Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Destiny22 schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties
Ene kant denk ik 4 maanden idd op de wei aan de andere kant denk ik toch aan PRP of laseren. Misschien dat ik anders later spijt krijg er niks aan gedaan te hebben? Alleen voor laseren moet hij eigenlijk intern 2 weken en als hij ergens slecht op reageert is verhuizen (lees: eerste dagen niet eten en heel gestresst en druk). Weet niet of ik hem dat aan wil doen en of dat het herstel beïnvloedt. Er zit wel iemand vlakbij stal die de HPLT high power laser heeft maar weet niet of dat hetzelfde resultaat geeft?
Verder gebruik ik nog wel dagelijks de minimums van Magnacare.
@laura de buitenkant zegt idd echt helemaal niks helaas.
@mywishmax met wat is jou paard ingespoten PRP? Want dat heeft toch in principe alleen in de eerste 2 weken nut?
Destiny22 schreef:Besloten om voor de PRP te gaan in combi met de minipuls magneettherapie en hem ondertussen wel gewoon buiten te laten staan. Dan is hij het rustigst. Op stal gek doen kort draaien en steigeren lijkt mij schadelijker dan rustig in de paddock staan te eten en misschien eens een drafje te doen. Over een maand gaan ze wel de wei op maar over het algemeen staat hij daar ook altijd rustig. Dan is het ook beter hem mee te laten gaan, want dan alleen in de paddock blijven krijg je weer hetzelfde effect als alleen op stal. Fijn hoor kudde dieren
Destiny22 schreef:Besloten om voor de PRP te gaan in combi met de minipuls magneettherapie en hem ondertussen wel gewoon buiten te laten staan. Dan is hij het rustigst. Op stal gek doen kort draaien en steigeren lijkt mij schadelijker dan rustig in de paddock staan te eten en misschien eens een drafje te doen. Over een maand gaan ze wel de wei op maar over het algemeen staat hij daar ook altijd rustig. Dan is het ook beter hem mee te laten gaan, want dan alleen in de paddock blijven krijg je weer hetzelfde effect als alleen op stal. Fijn hoor kudde dieren
Fly_high schreef:Nog nooit van gehoord maar ik vind hun claims lastig te bewijzen door gebrek aan controlegroep (als ik het artikel goed begrijp).
Christadk schreef:De ervaring bij mijn paard is, dat toen het plekje doorgescheurd was zijn been ook 2 of 3 keer zo dik was. En toen het weer begon af te nemen was de scan daarna ook goed. Maarja ieder paard is natuurlijk anders. [ [url=m/QmQZEI.jpg]Afbeelding[/url] ] Links was toen de plek doorgescheurd was en rechts zoals het nu ongeveer is, misschien dat het nu nog ieta dunner is maar vind ik moeilijk te vergelijken nu al zijn haar weer is aangegroeid. Toen ik de blessure ontdekte was de verdikking nog minder dan op de rechterfoto maar door het doorscheuren dus een blijvende bult. Oohja de bult werd na stappen toen ook niet dunner en dat is nu wel het geval.