tine10 schreef:Ik geef mijn A welsh van 1.14 3/8 pil en in de SR 1/2. Denk dat jouw shet kleiner is, dus kan ook met minder. Gewoon goed kijken naar je pony.
Welke maanden houd jij aan als SR?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pollewopsie7 schreef:Goedemorgen,
Ik ben me wat aan het verdiepen in de medicatie voor cushing. Wij hebben een Welsh merrietje van 23 die helaas een iets verhoogde waarde heeft van 14 (afgelopen oktober getest).
Ze is altijd al wat schraal geweest maar het laatste jaar verliest ze echt al haar spieren en is ze vreselijk traag en lusteloos. Ondanks dat ze dagelijks een flinke portie seniores priores krijgt komt ze niks aan. Ook heeft ze onbeperkt ruwvoer en nu in de winter een dekentje op.
Mijn dierenarts geeft aan dat ik wel kan beginnen met de medicatie maar ik twijfel nog zo. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom maar het brengt natuurlijk wel aardig wat kosten met zich mee en ik ben ergens bang dat het heen effect heeft bij haar. Ook meegenomen dat ze hier af en toe in ponylessen loopt en door haar leeftijd en bewezen ‘diensten eigenlijk klaar is voor haar pensioen dit jaar. Daarom hier de vraag; hoe is jullie ervaring met medicatie voor cushing? Zie je veel verandering?
Britta31 schreef:Mijn oude dame had een hele hoge waarde,meer dan 100.Ze was depressief,een in elkaar gedoken mager ponytje met een hele slechte vacht..Niet de eigewijze pony die ik kende.Nu heeft ze 1 dag een heel en de andere dag een half pilletje.Eerst opgebouwd natuurlijk en binnen 3 weken kwam de eigewijze ponny weer terug.Net of ze al die tijd een mist in haar hoofd had die langzaam wegtrok.Nu is ze 35 en doet ze het geweldig.