Wat leuk! Ik ben echt geen ( moderne tijd) hengstenkenner, dus ik kan je geen advies geven, maar er zullen er vast wel zijn die dat wel kunnen. Veel plezier met het uitzoeken, we horen vast het vervolg ook wel!
Zelf heb ik met Cyrell gefokt (Mecklenburg). Maar weet niet of hij nog dekt. Had zelf ook een sensibele merrie en wou een rustige (geen softe) hengst, met een top karakter. Het is wel springbloed, maar ik moet zeggen dat hij echt boven verwachting veel swing heeft en een belofte is voor de dressuursport. Mocht je interesse hebben in deze hengst en je wil een afstammeling zien mag je gerust komen kijken.
Blijf je volgen en ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik dacht blijkbaar hetzelfde als mijn voorgangers hier "oh nee, ze is toch niet terug hervallen!". Wat leuk om te lezen dat dit niet het geval is en je zelfs denkt aan een veulentje van haar! Veel succes!!
xxsalinaxx
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 19:47
Lieve volgers,
Het is paar dagen geleden exact een jaar geleden dat wij Mirre hebben laten opereren aan de tumor in de hoofd. Met de garantie dat dit ongeveer 5 jaar weg zou blijven. Toch werd ik in maart gebeld door de arts die haar heeft geopereerd dat we eerder terug moeten komen, eind dit jaar...
Nu had ik al een controle afspraak staan voor 17-01-2017. Dit omdat ik eerder lastig kon ivm werk en het niet nodig vond. Tot afgelopen week.
Mirre is met Rijden aan de rechterkant enorm stijf en buigt niet tussen de kaak en oren, terwijl ze verder in haar lichaam zo goed gaat! Ook vond ik brokken in haar bak die ze niet op eet, pak ze geen harde snoepjes aan en zag in haar gisteren heel raar brok/boterham eten en een viezer oog (druk op traanbuis)
Vandaag direct de tandarts gebeld en die is gelijk langs gekomen. Hij zet de klem in haar mond en ze raakt helemaal weer in paniek, maar aan haar gebit was niks te zien, zelfs geen haakje. Dit is dezelfde tandarts die toen opmerkte dat er iets niet in haar hoofd goed zat, en helaas zijn we bang dat het weer zo is..
Ik heb gelijk de Lingehoeve gebeld en naar 3 Januari verschoven.. het hoef niet gelijk ernstig te zijn maar inprincipe hebben we 3 mogelijkheden : vocht, littekenweefsel of een groeiende tumor..
Ik zat helaas op mijn werk toen ik dit nieuws kreeg en heb dan ook gelijk een potje zitten huilen, waarom dit paard? Ik heb alles voor haar over, geld speelt geen rol maar ik ga haar niet voor een 4e keer opereren...
Asjeblieft duim mee dat het iets makkelijkers is.. en dat als het een tumor is dat ze het weg kunnen laseren. Uiteraard laat ik haar niet inslapen, ook niet als het een tumor is die verwijderd moet worden, ze wordt pas ingeslapen als ze zou gaan lijden en dat heb ik snel genoeg door. Met rijden en aan de hand werken ging het zo goed. Rijden doe ik nu niet meer maar aan de hand werken doet ze nog wel goed.
Wat een vreselijk naar bericht, ga voor je duimen dat het meevalt. Wat betekent dit voor de dracht, je hebt haar toch laten dekken?
Dancer
Geplaatst: 19-12-16 20:01
Dat is schrikken. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Zal ook voor jullie duimen!
callum
Geplaatst: 19-12-16 20:01
Bah wat naar zeg we zullen weer duimen en hopen dat het vocht is of iets anders simpels
xxsalinaxx
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:02
Bedankt voor jullie lieve berichten. @Tymone, ik had besloten dit uit te stellen omdat ze opeens met sprongen voorruit ging met rijden. Is zeker nog wel in gedachte, maar eerst dit 'overleven'.
Pffff waarom zit het niet mee... heel veel sterkte, hier draaien de duimen voor positief nieuws
Jet
Geplaatst: 19-12-16 22:23
Jeetje Salina, dat verwacht je toch eigenlijk niet. Ik duim me voor je hoor! Hopen dat het iets is dat simpel op te lossen is en dat ze niet steeds meer last ervan gaat krijgen! Sterkte hoor, het zullen feestdagen met gemengde gevoelens worden voor je denk ik zo...
wat een rot nieuws....duimen dan maar,dat het meevalt!Sterkte!
xxsalinaxx
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 23:01
Wat een hoop lieve berichten! Dat doet me goed, een steuntje in de rug!
Ik ben net bij Mirre geweest en valt me op dat ze der hooi raarder eet en slobber at ze ook niet. Normaal vliegt ze dat aan, zelfs als ze niet lekker is. Vergeten te tempraturen maar ga ik morgen toch maar even doen.
Verder was ze rustig maar wel harstikke vrolijk, snoepjes at ze dit keer wel en stukjes brood. Ze kauwt niet heel raar vind ik. Wat ik raar vond is dat ze weer 'ja' te knikken stond, dat is helaas geen goed teken. Toch is het lastig, vooral die regio bij haar mond/hoofd.. in de kliniek laat ik ook nog haar gebit goed checken. Uiteraard vertrouw ik mijn tandarts 100% maar je weet maar nooit.
En helaas is mijn kerst dit jaar net zo rot als vorig jaar!