Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eleonoor schreef:. Ik ken deze man niet, geen idee wat zijn basis is en hoe hij aan het spul komt. Als ik de verhalen over hem lees is hij niet echt handig bezig.
Fronton schreef:
Met mijn eerdere opmerking over goedgelovigheid wilde ik niemand kwetsen, ik vraag me alleen geregeld af, waarom men zo makkelijk negeert wat de dokters al jaren vertellen? Het is hier op deze website aan de orde van de dag dat wel iemand een of andere revolutionaire benadering heeft gevonden van een vrij algemeen (en dus reeds bestudeerd) probleem.
ravel schreef:[
Alleen één vraagje : Zijn jullie niet bang dat hij meeleest?
Groetjes en ga zo door, ik blijf deze berichtgeving volgen!
Pien
[/quote]
We smijten niet met modder, maar met feiten die we uitzoeken, alles is na te trekken. Van mij mag ie meelezen hoor,
Hij mag ook reageren als ie vind dat er iets niet klopt. Het is een openbaar forum.
ravel schreef:
Het werkzame bestanddeel van asperine komt uit berkenbast.
Maar even 2 heel uiteenlopende en totaal verschillende voorbeelden om mee aan te geven dat veel van onze medicijnen oorspronkelijk uit planten/kruiden/ wortels/bast etc. voortkomen.
henny_w schreef:ravel schreef:
Het werkzame bestanddeel van asperine komt uit berkenbast.
Maar even 2 heel uiteenlopende en totaal verschillende voorbeelden om mee aan te geven dat veel van onze medicijnen oorspronkelijk uit planten/kruiden/ wortels/bast etc. voortkomen.
Hoi,
Heeft Berkenbast ook een werkzaam bestanddeel voor aspirine ???
Ik dacht dat Wilgenbast daar de patent op had
Fronton schreef:Bokkers, het gaat er niet om OF planten heilzame werking bevatten, het gaat erom dat kwakzalvers dat gegeven gebruiken om allerlie prietpraat aan op te hangen en te verkopen. Persoonlijk twijfel ik niet aan heilzame werking van stoffen in planten, maar ik vind het wel kwalijk om daar lichtzinnig mee om te gaan zoals bijvoorbeeld een Leen Taal dus doet. Ik bedoel, als ik een brok wilgentak in water oplos en dat opdrink, gaat dan mijn hoofdpijn over?
Ravel, als de echte artsen al niet uit het zomereczeem probleem komen, waarom dan ene meneer Taal dan wel? Men moet echt leren om door al dat commerciele gepraat heen te kijken. Het zijn wel altijd betere verkopers dan genezers.
Fronton schreef:Bokkers, het gaat er niet om OF planten heilzame werking bevatten, het gaat erom dat kwakzalvers dat gegeven gebruiken om allerlie prietpraat aan op te hangen en te verkopen. Persoonlijk twijfel ik niet aan heilzame werking van stoffen in planten, maar ik vind het wel kwalijk om daar lichtzinnig mee om te gaan zoals bijvoorbeeld een Leen Taal dus doet. Ik bedoel, als ik een brok wilgentak in water oplos en dat opdrink, gaat dan mijn hoofdpijn over?
Ravel, als de echte artsen al niet uit het zomereczeem probleem komen, waarom dan ene meneer Taal dan wel? Men moet echt leren om door al dat commerciele gepraat heen te kijken. Het zijn wel altijd betere verkopers dan genezers.
henny_w schreef:Ik twijfel ook absoluut niet aan de geneeskrachtige werking van kruiden.
Al is er dan wel weer een onderscheid. Is een bepaald 'kruiden'middel 'ondersteunend' of 'volledig genezend'.
Daar zit volgens mij in dit Taal verhaal een addertje onder het gras.
Eleonoor schreef:Waar houdt LT zijn lezing?
ellepel schreef:nee hoor..ik wil helemaal niks bewijzen....
ik zet alleen mijn verhaal hier neer
Eleonoor schreef:Waar houdt LT zijn lezing?
Fronton schreef: