[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellybelly

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:49

Update groene leem uitwendig (zie mijn post op pg. 20, ga m niet quoten, veels te lang):

Het gaat goed, langzamerhand komt er steeds meer genezen roze huid. Waar er nog wel korsten zitten, zijn deze een stuk minder dik en groot dan oudere korsten. Ik houd jullie verder op de hoogte!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:31

Gulpje schreef:
Iemand ervaring met Zink Zwavel Pasta van de Paardendrogist? Ik heb het net besteld. Van alle merken mokzalf leek deze me het beste.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:03

ikke niet iig. Iemand anders????

x__Nandii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:33

ik ook niet jaan

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:15

Kunnen paarden met dit weer eigenlijk ook mok hebben? (lees: een hittegolf mocht iemand dit vergeten zijn Tong uitsteken)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:16

x_ultimate_x schreef:
Kunnen paarden met dit weer eigenlijk ook mok hebben? (lees: een hittegolf mocht iemand dit vergeten zijn Tong uitsteken)

Ja hoor.
Juist met deze zon zijn er paarden vaak met witte voetjes die zonneallergie hebben.
De dierenarts op kliniek visdonk adviseerd dan om een betadine verband in de koot aante brengen en dat 4 dagen te laten zitten. Je moet de betadine met een plantenspuit op de wonden spuiten.
Na 4 dagen het verband eraf halen en plekken insmeren met Panolog.
Dis is een middeltje wat uit het buitenland komt en is te verkrijgen op Visdonk in Roosendaal.
Het is een klein flesje wat ongeveer 30 euro kost. Dit moet dun op de wonden worden gesmeerd 1 maal daags.
Mijn paard is voor de helft van haar mok af in 1 week tijd.
voor vragen mag je me PM en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:38

Mijn Fries, gitzwart dus, ook met de zomer. Kan net zo goed!
Gaat niet per definitie om vocht of drassig land, kan van alles zijn.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:25

hoihoi

hier iemand die zo in het topic valt, misschien dat jullie me iets meer info kunnen geven, aangezien ik anders 22 pagina's door moet spitten..
het zit zo, vandaag toen ik mn pony's voetjes uit krabte was ze wat gevoelig, ik zag dat er wat kleine korstjes zaten (beetje vurig rode plekjes en beetje scheurtjes in de huid) ik dacht meteen aan mok (heeft ze nooit gehad of iets in die richting) maar ook aan zonnebrand... ik voelde verder (ze heeft 3 witte voetjes) en de andere witte benen zat niks, het ene zwarte voetje voelde ik ook iets (kan dat, zonnebrand op zwarte voet??) dus heb ze beiden met betadine gewassen, wat droog gedept en ingesmeerd met vaseline.

is dit goed? en wat denken jullie wat het is? hoe kan je verschil zien met mok of zonnebrand? en moet ik blijven wassen met betadine (of droogt het dan teveel uit) en smeren met vaseline of wat raden jullie aan?heel erg bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:02

Roze voetjes neem ik aan? Dan zal ik wel een beetje uitkijken met vaseline, gezien dat erger gaat branden in de zon. Betadine moet je niet teveel doen dit schijnt op den duur uit te drogen en daarmee voor meer korsten te zorgen.
Wat ik je aanraad (beter dan die 22 pagina's) is ff bij de info op www.paardendrogist.nl kijken; staat alles erg duidelijk Lachen !

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:11

Droogzetter voor koeien werkt prima tegen mok. M'n vz-paard heeft 11 maanden met mok gelopen. Allerlei zalfjes en spray-tjes gehad, maar niets hielp. Totdat iemand van stal droogzetter adviseerde... binnen 1 week was ze er helemaal vanaf....

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:13

Damber schreef:
Droogzetter voor koeien werkt prima tegen mok. M'n vz-paard heeft 11 maanden met mok gelopen. Allerlei zalfjes en spray-tjes gehad, maar niets hielp. Totdat iemand van stal droogzetter adviseerde... binnen 1 week was ze er helemaal vanaf....

hoi

kan dit ook tegen de zonnebrand (ik weet dus niet of ze nou mok of zonnebrand heeft) want ik kan er zo aan komen, mijn vriend heeft koeien Haha!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:14

Miirthe schreef:
Roze voetjes neem ik aan? Dan zal ik wel een beetje uitkijken met vaseline, gezien dat erger gaat branden in de zon. Betadine moet je niet teveel doen dit schijnt op den duur uit te drogen en daarmee voor meer korsten te zorgen.
Wat ik je aanraad (beter dan die 22 pagina's) is ff bij de info op www.paardendrogist.nl kijken; staat alles erg duidelijk Lachen !

ik doe ook niet meer dan 1, 2 keer per week betadine gebruiken zolang het er zit,
maar wat zou ik er dan op moeten/kunnen smeren, gewoon zonnebrand creme? het is voornamelijk 1 wit/roze voetje ja... op het zwarte voetje voelde ik ook heel iets maar niet veel, alle tips zijn welkom!

