[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MphM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:09

Pattypaard schreef:
VireX heb ik ook gesmeerd nadat ik vanalles en nog wat geprobeerd had.
Topspul!! Totaal niet agressief, mijn paard vond het prima om het op te laten smeren (onder het genot van een brokje het liefst ;) )
Het heeft hier de tumor niet geheel weggehaald, maar wel grandioos verkleind.
Ben het ook steeds blijven smeren. Eerder iedere dag daarna alleen als ik er was en bleef nog steeds beetje bij beetje kleiner worden en er begonnen zelfs weer haartjes te groeien!

Wauw wat superfijn dat het soms dus ook zonder pijn en ellende lukt!
Superfijn voor jou en je paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:20

Molinito schreef:
Praam krijgen we zonder sedatie niet erop, hij raakt nogal snel in paniek.
Ik zal morgen nog 1x proberen het in 1 beweging en heel snel erop te smeren.
DA zegt 10 dagen smeren.
Bijsluiter zegt 4-6 dagen smeren.. :?
Als het morgen nog lukt dan heb ik in ieder geval het minimale aantal dagen van bijsluiter gehaald.

Dat is lasting.. Ik tel mijn zegeningen met mijn super brave pown, die ik 3 rondes heb kunnen zalven zonder dat ze ooit een voet heeft uitgehaald gewoon in mijn eentje terwijl ze los stond en geluk tot nu toe in Utrecht met de bcg behandelingen, tot nu toe super braaf met praam in oor te prikken, hoop dat ze zo blijft de volgende 2 x.

Marvel

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:27

Wat raar dat het niet van kleur verandert.
Bij mijn paard ging die huid heel snel dood. Was echt keihard. Dus denk dat t m daardoor geen of minder pijn deed.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:34

Molinito schreef:
Pattypaard schreef:
VireX heb ik ook gesmeerd nadat ik vanalles en nog wat geprobeerd had.
Topspul!! Totaal niet agressief, mijn paard vond het prima om het op te laten smeren (onder het genot van een brokje het liefst ;) )
Het heeft hier de tumor niet geheel weggehaald, maar wel grandioos verkleind.
Ben het ook steeds blijven smeren. Eerder iedere dag daarna alleen als ik er was en bleef nog steeds beetje bij beetje kleiner worden en er begonnen zelfs weer haartjes te groeien!

Wauw wat superfijn dat het soms dus ook zonder pijn en ellende lukt!
Superfijn voor jou en je paard.

Nou er is heel wat aan vooraf gegaan helaas waar paardlief wel last van heeft gehad.
Ben zo'n 3 jaar bezig geweest.. operatie, XX Terra, na BCG injecties in Utrecht had ik het een soort van opgegeven maar dacht probeer die VireX nog :)
Hoe het er nu mee is weet ik niet gezien paard (helaas) verkocht is.

Hopelijk komt het goed bij jou paard! Altijd lastig als ze je er niet goed bij willen laten..
Ging hier begeven moment ook alleen met praam. Toen ze in de gaten had dat we haar geen pijn wouden doen ging het weer zonder gelukkig.
Onder en naast de tumor kan vanalles bezig zijn... bij mijn paard hebben we toen stuk vel onder de tumor zo eraf kunnen halen omdat het gewoon aan het wegbroeden was. Volgens mijn da lag dat eraan waar de tumorcellen allemaal zitten, waar en hoe diep.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:31

Ik heb bij de mijne helemaal niets gesmeerd. Mijn dierenarts vond dat bij een plek van rond de 1 cm doorsnede al te laat, die moet je direct goed aanpakken. In overleg alle opties doorgenomen en uiteindelijk leek bevriezen de beste optie. Dit heb ik dan ook direct laten doen en is HEEL grondig gedaan. De rook kwam er vanaf, en het werd na de tijd ook wel even 2 dagen wat dik, maar na 1,5 week kwam de gehele korst er af en heb ik geen sacroid meer over. 1 behandeling bleek dus genoeg te zijn.
Nu een kalige plek over, maar geen enge wonden, geen open plekken, geen gesmeer of gedonder... 100% tevreden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 23:42

Fijn dat dat zo goed is gegaan!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:48

My Chimanga, fijn dat het in 1x goed was.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:11

Ja echt HEEL blij mee, want ik las hier al diverse horor-verhalen...
Zal natuurlijk ook van de plek afhangen, maar ik raad dus eigenlijk wel aan om direct grondige maatregelen te nemen tegen deze krengen.

Nu, en dat zullen jullie vast herkennen, ben ik wel bij ieder kalig plekje en schammetje direct bang dat het een nieuwe is. Super alert dus.
Mijn dierenarts zei, dat je het verder groeien van zo'n ding in een begin-stadium ook kunt insmeren met creme voor koortslippen. Iemand daar ervaring mee? (ik heb al een tube paraat in de poetskist :Y) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:34

My_Chimanga schreef:
Ja echt HEEL blij mee, want ik las hier al diverse horor-verhalen...
Zal natuurlijk ook van de plek afhangen, maar ik raad dus eigenlijk wel aan om direct grondige maatregelen te nemen tegen deze krengen.

