Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JumpingRider schreef:Het gaat om een 4-jarige die nu net zadelmak is. Knarsen begon bij het longeren al, dus ligt niet aan het zadel. Tandarts was voor het zadelmak maken geweest en heeft alles gecontroleerd en netjes gemaakt zo’n 2 weken voor we begonnen. Dus gebit kan het ook niet zijn. Hebben al verschillende bitjes geprobeerd: enkel gebroken, dubbel gebroken, bustrens, watertrens, 14mm 16mm, appelbit, trust flexi soft, sweet iron. Maar het is bij ieder bit weer knarsen. Ook al verschillende hoofdstellen geprobeerd en laten controleren of alles goed zit. Iedereen zegt dat het de jongigheid is en dat het vanzelf over gaat maar het zit bij mij gewoon niet lekker dat ze dit doet. Maar misschien maak ik me wel druk om niets..
Geryon schreef:Een tip/waarschuwing voor iedereen uit dit topic: kijk de voortanden van je paard na na het geven van de medicijnen! Hoe mijn paard het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar ik kwam er gister achter dat de medicatie in een grote plak op zijn voortanden blijft liggen na het eten!
Saskia2182 schreef:Nu is mijn vraag, kan ik zo'n zakje door zijn voer doen? En hoe lang Doe je met zo'n grote spuit?
Hoop dat ik hier een antwoord krijg, want kan er verder weinig over vinden.
Nouvel schreef:Geryon schreef:Een tip/waarschuwing voor iedereen uit dit topic: kijk de voortanden van je paard na na het geven van de medicijnen! Hoe mijn paard het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar ik kwam er gister achter dat de medicatie in een grote plak op zijn voortanden blijft liggen na het eten!
Wat geef jij dan door het voer, de korreltjes of de inhoud van een spuit?
Nouvel schreef:Klopt, aan wat wortel blijven de korrels ook plakken.Hier blijven soms wat korrels liggen maar die gaan dan met volgende voer wel mee, meestal is alles weg als ik het met een handje voer en evt een paar wortels in de voerbak doe.
Ik heb naar de tanden nog nooit gekeken of het daaraan plakte eerlijk gezegd...