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:43

mijn merrie heeft het als jaarling erg last van mok gehad.
als ik merk als er weer wat last van heeft smeer helosan is zweeds goed helpt ook goed of mokcreme is wat geelachtig van kleur

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:36

ik denk dat het bij die van mij toch zonnebrand is, het zijn meer vellen dan korstjes en is wat vurig, heb er nu calendulan zalf op voor lichte schaaf of brandwonden, we zien wel wat het doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:54

Bonny4life schreef:
Miirthe schreef:

ik doe ook niet meer dan 1, 2 keer per week betadine gebruiken zolang het er zit,
maar wat zou ik er dan op moeten/kunnen smeren, gewoon zonnebrand creme? het is voornamelijk 1 wit/roze voetje ja... op het zwarte voetje voelde ik ook heel iets maar niet veel, alle tips zijn welkom!

Ja, en dan wel een hoge factor + waterproof, er zijn ook bij Ruitersportzaken speciale zonnebrand middelen, maar over het verschil kent? Geen idee, ja de prijs. Clown Alhoewel je voor een hoge factor sowieso een hoop geld kwijt bent.
Een optie is bijv. Sun Shield van NAF (Paardendrogist).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:10

mijn merrie heeft nu ook mok, maar dan niet in de kootholtes maar aan de binnenkant van de koot.
ze had het maar aan 1 been, dus wij dachten dat het gewoon een wondje was. maar bleek toch mok te zijn!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:28

- ervaring met Zink zwavel pasta : helpt bij mijn paard wel (van de winter gebruikt, even goed als hydrocortiderm, voordeel : geen hormonen)
- nog iets, mijn paard had altijd heel kleine plekjes mok die klein bleven verdwenen , dan weer nieuwe. een tijdje geleden in febr. was het nog mok.maar een maand geleden dierenarts naar laten kijken die zei het is geen mok (meer?) niks aan doen alleen vaseline en NU IS ALLES WEG (lang leve mijn geweldige dierenarts) Het was irritatie. Dus voor perfectionistische elke dag smeren - mensen met kleine langdurige plekjes: vraag aan je dierenarts of het wel mok is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:31

Heb Zink Zwavelpasta voor't paard die ik op de manege verzorg/stap. Niet voor mok, maar voor bultjes en dergelijke; Zeer fijn spul. Ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:21

Hé Izzy, hoe staat het ervoor met het behandelingsplan en de mok van je paarden?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:50

Bonny4life schreef:
Damber schreef:

hoi

kan dit ook tegen de zonnebrand (ik weet dus niet of ze nou mok of zonnebrand heeft) want ik kan er zo aan komen, mijn vriend heeft koeien Haha!

Dat denk ik eerlijk gezegd niet, maar je kunt het natuurlijk wel bij de DA even navragen...

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:01

Ik heb afgelopen winter bij mijn merrie sudocrème gebruikt, had ik nog staan van toen onze dochter nog in de luiers zat. Het hielp geweldig, binnen een week was het weg.
Toen ik begon te smeren was de mok nog nat.

xxjuutxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:34

heey ik had even een vraagje...
Wanneer is mok eigenlijk blijvend en wat zijn de eerste kenmerken?? Er zijn al zoooveeel dingen gevraagt op deze topic.. dat ik het niet allemaal weet maar miss zijn deze vragen al een keer gesteld.. Sorry dan..

Ik hoop dat iemand het antwoord weet Haha!

Grtzz Michelle

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:44

Gulpje schreef:
Gulpje schreef:
Iemand ervaring met Zink Zwavel Pasta van de Paardendrogist? Ik heb het net besteld. Van alle merken mokzalf leek deze me het beste.

Hij heeft gewerkt!!! Een paar dagen schoonmaken, droogmaken en de zalf erop, en de korstjes zijn nu zo goed als weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:06

Hé, das wel mooi dan.
Misschien ooit nog handig, maar ik hoop natuurlijk dat ik het niet nodig heb Knipoog (Maar die kans zal er wel inzitten...... )

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:26

Hmmmm, nu na al die regen vorige week heeft Eureka ook een donderse plek van de mok.........Gelukkig gaat ze zo'n 2 keer per week naar strand, hebben we betadine bij de hand en werkt de efratazalf erg goed, dus hopelijk is het zo weer van de baan!
Fleur heeft er dus nu ook weer veel meer! Je ziet de bobbels per dag gewoon groter worden..................Soms word je er zoooooo moe van!