Nu, en dat zullen jullie vast herkennen, ben ik wel bij ieder kalig plekje en schammetje direct bang dat het een nieuwe is. Super alert dus.
Mijn dierenarts zei, dat je het verder groeien van zo'n ding in een begin-stadium ook kunt insmeren met creme voor koortslippen. Iemand daar ervaring mee? (ik heb al een tube paraat in de poetskist :Y) )

Ha ha, hier ook hoor, op deze pown tenminste, als daar bultje op zit denk ik meteen oh oh, gelukkig zitten er ook wel eens ook op haar onschuldige bultjes die doorgaans gewoon vanzelf weer wegtrekken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 17:28

Ja die alertheid gaat er denk ik niet meer vanaf. Hier ook.

Oud stalgenoot heeft koortslipcreme gebruikt. Aan de oppervlakte is dat helemaal weggetrokken.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:13

Hallo
Ik meld me hier ook :)
Mijn paard heeft ruim 2 jaar een sarcoid op zn hals
Bevriezen hielp niet vorig jaar
Begon met 1 cm nu is ie 2.5 ongeveer
Paard heeft er geen last van
Maar met intensief rijden barst ie wel eens open
Ik ga morgen naar de DA om weg te laten snijden
Ben erg benieuwd hoe dit gaat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 08:49

Ai, vervelend kissz. Ik hoop dat het allemaal weg blijft met wegsnijden.
Veel sterkte voor jou en je paard!

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:14

Sterkte! Bij mijn paard heeft wegsnijden gelukkig geholpen. Na een jaar is het bultje nog niet terug. Dus hoop dat het ook bij jou een succes is

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:21

Thnx
Maak vanmiddag foto's voor en na..

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:30

Ben al tijdje niet meer op dit topic geweest en hopelijk kreegt mijn paard ook geen nieuwe maar is iemand nog interesse in Dermequin?Heb nog klein potje liggen.PB even.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:41

Brigitte, hoe heb je precies behandelt met deze zalven en kun je me de merknamen geven?? Zag vanmiddag dat een van mijn dieren een wratje aan de oorschelp heeft. Was me een poos geleden ook al opgevallen maar na het korstje eraf te halen eigenlijk niet weer naar omgekeken. Nu is het iets groter(ong. 0,5 cm) maar denk dat het dus behandeling nodig heeft.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:06

Heeft iemand ervaring met het afbinden van een nodulair sarcoid en/of de behandeling van een nodulair sarcoid tussen de billen?

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:22

Niello schreef:
Heeft iemand ervaring met het afbinden van een nodulair sarcoid en/of de behandeling van een nodulair sarcoid tussen de billen?

Niemand?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:31

Citaat:
Eerst salicylzuurzalf en daarna aciclovir. (Is eigenlijk wrattenzalf en koortslipcreme) Aciclovir had ik al eerder geprobeerd zonder resultaat, maar de combinatie van de 2 heeft de sarcoid helemaal doen verdwijnen

smeerde je dit dan om en om of eerst een week het ene en dan het andere ?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:04

Niello schreef:

Werkt niet en zeer pijnlijk voor je paard.

Foster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:13

Wat ik begreep is dat alleen het buitenste gedeelte van de sarcoid er af valt, maar het binnenste gedeelte blijft (en kan weer gaan groeien).

Storm1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:22

Vraag!

Mijn pony heeft giga sarcoid (meerdere) onder haar huid op borst/hals. Ik ben nu in contact met kliniek in Bodegraven welke advies vraagt aan Knottenbelt. Utrecht zegt dat alleen BCG nog mogelijk met een 50% slagingskans. Hij is na de biopt van 6 weken geleden nog groter geworden (25 x 10 centimeter)!. Ik ben nu vooral veel aan het lezen en zoeken naar mogelijkheden buiten de BCG om. Zou de Virex creme iets zijn?? Gaat het daar van open?? Wegsnijden kan niet want de plek is zo groot dat de wond niet te hechten is.
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:36

Ik geloof dat je met zo’n plek echt advies van een goede kliniek moet volgen. De wond zal na aanslaan van behandeling vast mega zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 23:50

@storm: mijn hemel, wat een joekel! Hoe is dit ooit begonnen en zo uitgegroeid?
Ik ga mee met Belle Boef. Wacht vooral reactie van Knottenbelt af (die reageert vrij snel) en stem af met je artsen.
Van virex ging het bij mijn paard groeien, dat werd van een sarcoid vier. En daarna werden ze minder. Niet de reactie wat je bij jouw paard nu wenst.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:12

Zolang je paard geen pijn heeft geniet ervan en als het tijd is laten gaan.

Ik ben van mening dat je gewoon niet moet rotzooien met deze soort bulten en dan bedoel ik van iedereen.
Die bulten, wratten sarcoiden leven allemaal eigen leven. Sommige hebben geluk dan verdwijnt het anderen gaan zwaar traject in en verdwijnt het ook. Maar bij elk paard blijven de cellen in het lichaam en je krijgt nooit garantie dat je paard sarcoiden-loos door het leven gaat.

BCG, knottenbeltzalf is allemaal heel pijnlijk.
Virexx heeft hier gestabiliseerd maar doet niks

Echter kost het zweet bloed tranen en veel geld en ellende.