[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:55

mirgino schreef:
pmagnetiseur schreef:
ja dat ik wel doen, maar ... ik ben op dit moment wat verkouden en dat gaat het ietsje minder. Maar stuur mij maar een foto per pb en ik ga je deze week zsm antwoorden.
Het mag ook je buurman, jezelf of ... zijn. Liefst iemand die ik natuurlijk niet hier uitgebreid op bokt staat.

Enne.. Jolien was eerst, want de vorige keer dat ik dit zei kreeg ik 30 foto's en daar heb ik weer van geleerd zeg maar...

>;) moet jij je nou gaan bewijzen hier?

je hebt toch zat mensen waar je een paard bij behandelt hebt en je daar dankbaar voor zijn :j

Ja hoor dat is waar; wat ben je toch altijd heerlijk recht voor de raap :-) maar nou wilde ik een goede daad doen... dat mag toch wel voor Jolien..?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:00

Mirgino, dat vroeg ik mij ook af of PM zich moest gaan bewijzen. En dan nog, stel er komt X uit maar Joolien herkent het niet bij haar paard. Is het dan ook niet waar?

Ik krijg vaak blokkades/blessures e.d. door tijdens een foto reading. Maar als de eigenaar dit niet herkent ben ik diegene die het zgnmd. zit te verzinnen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:07

singasong schreef:
Mirgino, dat vroeg ik mij ook af of PM zich moest gaan bewijzen. En dan nog, stel er komt X uit maar Joolien herkent het niet bij haar paard. Is het dan ook niet waar?

Ik krijg vaak blokkades/blessures e.d. door tijdens een foto reading. Maar als de eigenaar dit niet herkent ben ik diegene die het zgnmd. zit te verzinnen.

nou dat bedoel ik, dan staat er hier in dit topic geschreven dat hij of jij er helemaal naast zit.........

ik vind dat als je er niet geloofd of er geen vertrouwen in hebt je er ook niet aan moet beginnen! en al helemaal niet op zo`n forum als dit waar je of de hemel in geprezen kan worden of finaal de grond ingestampt .

Robbert is bij mij op stal geweest en ik heb zelf mee kunnen maken bij mijn paard wat hij voelde......

ik vind het echt zo`n onzin dat hij zich moet gaan bewijzen tegenover iemand die er niet in geloofd.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:07

Joolien schreef:
Ok ga ik doen! Nog een bepaalde foto nodig? Foto met het lichaam er helemaal op?

Ja graag (van het paard dan niet van de buurman :+ ) een foto van het hele lichaam van de linkerkant en van de rechterkant genomen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:11

singasong schreef:
Femke, een allergie is een symptoom. De oorzaak ligt vaak dieper. Is het een optie voor je om naar kliniek den Hoek te gaan?

Ik heb al zitten kijken. Het is wel een eindje rijden vanuit Rotterdam.
Maar ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Ik sta er wel open voor.
Maar ben totaal niet bekend met deze behandelingswijzen.

We hadden namelijk pas ook iemand die een paardje bij mij op stal behandelde. Daar heb
ik echt van staan kijken, want het was echt onzin. Dat is later ook gebleken. Nu weet ik wat je er goede en slechte tussen heb, maar dat maakt me gelijk weer onzeker. Hij wou haar ook gaan behandelen, maar zodra ik vroeg wat hij precies deed, kreeg ik geen reactie meer.

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:15

Femke, je moet er wel achter staan. Waarschijnlijk zal je er vaker dan 1x naar toe moeten want je bent niet klaar met 1 behandeling.

Wie was dat die bij jou op stal is geweest?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:17

Op zich hoeft het niet als een vorm van zichzelf te willen bewijzen gezien te worden.
Joolien geeft duidelijk aan dat ze er nieuwsgierig naar is omdat ze het niet echt gelooft. Prima niks mis mee toch? Wel is ze benieuwd hoe zoiets dan werkt.
Wie weet wordt er wel iets verteld na aanleiding van de foto waardoor ze zoiets heeft van "hoe kan dat nu?" Misschien ook niet, dat weet je vooraf toch niet :)
Waarom uit gaan van een negatieve reactie als het ook positief zou kunnen zijn ;)

Daarnaast heeft pmagnetiseur niets te verliezen toch?
Hij hoeft het niet te doen, maar creëert een mogelijkheid om er kennis mee te maken op een geheel vrijblijvende manier. Het is dan toch aan Joolien om daar wel of niet op in te gaan en hoe ze er op reageert. Misschien kan ze er niets mee en misschien wel, maar zonder iets te doen, weet ze ook nog niet hoe het werkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:21

