Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
christel82 schreef:@ daantjuhh: Ik denk niet dat je kan zeggen dat 2,5 te laat is. Wat mij verteld is, is dat de beste leeftijd tussen de 1,5 en 3 jaar oud is. Ouder wordt gewoon lastiger te castreren en moet vaak (niet altijd) in de kliniek gebeuren.
Mijn 2,5 jarige is nu een maand geleden gecastreerd en alles is super gegaan. Binnen twee weken, met dikke koker en al, is alles weer super geheeld en zie je er niets meer van. Hij was ook nog helemaal niet hengst, volgens mij wist hij dat niet eens. Ik wilde ook niet het risico lopen dat hij dit wel zou door krijgen, omdat mijn ouders en zusjes ook bij hem komen om te voeren en zij niet daarmee om kunnen gaan.
Dus het maakt niet uit hoe oud ze zijn, maar hoe ouder, hoe moeilijker en waarschijnlijk ook zwaarder de ingreep/ castratie en hoe jonger hoe lichter de castratie.
@bayaatje: Afspuiten is wel koud ja, maar als je zorgt dat het goed gedroogt wordt, de benen dan, dan is het afspuiten wel belangrijker op dit moment.
KimH schreef:Vandaag wordt mijn paard gecastreerd, het wordt staand gedaan. Ik ben zeer benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Ik ben er nog nooit bij geweest, ik ga vanmiddag als ik thuis kom even dit hele topic doorlezen daar heb ik nu geen tijd voor.
Even een vraagje over het afspuiten, hebben jullie ervaring dat een paard zeer allergisch is voor water, en hoe is dit opgelost? Ik ga het zeker proberen maar hij hoeft zijn benen niet te breken omdat ik de wond moet afspuiten ( bij wijze van spreken dan he)
Groetjes Kim