Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:44

Ziet er iid beter uit

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:16

bloed is idd goed, mooi rood doorbloed = gezond weefsel.

Moet je van de DA nog altijd het isobetadine compres gebruiken? Ik zou persoonlijk wat opletten met teveel ontsmetten, omdat je daarmee niet alleen de slechte cellen kapot maakt maar ook de goede, waardoor de genezing zelf trager (kan) gaan.
Maar kan natuurlijk zijn dat de iso-betadine nog moet voor de laatste resten pus diep uit de wond te trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:03

De dierenarts laat ons momenteel op gevoel wat doen. Daar er gisteren nog pus uit kwam hebben wij er weer 1 op gelegd :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:09

bij pus die van diepuit komt zou ik ook nog compresjes opleggen hoor, die trekken de viezigheid toch wel naar buiten. Eenmaal je ziet dat de pus niet meer van dieperuit komt zou ik persoonlijk minderen met het ontsmetten, gewoon puur om de goede bacterieën de kans te geven op te bouwen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:49

Geweldig, die vooruitgang! Wat een strijd is het, voor jullie allemaal...

Hoe gaat het nu met jou en de baby?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:54

Baby zit nog altijd lekker in de buik en doet het heel goed :) Dat is gelukkig een zorg minder momenteel. Probeer mij ook wel zo rustig mogelijk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:48

-O- ;(

Dierenarts gaat langskomen om te kijken of zijn been gewoon slecht draineert, of dat het een infectie is die er uit moet.

Afbeelding

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:57

Ik gok op slechte drainage... Heeft lang in verband gestaan en dan moet dat terug op gang komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:58

Kan goed zijn, heeft ook geen koorts voor de moment maar pfff, had gewoon gehoopt dat ik een goed been zou zien. Zou klei helpen voor de drainage te verbeteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:00

|o Ah nee he, jullie knokken zo hard en nog zit het niet mee..

Hoe is hij verder? Geen koorts is goed, maar is hij ook nog wel levendig? Mag je er aan komen of is het erg pijnlijk? Of laat hij sowieso niemand meer aan zn benen komen omdat het sowieso nog pijn doet?
Kan het komen omdat hij nu poeder krijgt in plaats van spuiten? Dat hij toch de spuiten nog wat langer nodig heeft? Hoe lang is hij nu uit het verband met dat been?

Ik hoop maar dat het mee valt.. Sterkte! :(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:03

Klei helpt idd heel goed tegen dikke benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:04

Ja levendig zeker. Daarnet draafde hij wat in stal en toen mankte hij wel. Verband is er nu 20 uur van. Wat ons verontrust is dat er nu heel veel druk op het litteken staat. We hopen vooral dat dat niet open springt. Hij krijgt sinds gisterenavond poeder.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:22

zou het niet interessant zijn om ipv direct bloot, te gaan opbouwen?
hij heeft nu natuurlijk een hele tijd veel ondersteuning gehad en nu moet hij het in een keer helemaal alleen doen (en hij overbelast dat been misschien ook nog een beetje ivm de wond aan de andere kant.)
Ik zou opteren, in de mate van haalbaarheid, om het beentje een uurtje per dag bloot te zetten en de rest van de tijd nog te ondersteunen, en zo kijken of de tijd kan opgebouwd worden?

Imo, liever een slank beentje in bandages, dan een vol vocht opgelopen been bloot met het risico dat de hechtingen er alsnog uitspringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:59

De voorbije dagen is het verband stelselmatig verkleind en losser gezet. We kunnen uiteraard doen wat je zegt, maar het was de voorbije dagen ook beginnen zwellen van de hitte. Vandaar de keus om het er toch maar af te halen. We hebben nu zijn beentje gekoeld en gaan er sowieso groene klei op doen. De veearts komt vandaag nog langs dus dan leg ik jou voorstel ook voor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:07

wacht inderdaad maar de visie van de Dierenarts af hoor, die ziet het in het echt en zal het beter kunnen beoordelen dan wij hier achter het schermpje ;).

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:08

Ach zut, niet de update die ik wou lezen! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee zo meteen als de dierenarts komt.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:22

Jeetje wat ontzettend rot dat t nu toch dik is... als je klei gaat kopen kan ik je aanraden het emmertje met klei ‘poeder’ te kopen. Dan kan je t zelf aanmaken (zit veel meer in voor dezelfde prijs en t gaat nog langer mee ook :j).

Kan de DA er nog wat aan doen behalve hem weer in het verband zetten? (Iets van drainage aanleggen oid)

Ik duim weer hard verder voor jullie kleine man!

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:40

Oeii, goed dat jullie de da eerst laten kijken.
Indien het lymfedrainage is zijn de producten van equicrown wellicht iets? Verder geen ervaring mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:09

Groene klei is gehaald voor moesten wij het nodig hebben. Dierenarts zou hier rond 17.00 zijn. Net nog eens getemperatuurd en nog geen koorts, wat ons wel positief stemt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:24

Dierenarts is net weg. Het is gelukkig alleen maar oedeem :) Dus groene klei erop. We mogen ook beginnen met hem gecontroleerd beweging te geven. Hij mag weer naar buiten, maar hij mag geen snelheid kunnen maken. Dus nog even zien hoe wij dat precies gaan doen :) We hebben wat ideeën :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:15

Wat een fijne update !
Jullie zijn echt goed bezig met z'n allen +:)+
Dat gecontroleerd beweging geven gaat jullie vast lukken.
Er zijn al zoveel op stakels overwonnen :+
Succes maar weer _/-\o_

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:47

Echt fijn nieuws ! Hopelijk blijft deze voortgang voortzetten. :)

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:16

Fantastisch! Ik ben benieuwd hoe je hem gecontroleerd beweging gaat geven, zal wel een uitdaging worden ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:25

Mooi bericht beweging is fijn! Lijkt me wek lastig im zo’n kleine racer rustig te houden. De mijne galoppeert nog om zijn moeder in de stal. Zelfs op een postzegel kunnen ze nog uit de voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:46

Hij is ook zo :) De dierenarts zegt dat een heel ingewikkeld parcour met veel plaatsen om hooi te halen ideaal zou zijn. Veel scherpe bochten etc waardoor hij geen snelheid kan maken. Dat kunnen wij helaas momenteel niet realiseren door de gebroken ribben van mijn vriend. Waarschijnlijk gaan wij dus beginnen met aan de hand stappen en zijn uitloop beetje per beetje groter te maken.