[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:36

Ik zal het uitleggen, voor de mensen die dit maar niks vinden graag geen commentaar, want ik ga dus niet (meer ) in discussie hierover..
ik test met de biotensor (een soort wichelroede voor 1 hand) welke pollen van toepassing zijn op je paard. Dat doe ik dus via de energie in de haren van je paard. Ik test dus op energetisch niveau en dat is een ander niveau als waarin de dierenarts test, maar het resultaat en de uitkomst zijn hetzelfde.

menollyke

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:39

Het klinkt 'zweverig' maar niet verkeerd. Ik heb verscheidene verhalen gehoord die kloppen. Zijn er ook gevallen bekend waarin het niet klopte?

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:46

ja bij antheman, althans het klopte wel maar er zat een wervel scheef. Dus dat moet je eerst allemaal laten nakijken (tanden, bit, wervels etc) voor je zeker weet dat het ALLEEN de pollen zijn. Ik heb heel veel tevreden klanten die vrijwel geen last meer hebben (ook mensen uiteraard met hooikoorts) en elk jaar weer laten testen en druppels bestellen!!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:42

Josefien schreef:
ja bij antheman, althans het klopte wel maar er zat een wervel scheef. Dus dat moet je eerst allemaal laten nakijken (tanden, bit, wervels etc) voor je zeker weet dat het ALLEEN de pollen zijn. Ik heb heel veel tevreden klanten die vrijwel geen last meer hebben (ook mensen uiteraard met hooikoorts) en elk jaar weer laten testen en druppels bestellen!!

En ik heb dus vrij snel hierna ook door Laarakker alles laten testen en daar kwam exact hetzelfde uit

Niet alleen een scheve wervel hoor.
Ook chronisch ontstoken oren, en hij vergiftigde zichzelf ,want zijn lever deed het bijna niet meer.

ik heb weer zooo heerlijk gereden vandaag! Hij veegde heel erg zijn neus af toen ik hem uit de wei haalde. Na een aantal rondjes gereden te hebben, hield hij er mee vrijwel mee op en het rechtrichten hielp daar ook nog eens bij. En het zonnetje scheen geweldig, meestal heeft hij er dan iets meer last van.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:07

wie heeft er voor mij tips hoe je je paard recht kan richten, of omdat ik er niks van weet, een paar simpele oefeningetjes.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:36

recht richten gaat niet met een paar simpele oefeningetjes, daar moet je een goede instructeur bij halen, je kan voor wat meer info wel even kijken op www.hoefkatrol.com of www.paardenbegrijpen.nl. Niet zelf gaan klooien als je niet weet wat je doet en wilt oplossen, voor je het weet maak je het erger en val je tussen wal en schip

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:53

Ze begint wat erger te schudden op dit moment, vooral als de zon flink schijnt. Nog steeds niet of nauwelijks tijdens het werk, longeren en rijden levert kleine uithaaltjes op eens in de zoveel tijd. Echter, erna begint het schudden pas echt. Ze briest dan erg veel en is gevoelig op de neus. Als ze dan weer rustig op stal staat is er weer niets aan de hand, maar dit is alleen na beweging. En als we buiten wandelen neemt het nu ook toe, vooral als we op bepaalde stukken lopen. (ik ben echt benieuwd naar de uitslag van die test)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:38

klopt op zich wel dat t na beweging erger word, dat is bij de mijne ook.
in stap minimaal, bij draf word het wat erger,maar als hij echt warm is dan is t t ergst.

logisch,want als ze warm zijn staan de slijmvliezen van de neus natuurlijk wijder uit en word er zo meer lucht opgenomen waar ze dan op reageren.
zo denk ik dat het zit hoor.

appie heeft ook zonlicht overgevoeligheid, daarom doet hij het bij zonnig weer ook erger, ( hij doet het daarom dus midden in de winter op hele zonnige dagen dus ook) maar dat is alleen op bepaalde tijdstippen.
ligt er precies aan hoe die zon staat en hoe dat in zijn ogen schijnt ofzo, t precieze weet ik daar niet helemaal van....

