Ik krijg de indruk dat jij niet eens WIL dat paarden met ijzers voldoende doorbloeding hebben. Waarom ben je niet blij dat de schade van ijzer wel meevalt in sommige gevallen???
Vanwegen mijn opleiding paardenhouderij heb ik vele paarden bedrijven bezocht en juist maneges en sportbedrijven weten dat je een paard het langst fit houd als het veel beweging krijgt. Op maneges lopen de paarden denk ik gemiddeld meer dan prive-paarden omdat ze niet 1 maar vaak 3 tot 4 uur les lopen. Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan dat aantoont dat parden die iedere dag vrij kunnen bewegen en contact met soortgenoten hebben significant minder stalgebreken hebben bijvoorbeeld.
En inderdaad draagt het hebben en volledig verzorgen van een eigen paard aanzienlijk bij aan je kennis dan wanneer je een paar keer per week op een manege rondhobbelt. Als je op een sportstal 5 paarden per dag onder je kont hebt heb je veel meer ervaring dan iemand die 10 jaar hetzelfde paard rijd.
na 23 jaar fanatiek paardenliefhebber te zijn leer ik nog iedere dag en komt het voor dat ik mijn mening moet bijschaven, maar dan moet je wel open staan voor andere dingen.
Is het niet gewoon leuk voor het idee dat ik die foto's plaats?? om een idee te krijgen? Een paard dat NB bekapt is heeft ook na 23 uur stilstaan sterk verminderde doorbloeding.
En voor jou infotmatie mijn paard gaat er gelijk in de ochtend uit staat in de middag een paar uur op stal dan kom ik dan krijgt het beweging. Daarnaa mag ze nog los en in de nacht gaat ze op stal. De hele zomer is ze 24/7 op het land. En wat de nacht betreft .. dan slapen paarden een paar uur

Als ik hem vraag of de doorbloeding minder is zal hij ja zeggen, minder maar wel voldoende. Iedereen weet dat ijzers de doorbloeding van de voeten verminderen, maar overdrijven is ook een vak. Het verschil lijkt toch niet zo groot als wordt beweerd.
Nogmaals mensen hier zo goed weten wat de kleuren betekenen ga mijn DA dan even uitleggen hoe het werkt wil je ??