Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Zo... we zijn nu een week verder na de uitslagen van de IR en PPID - tijd voor een kleine update.
Daags na de uitslag heb ik Pauli weer op de prascend gezet, meteen een hele pil. Toeval of niet maar dat bleek geen goed idee: de dag erna liep ze opeens weer reuze slecht. Dus vanaf toen maar weer terug naar een halfje en dat lijkt nu beter effect te hebben. Ze heeft dus 5 dagen een half tablet gehad en vanaf vandaag gaan we naar een hele om te zien of dat goed gaat en het herstelproces kan versnellen.
Met de buut ben ik al teruggeschakeld naar één zakje, en sinds gisteren niets meer.
Ze loopt nog steeds wat stijf en gevoelig, maar de harde nek wordt al minder en ook de vetopslag op d'r derrière is geslonken.
Als alternatieve 'pijnstiller' ga ik curcumin proberen, zien of dat wat toevoegt.
Ik ben gematigd positief; ze kijkt beter uit d'r ogen, eet goed.
Jannepauli schreef:Er is nog te weinig onderzoek geweest naar de werkzaamheid van Curcumin ( het werkzame deel van Curcuma) bij paarden dat er juiste hoeveelheden zijn vastgesteld. Het ligt er bovendien aan waarvoor je het gebruikt: als onderhoud of als kuur.
In zwarte peper zit bio-piperine dat zorgt voor een betere opneembaarheid.
Een waarschuwing is wel op z'n plaats: ook curcuma kan, net als NSaids, maagzweren geven! En je mag het nooit tegelijkertijd met NSAID's gebruiken.