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:45

Tja, alleen ze doet het dus tijdens de beweging niet, alleen als ze daarna dus stilstaat. En ook dan alleen als je het halster bijvoorbeeld om wil doen, dus niet eens echt uit zichzelf. Alsof ze pas reageert op de aanraking op haar neus.

Maar ook weer niet elke keer. Ik had meer verwacht dat ze tijdens het rijden ging schudden, nu valt het nog mee. Als het zo blijft, dan is het in elk geval altijd een optie om lekker buiten te rijden. Haar echt laten werken zit er denk ik op dit moment niet in, dat doe ik haar op dit moment ook niet uit. We doen wat dressuurmatig en wat sprongetjes en lekker buiten wandelen of rijden.

In elk geval weet ik nu wel dat je je er geen voorstelling van kan maken. Ik ben ook nog erg onbekend hiermee. Probeer nu echt alles bij te houden in een schrift, kan ik later precies opzoeken hoeveel en wanneer ze schudde, hoe het weer toen was. Maar ook waar ze schudde. (bij bepaalde gebieden met buitenrijden schudt ze totaal niet en bij andere wel, probeer er dus achter te komen of het toeval is of niet)

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:45

Bij mijn paard wordt het juist minder met rijden, vreemd he.
Die doet het in de paddock, op stal met poetsen enzo en aan het begin van het rijden. Daarna zakt het weg.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:28

Ik heb volgende week een consult bij Jeanette Kompier van horsebodybalance.
Zij werkt ook met die biotensor, net als Josefien.
Ik ben benieuwd wat eruit komt.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:54

Ik heb de uitslag van de test van Josefien binnen en hieruit komt dat Olivia wel degelijk allergisch is en wel voor verscheidene soorten gras. (raaigras engels, timotheegras, veldbeemgras, kropaar, witbol, beemdlangbloem)

Bloeiperiodes van april tot en met oktober. Ik moet maar eens kijken of de druppels van Josefien goed werken. Door pollinosan heen begint ze steeds meer te schudden. Gister heeft ze voor het eerst haar neus proberen te schuren aan het hek.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:54

Dat is mooi dat je de uitslag hebt! Ik vraag me wel af of de 'dingen' waar ze allergisch voor is nu ook bloeien? Alles is namelijk later met groeien. De grassen staan zeker nog niet in bloei! V.w.b. die andere weet ik het niet.
Hoe lang schud jouw paardje al?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:01

dezelfde grassen is ap ook allergisch voor plus nog een hele rij bomen,struiken en nog wat dingen erbij...

hij was nog veel erger aan t schudden gisteren ondanks de pollinosan..

nadeel is dat de pollen door de lucht zweven dus ook al bloiet er dichtbij niks, toch kunnen ze er last van hebben..

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:07

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:42

Narco schreef:
Dat is mooi dat je de uitslag hebt! Ik vraag me wel af of de 'dingen' waar ze allergisch voor is nu ook bloeien? Alles is namelijk later met groeien. De grassen staan zeker nog niet in bloei! V.w.b. die andere weet ik het niet.
Hoe lang schud jouw paardje al?

Als ik terug kijk: ze begon met niet lekker aan te voelen op 31 maart. (toen had ik het idee dat ze niet lekker in haar vel zat. Eerste keer dat ze 2 keer in een half uur een kleine uithaal had was op 2 april. Sinds die datum af en toe een kleine uithaal. Het echte schudden is sinds 16 april.

Nog niet zo heel erg lang dus. Ik hou het gewoon in de gaten, ga de druppels van Josefien uitproberen en dan zie ik het wel. Mocht het erger worden, dan kan ze altijd nog op rust. En mocht het niet erger worden, maar zo blijven, dan wordt het lekker in de zomer een boscrosspaard.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:27

ellepel schreef:
dezelfde grassen is ap ook allergisch voor plus nog een hele rij bomen,struiken en nog wat dingen erbij...

hij was nog veel erger aan t schudden gisteren ondanks de pollinosan..

nadeel is dat de pollen door de lucht zweven dus ook al bloiet er dichtbij niks, toch kunnen ze er last van hebben..

