Hevonen, neen het zit inderdaad in de gewrichten.
Zoals ik al gezegd wilde ik na het weekend de knoop doorhakken.
Het hele weekend lang heb ik gepraat, overlegd, met alle mensen om mij heen. En ik heb al jullie tips en ervaringen daarin meegenomen, alles heb ik aangedragen en ik heb vandaag nog een laatste keer de dierenarts gesproken.
Alle optie's doorgenomen, ook het afvallen tijdens de buut aangedragen.. tot de conclusie gekomen dat Kayela wel op rust moet (blijven) tijdens de buut. Oké misschien nog een optie, ookal blijft de kans mega klein dat je ook maar iets verder bent na de buut, het afval plan besproken. Weinig kans dat het helpt omdat Kayela altijd al overgewicht heeft. Hoor nu ook om mij heen 'Kayela was nooit kreupel maar wel onzuiver' en dat is nog een bevestiging voor mij dat het iets is wat langzaam door is komen seipelen.
Ik heb heel hard nagedacht, uren bij haar gezeten en gedacht van 'wat zou jij nu het liefste willen paard?'
De laatste tijd loopt ze ook mee uit de weide terwijl ze daar voorheen moeilijk over deed, stalgenootje zei misschien komt het omdat ze weet dat ze nu niet meer hoeft te lopen, ohja dacht ik. Dat kan natuurlijk ook nog.
Uiteindelijk heb ik vandaag nog rustig alles tegen elkaar afgestreept en ik kan met zekerheid zeggen dat ik haar met een gerust hart kan in laten slapen. Dit omdat het een optel sommetje blijft, het is niet één dingetje wat ze heeft, bovendien oogt Kayela niet erg gelukkig meer dus ze is, denk ik, beter af op een andere plek dan hier.
Hier mag ieder hetzijn van denken natuurlijk, maar ik wil wel vragen om mij de kans te geven dit rustig te verwerken.
Misschien laat ik dit topic de komende dagen ook links liggen. Maar ik zal niet out of the blue stoppen met reageren, ik bedoel gewoon voor een paar daagjes.
Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de vele reactie's, het meedenken en alle goed bedoelde tips. Ik vind en vond het erg fijn om dit alles met jullie te delen en ik heb ook veel van jullie tips & ervaringen geleerd!
In mijn omgeving (stalgenoten e.d) heb ik niemand gehad die het vreemd vond dat ik haar liet inslapen, wellicht zullen ze dit niet zeggen, maar het gaf me een voldaan gevoel om te horen dat ze vonden dat ik 'fair' was tegenover Kayela. Weer een bevestiging van mij dat ik hier goed aan doe, deze mensen kennen haar natuurlijk ook al langer als vandaag.
Kayela wordt ergens deze maand ingeslapen, ik heb nog geen datum geprikt. Ik twijfel of ik het voor of na mijn vakantie wil doen, maar ik denk ervoor omdat ik me anders zorgen om haar maak als ik weg ben.