Ik zeg idd niet dat ik er niet in geloof, ik snap alleen niet dat het kan. Ik wil er best in geloven als hij gelijk blijkt te hebben.
Zelf ben ik al eens geread door een foto bij een magnetiseur. Mijn ex-stiefmoeder ging daar regelmatig heen en toen ik veel problemen had heeft ze mijn foto eens mee genomen en hij zei rake dingen. :j

mirgino

Mickey schreef:
Op zich hoeft het niet als een vorm van zichzelf te willen bewijzen gezien te worden.
Joolien geeft duidelijk aan dat ze er nieuwsgierig naar is omdat ze het niet echt gelooft. Prima niks mis mee toch? Wel is ze benieuwd hoe zoiets dan werkt.
Wie weet wordt er wel iets verteld na aanleiding van de foto waardoor ze zoiets heeft van "hoe kan dat nu?" Misschien ook niet, dat weet je vooraf toch niet :)
Waarom uit gaan van een negatieve reactie als het ook positief zou kunnen zijn ;)

Daarnaast heeft pmagnetiseur niets te verliezen toch?
Hij hoeft het niet te doen, maar creëert een mogelijkheid om er kennis mee te maken op een geheel vrijblijvende manier. Het is dan toch aan Joolien om daar wel of niet op in te gaan en hoe ze er op reageert. Misschien kan ze er niets mee en misschien wel, maar zonder iets te doen, weet ze ook nog niet hoe het werkt ;)

als weet hoe het hier bokt aan toe kan gaan........... :x

maar let niet op mij, ik heb een ongelukje gehad en zit me te verbijten en hap waarschijnlijk iets te fanatiek :+

singasong

Mickey, en als PM het heeft gedaan, weet ze nog niet hoe het werkt want ze ziet niet wat hij doet. Het enige wat ze te horen krijgt is wat hij heeft doorgekregen. Als ze iets herkent dan heeft hij het goed gedaan, herkent ze het niet dan zit hij er naast.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:27

Bokt heeft mij veel leermomenten gegeven. Heb veel mogen oefenen en dat is goed voor de ontwikkeling.

En ik heb niet de illusie iedereen te kunnen en te moeten overtuigen. Was ook al een tijdje niet meer hier geweest enkel pas voor een Belgisch veulen hier op bokt.
Maar leuk dat jullie er allemaal nog zijn!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:30

Joolien schreef:
Ik zeg idd niet dat ik er niet in geloof, ik snap alleen niet dat het kan. Ik wil er best in geloven als hij gelijk blijkt te hebben.
Zelf ben ik al eens geread door een foto bij een magnetiseur. Mijn ex-stiefmoeder ging daar regelmatig heen en toen ik veel problemen had heeft ze mijn foto eens mee genomen en hij zei rake dingen. :j

Eigenlijk zeg je in een eerder bericht ook al dat je vaak een onderbuik gevoel hebt en dat het dan blijkt te kloppen bij de DA.

Dat gevoel wat je hebt, is ook al een beetje een idee waarmee je het het kunt vergelijken.
Als jij een ruiter ziet rijden en je krijgt het idee dat het paard niet goed in zijn vel zit. Kun je dat beargumenteren met dingen die je ziet, maar misschien ook wel met een idee dat je hebt bij het zien van de combinatie, zonder dat je het helemaal kunt beargumenteren.

Wanneer je dat "gevoel" of je "intuïtie" verder ontwikkelt zul je merken dat je steeds vaker dingen zou kunnen zien/voelen/horen/weten. Wanneer je namelijk weet hoe je je kunt afstemmen op iemand anders, kun je namelijk ook dingen over die persoon vertellen die je anders wellicht niet zou weten of niet zou kunnen verklaren waarom je dat denkt.

Er zijn trouwens cursussen/opleidingen waar je kan leren om foto's te lezen. ;)
Laatst bijgewerkt door Mickey op 25-06-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:31

mirgino schreef:
als weet hoe het hier bokt aan toe kan gaan........... :x

maar let niet op mij, ik heb een ongelukje gehad en zit me te verbijten en hap waarschijnlijk iets te fanatiek :+

Ik weet hoe het er aan toe kan gaan.
Zowel als bokker als oud-teamlid ;)

Maar ik weet ook dat er ook genoeg mensen zijn die verder kijken dan hun boktneus lang is ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:32

pmagnetiseur schreef:
Bokt heeft mij veel leermomenten gegeven. Heb veel mogen oefenen en dat is goed voor de ontwikkeling.

En ik heb niet de illusie iedereen te kunnen en te moeten overtuigen. Was ook al een tijdje niet meer hier geweest enkel pas voor een Belgisch veulen hier op bokt.
Maar leuk dat jullie er allemaal nog zijn!!

