekt en het klittenband tegen de boeg komt en helaas niet goed blijft zitten tijdens bewegen.
De ouderwetse Equitheme pyama met zebrastreep is bij mijn paard een drollenvanger en de buikflap sluit door zijn bouw niet mooi aan. Buikflap trekt naar voren, terwijl de rest van de deken door schoft en richting van haren naar achteren trekt.

Iemand een tip? Ben er in ieder geval wel achter dat de zogenaamde fijne elastische inzet echt niet fijn is. Dat geeft alleen maar extra ruimte om te schuiven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:49

hoe ligt de RSIH?

Mijn vriendin haar paard heeft een hele hoge schoft. Die heeft al heel veel geprobeerd maar komt (helaas voor de portemonnee) altjid terug bij de Rambo dekens qua pasvorm.
Enige deken waar die van haar met een super gevoelig huidje en een hoge schoft geen schuurplekken van krijgt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:55

Ik heb wat dekens overgenomen van een bokker hier ;) en de shires sweet itch past prima bij mijn haflinger met dikke korte hals...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:23

Ik heb een weekje een normale vliegendeken opgehad, maar de gaten hangen erin.
Zowel door schuren ( boom) als knabbelen/ kroelen met andere paarden.
Heb nu wel enkele vliegendekens via ej besteld om nog te passen maar twijfel toch over bv een hoody.
Vond de shires 6.0 wat strak, vind dat soort stof ook wel erg dik; blijven er nog manen over en drijven ze
Met hoge temperaturen niet uit de deken?

Is er een andere deken die wel enigzins hufterproof is? Of moet ik gewoon meerdere goedkope dekens per jaar verslijten haha

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:39

MarliesV schreef:
hoe ligt de RSIH?

Mijn vriendin haar paard heeft een hele hoge schoft. Die heeft al heel veel geprobeerd maar komt (helaas voor de portemonnee) altjid terug bij de Rambo dekens qua pasvorm.
Enige deken waar die van haar met een super gevoelig huidje en een hoge schoft geen schuurplekken van krijgt.

Geen idee :o Ben aan het google-en maar kan die zo niet vinden. Ramboheeft zelfde sluiting voor als de huidige deken waardoor hij een flinke schuurplek krijgt op de boeg.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:26

Heb je wel de juiste maat? Te grote dekens schuiven ook vaak naar achteren

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:51

Ik vind de stof bij de shires ook wel erg dik, maar deze blijft wel heel. En ze heeft nog niet gezweet eronder. De dunnere deken zag er zo uit:Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:14

Oei. Welke is dat?
Ga nu twijfelen waar ik goed aan doe, haha

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:54

Mer1980 schreef:
Ik vind de stof bij de shires ook wel erg dik, maar deze blijft wel heel. En ze heeft nog niet gezweet eronder. De dunnere deken zag er zo uit:[ [url=m/7PWMJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit gebeurt met de Shires ook hoor. Die van mij heeft dat namelijk voor elkaar gekregen :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:26

ApplePapple schreef:
Mer1980 schreef:
Ik vind de stof bij de shires ook wel erg dik, maar deze blijft wel heel. En ze heeft nog niet gezweet eronder. De dunnere deken zag er zo uit:[ [url=m/7PWMJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit gebeurt met de Shires ook hoor. Die van mij heeft dat namelijk voor elkaar gekregen :+

Hebben ze hier zelfs voor elkaar gekregen met de Rambo sweet itch hoodie…

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:46

Ja de Rambo is ook gesloopt, daar wordt met een kleurig onderstofje een extra naad gemaakt onder de machine :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:45

Wij hebben recent drie op dergelijke wijze gesloopte RSIH dekens laten repareren :') daar hadden we een vierde kapotte voor opgeofferd, en die stof gebruikt om deze drie weer mee te maken. := Sadira is een talent in enorme scheuren erin krijgen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:02

Ik voel me altijd zo gezegend als ik jullie verhalen lees _O- Mijn paard sloopt niks. Hooguit eens een naadje los van gebruik, maar ik zou janken als ik zulke dekens vond :+

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:14

Wat een ellende met kapotte dekens of nare pasvorm.

Ik heb een RSIH. Helaas plakt het klittenband al snel niet meer van de buikflap. Herkennen jullie dit? En hoe los je het op?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:38

_Gerdien_ schreef:

Ik heb een RSIH. Helaas plakt het klittenband al snel niet meer van de buikflap. Herkennen jullie dit? En hoe los je het op?

Welke kant? Je hebt van die borsteltjes die je er door kan halen om de troep er weer uit te krijgen. De andere, wollige, kant kan je knippen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:08

Hmmmmm alles valt te slopen haha.
Dan ga ik weer denken… elk seizoen 1 of twee cheapy dekentjes via sale of marktplaats.. Ipv een dure rambo…

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:18

Het slopen is hier het probleem niet. Paard heeft altijd vaste maat gehad, maar zal voor zekerheid morgen dekenmaat nog eens nameten. Zou verrast zijn als dit ineens kleiner is dan 185 (bij de RSIH 183), betreft een grote e-pony. Hoop dat de pasvorm beter is dan de deken van Krämer want die lijkt qua model wel erg op de RSIH, alleen heeft die van die elastische inzetten die voor mijn gevoel de pasvorm juist slechter maakt. Het is hooguit bij de oren fijn, bij de schoft vind ik het waardeloos.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:39

Voor mijn paard is de deken echt heilig. Heb het idee dat ze stress krijgt van vliegen en muggen en daardoor schuurt. Met deken op word ze zelfs boos op m’n andere paard als die eraan begint te plukken

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:27

Slmt9 schreef:
_Gerdien_ schreef:

Welke kant? Je hebt van die borsteltjes die je er door kan halen om de troep er weer uit te krijgen. De andere, wollige, kant kan je knippen.

Ik zal het nog even goed bekijken welke kant de boosdoener is. Tnx!