Precies!! Gisteren had Niek ook veel last en vandaag weer helemaal niets...........het is toch een vreemd iets.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:28

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:30

Citaat:
Als ik terug kijk: ze begon met niet lekker aan te voelen op 31 maart. (toen had ik het idee dat ze niet lekker in haar vel zat. Eerste keer dat ze 2 keer in een half uur een kleine uithaal had was op 2 april. Sinds die datum af en toe een kleine uithaal. Het echte schudden is sinds 16 april.

Nog niet zo heel erg lang dus. Ik hou het gewoon in de gaten, ga de druppels van Josefien uitproberen en dan zie ik het wel. Mocht het erger worden, dan kan ze altijd nog op rust. En mocht het niet erger worden, maar zo blijven, dan wordt het lekker in de zomer een boscrosspaard.

Nou dan lijkt me het wel duidelijk dat ze precies voor die dingen allergisch is zoals Josefien heeft beschreven! Succes met de druppels!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:00

Jeetje dat lijkt op mijn verhaal, dus nogmaals: let op de oren!

helaas gaat het met Aileens oren nog steeds niet goed. Maandag gaan we naar Utrecht, en wordt ze opgenomen...

silverkyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:17

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik pollen extra veterinair in combinatie met pollinosan of luffanil kan gebruiken? en heeft iemand daar ervaring mee.

Ik heb nl het gevoel dat pollen extra veterinair op langere termijn zijn werk doet, maar niet direct helpt om de ademhaling te verlichten.
Ik heb gezien dat bv. luffanil helpt bij het verwijden van de luchtwegen, dus dat zou heel mooi zijn in combinatie.
Op de gebruiksaanwijzing van pollen extra veterinair staat dat het in combinatie kan met andere geneesmiddelen, maar ik zou graag horen van jullie eventuele ervaringen.

Alvast bedankt.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:06

ik zou voorzichtig zijn met het samen gebruiken van 2 middelen die dezelfde werking of hetzelfde doel hebben..

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:08

beantsje schreef:

helaas gaat het met Aileens oren nog steeds niet goed. Maandag gaan we naar Utrecht, en wordt ze opgenomen...

Wat is er met d'r oren aan de hand?! Ik heb waarschijnlijk wat gemist?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:38

ik zal morgen es kijken of ik weer een filmpje kan maken.

ben er geloof ik al over uit dat de pollinosan zijn werk dus niet doet, vandaag was het schudden zo erg dat appie dus een koprol maakte tijdens het losdraven in de bak
ik blijf het we geven,want je weet maar nooit.

vooral op dagen zoals deze, warm en hoge luchtvochtigheid heeft hij toch t meeste last..

gelukkig duurt t nog een paar week en dan is hij er tot oktober weer vanaf, en kan ik weer fatsoenlijk rijden

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:44

Narco schreef:
beantsje schreef:

Wat is er met d'r oren aan de hand?! Ik heb waarschijnlijk wat gemist?!

Nou ik (dwz Aileen) ben een shaker en ook weer niet, want er is een andere oorzaak dan bij de meesten.

Ze begon 5 maanden geleden met korte heftige knikjes. Dacht eerst dat het verzet was maar na een paar weken toch maar naar de DA: otitis externa. Een uitwendige oorontsteking. Heel gewoon bij honden maar soms ook te vinden bij paarden, vooral rassen met veeel haar.

Ik kreeg oorzalf, hielp wel even maar het kwam weer terug. daarna oordruppels, oren uitspuiten en nu is de oorzaak (pseudomonas bacterie) weg en zit er een andere: 3 soorten staphylococcen + nog een schimmeltje.

Ik heb nu ook al weer weken niet gereden. Wil ik ook niet om haar maar de DA zegt ook dat het een gewoonte kan worden, ook als de oorzaak over is.

De DA weet het ook niet meer en nu wordt Aileen maandag opgenomen in de universiteitskliniek in Utrecht. Gaan ze met een cameraatje naar binnen om te kijken hoe het nu echt zit.