:D ach je hebt indruk gemaakt bij ons op stal en dan word je niet vergeten O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 23:02

pmagnetiseur schreef:
.

Ik hoop dat ik de regels van de TS niet heb overtreden en netjes binnen de lijntjes ben gebleven.

Je bent zeer zeker binnen de lijntjes gebleven en ik vind het interessant hoe dit topic zich aan het ontwikkelen is als het gaat om de foto die je wilt lezen van JOolien.
Ik weet zelf niets van magnetiseren dus waarschijnlijk kom ik nog met vragen.

NIemand die hier post of de nek uitsteekt zal afgebrand worden ongeacht of mensen het er wel of niet er mee eens zijn ongeacht of iemand wel of niet goed zit met de diagnose. Mensen die hun nek durven uit te steken verdienen daarvoor te veel respect. Voor nare reacties bestaat immers de tem knop.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:35

Mirgino: Het lijkt erop alsof je geen onderscheid kunt maken tussen de gemiddelde bokt-reller en de personen die in dit topic schrijven. Hoewel we in veel gevallen gezondheid, behandelingen en therapieën vanuit verschillende invalshoeken benaderen, wordt hier toch wel met respect gediscussieerd. Soms wel eens op het scherp van de snede maar wat mij betreft kan dat ook wel eens verhelderend werken.
Dat Joolien gevraagd heeft om het eens met haar paard te proberen vind ik logisch ( zij was me voor anders had ik het gevraagd om een van mijn paarden eens onder de loup te nemen) en ik ben benieuwd of daar iets uit naar voren komt waar ze wat mee kan. En mocht dat niet het geval zijn dan ga ik niet roepen dat hij een charlatan is, dan hou ik wijselijk m'n mond.
Voor mezelf sprekend: ik ben geïnteresseerd wat de magnetiseur doet en hoe hij dat doet. Vragen die daarop betrekking hebben zijn niet bedoeld om hem af te fakkelen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:14

singasong schreef:
Femke, je moet er wel achter staan. Waarschijnlijk zal je er vaker dan 1x naar toe moeten want je bent niet klaar met 1 behandeling.

Wie was dat die bij jou op stal is geweest?

Ik sta er ook wel achter. Ik pak alles aan om de allergieën te verbeteren

Ik weet niet of ik openbaar hier de naam mag plaatsen. Ik stuur anders wel een PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:28

Ok, ik zit met een glimlach achter mijn pc. Ik heb gisteren 2 foto's doorgestuurd naar Roburt, en wat hij als eerste zei vond ik schokkend, maar zeer kloppend. Ik trof eergister het desbetreffende paard aan met een dikke kogel rechtsachter met een wondje erop, en hij benoemd als eerste direct de rechter kogel. Ik dacht aan een uitglijder in het land en zichzelf aangetikt. Roburt noemt een geknakte kogel.

Wauw... hier moet mijn pessimistische hoofd even van herstellen....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:51

Jolien, dat is een mooi begin. En wat zei hij nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:52

singasong schreef:
Jolien, dat is een mooi begin. En wat zei hij nog meer?

Paard had iets op de neus, onder het hoofdstel. Dat weet ik zo niet, maar ze heeft van de week wel haar hoofd gestoten en had een wondje op haar voorhoofd.
Vriendin op de achtergrond van de foto is scheef. Dat klopt geloof ik wel haha :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:55

En wat is nu jouw conclusie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:58

Ik snap nog steeds niet hoe het werkt, maar vind t wel verdomd schokkend dat hij het bij het goede eind heeft. :oo _O-

Over alternatief gesproken, gister zelf weer naar de osteopaat geweest. Vind dat eigenlijk niet onder alt vallen want ik vind er niks 'zweverigs' :P aan maar goed. Ze heeft mijn hoofd recht gezet en mijn organen los gemaakt, zo fijn om niet de hele dag met een hongerprikkel rond te lopen. Nu heb ik trek, maar niet een nare prikkel in mijn buik. Fijn fijn :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:23

Ik stond even een tijdje in de meelees modus, maar vind het reuze interessant wat ik hier lees.

Via Marleen ben ik met mijn zoontje begonnen met het geven van druppels en Hoezeeeeee........na 1 dag druppels, ging hij lief slapen en heb hem niet meer gehoord tot vanmorgen.
Is het toeval of niet? Hij zag er eindelijk uitgerust uit toen hij vanmorgen wakker werd. *\o/*

We gaan er vrolijk mee door. :j (en het leuke is...........hij onthoudt zelf dat hij ze 4x per dag moet nemen, pakt een lepeltje en doet de druppels er op. Zonder morren of wat dan ook. Hij denkt er zelf aan, net alsof hij er behoefte aan heeft!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:25

Zoals JP schrijft ontwikkeld dit topic zich tot een leuk en interessant topic. Helemaal interessant dat Roburt de foto van Joolien heeft "geread". In mijn ogen heel vreemd, dat dit kan, maar het is ook heel vreemd dat hij opmerkt dat de kogel rechtsachter niet in orde is.

