Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Bij die stalgenoot waar ik het over had werd niet vanwege de kies gespoeld, maar vanwege de pus die uit de holtes vandaan kwam. Dat ging dus net als bij TS met een drain. Die is trouwens staand behandeld voor zover ik weet.
Vala schreef:Ik hoop wel dat ze wanneer de kies getrokken is ze door het gat in de kaak dan toch even een keer spoelen. Bij de mijne hebben ze ook een van de achterste kiezen getrokken en een plug geplaatst, helaas moest er een half jaar later toch een drain geboord worden omdat er ondanks antibiotica toch prut uit bleef komen.
Vala schreef:Ik hoop wel dat ze wanneer de kies getrokken is ze door het gat in de kaak dan toch even een keer spoelen. Bij de mijne hebben ze ook een van de achterste kiezen getrokken en een plug geplaatst, helaas moest er een half jaar later toch een drain geboord worden omdat er ondanks antibiotica toch prut uit bleef komen.
SVRL schreef:Bij mijn paard hebben ze vorig jaar in Lummen een kies uit gestempeld via zijn sinus. Hij kreeg nadien een plug en mocht gewoon eten. Spoelen of een drain was in zijn geval niet nodig, omdat zijn tand niet ontstoken was en er dus ook geen pus uit kwam. Hij heeft toen wel een lange antibiotica kuur gekregen.
[ [url=m/11DD2o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/we3Ky3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze foto's zijn van 3 dagen na de ingreep
AmFe schreef:SVRL schreef:Bij mijn paard hebben ze vorig jaar in Lummen een kies uit gestempeld via zijn sinus. Hij kreeg nadien een plug en mocht gewoon eten. Spoelen of een drain was in zijn geval niet nodig, omdat zijn tand niet ontstoken was en er dus ook geen pus uit kwam. Hij heeft toen wel een lange antibiotica kuur gekregen.
[ [url=m/11DD2o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/we3Ky3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze foto's zijn van 3 dagen na de ingreep
Waarom moest de kies er uit als het niet ontstoken was?
Mijn arts heeft trouwens afgestemd met hoofd diagnostiek van Utrecht over wat te doen. Dat is ook wel een fijn idee!
Hoop dat ze hem er staand goed genoeg uit krijgen. Is dat bij jou niet eerst geprobeerd?
AmFe schreef:Hoofd van de diagnostiek van Utrecht heeft contact gehad met m'n arts. Zij zijn 100 procent zeker dat het de een na achterste kies is. Dus die gaan we laten trekken. Waarschijnlijk dinsdag! Ik vind het heel erg spannend.. Na al die maanden.. Ik hoop zo dat het hem verlichting geeft! Zul je net zien dat het vanavond weer een klein beetje beter was. Maar goed, we gaan het nu gewoon doorzetten. Meteen zijn pees ook laten scannen en dan kunnen we hopelijk snel de goede kant op!
Weet iemand hoe het zit met eten ed na de tijd? Er gaat een soort dop in en dacht dat ze even geen vast voedsel mogen? Hij staat nog dag en nacht op de wei nu dus daar kan hij in alle rust herstellen straks..
Hoe gaat het bij de rest?
karelien schreef:AmFe schreef:Hoofd van de diagnostiek van Utrecht heeft contact gehad met m'n arts. Zij zijn 100 procent zeker dat het de een na achterste kies is. Dus die gaan we laten trekken. Waarschijnlijk dinsdag! Ik vind het heel erg spannend.. Na al die maanden.. Ik hoop zo dat het hem verlichting geeft! Zul je net zien dat het vanavond weer een klein beetje beter was. Maar goed, we gaan het nu gewoon doorzetten. Meteen zijn pees ook laten scannen en dan kunnen we hopelijk snel de goede kant op!
Weet iemand hoe het zit met eten ed na de tijd? Er gaat een soort dop in en dacht dat ze even geen vast voedsel mogen? Hij staat nog dag en nacht op de wei nu dus daar kan hij in alle rust herstellen straks..
Hoe gaat het bij de rest?
Bij mijn paard is toen ook de een na laatste
Kies getrokken. En heeft toen ook een dop erin gekregen die er na een paard weken weer is uitgehaald. Mijn paard heeft toen nog drie dagen Na de operatie in de kliniek gestaan en mocht toen gewoon book en brok eten. Dat ging ook prima deed alleen wat Langer over zn brok.
karelien schreef:Had je paard ook troep uit 1 neusgat? En hoe lang na het trekken van de kies stopte dat?
AmFe schreef:
karelien schreef:Had je paard ook troep uit 1 neusgat? En hoe lang na het trekken van de kies stopte dat?
ja bij mijn paard kwam het ook uit een neusgat. Helaas heeft de kies trekken bij mijn paard niet geholpen en bleef er snot uit komen. Uiteindelijk een scan laten maken in Utrecht en daar kwam uit dat er nog meer kiezen waren ontstoken en en zat een schimmelinfectie in zn hele hoofd. Op dringend advies van mijn dierenarts die niet achter behandelen stond ivm de ernst van alles mijn paard in laten slapen.
Maar de operatie van de eerste kies was wel goed verlopen.
AmFe schreef:Vanmiddag gaat het gebeuren. Gisteren heb ik hem weggebracht. Hij was gelukkig super relaxt. Hij liep nog nooit zo makkelijk de trailer op. En (helaas) kent hij het ook daar, dus hij kwam daar heel ontspannen aan en ging rustig op stal staan. Hopelijk vanmiddag een goed telefoontje en dan ga ik hem vanavond even opzoeken. Ik ben heel benieuwd!