Zijn er hier mensen bekend met cranio sacraal behandelingen? Is ook alternatief. Ik denk dat ik er ongeveer hetzelfde insta als Joolien. Vooral zaken als het meten(bio-tensor, Lecherantenne enz), lezen, contact maken op afstand, hand boven een mens/dier houden, maken mij erg sceptisch en ja eerlijk gezegd geloof ik niet dat het kan. Dat heeft in mijn ogen een behoorlijk "zweefgehalte" en dan word ik snel een beetje wantrouwend en lacherig. Misschien ook wel omdat ik het net als Joolien niet begrijp.

Maar goed, 2 jaar geleden ben ik eens een weekend met mijn paard op stap geweest en daar zat een cranio sacraal behandeling bij. Ik heb mij vooraf een beetje ingelezen op internet en vond het vooral grappig. Kon mij niet voorstellen dat het überhaupt "iets" zou uithalen. Dus toen mijn paard aan de beurt was, was ik erg benieuwd wat er ging gebeuren..... Het was heel grappig om te zien dat mijn paard na een minuut of 10 echt compleet begon te ontspannen, haar lip ging trillen en ze ging heel slaperig staan kijken, ook knikte ze af en toe wat door haar voorbenen. Na de behandeling ging ze heerlijk languit liggen in de paddock. Erg leuk om te zien, aangezien ze op vreemd terrein was, maar ze leek helemaal in haar eigen rustige wereldje. Na een klein half uurtje was ze weer "gewoon". De dagen, weken na de behandeling heb ik ook niets meer aan haar gemerkt. Dus mijn ervaring met cranio sacraal kan ik positief noemen. In mijn optiek voegt het verder niet veel toe voor mijn paard, behalve dat ze even heerlijk ontspannen was in haar lijf. Maar dat is ze als ze thuis normaal in de wei staat ook met grote regelmaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:32

Indrukwekkend Joolien en hoe nu verder met je paard? Een geknakte kogel klinkt toch wel ernstig. Is er nog kans op genezing en wie gaat dat doen? Ik kan me goed voorstellen dat je geschokt bent. Heeft toch altijd iets hokus spokus vind ik en dat heeft gewoon iets griezeligs.

pmagnetiseur goed gedaan!

Ik heb ook je site bekeken en je profiel dus al wat vragen die ik had heb je al beantwoord. Persoonlijk denk ik dat veel meer kinderen met genezende of andere gaven geboren worden maar dit na de pubertijd verliezen. Ben je het daar mee eens?

Dit schrijf ik dan uit eigen ervaring als het gaat om een van mijn eigen kinderen die bijzondere dingen heeft laten zien als manneke en zich zeer bewust was tot zijn grote verdriet, dat na de pubertijd, hij zijn gaven kwijt zou zijn hetgeen ook uitgekomen is. Gebeurd dat vaker dat verlies van gave na de pubertijd?

Vanuit die ervaring heb ik wel een vraag aan je. Als kleintje had hij het wel eens over "dat hij een helper was" dus dat hij deel uit maakte van een groep. Een keer werd hij wakker als klein manneke met de woorden dat K. weer beter zou worden (was helemaal in de poeier geslagen door een paard en men vreesde voor zijn leven want inwendig waren er te veel beschadigingen kortom een groot drama op stal was dat). Mijn zoon vertelde dat hij K. met helpers 's nachts geholpen had en dat het goed zou komen met K. Die dag zei hij geruststellend tegen de vrouw van de man dat het allemaal goed zou komen, die hem daarop over zijn bol aaide met een treurige glimlach. De troost van een kind zo ervoer zij dat. Maar diezelfde dag bleek dat haar man wonderbaarlijke progressie had geboekt waar men niets van begreep en alles goed zou komen. Joolien toen was IK echt geschokt. Dit is de eerste keer dat ik er over schrijf, heb dat altijd bij me gehouden zo bizar vond en vind ik het.

Zowel aan deze kant als ik hem goed begrepen heb als aan de andere kant zouden helpers zitten. Maak jij ook deel uit van een groep of geheel of werk jij "alleen"? Kun je het uitleggen wat hij bedoelde, hij was zo klein dat ik alleen maar geluisterd heb en hem niet heb willen belasten met mijn vragen c.q. geschoktheid.