Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:28

Hoe heet t middel?

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:41

Ik ga het straks een checken voor je. Het is een huisgemaakt middeltje lijkt me

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:04

Dag Allemaal, ik zie dat hier al langer niet gereageerd is, maar ik zet mijn tekst toch maar hier neer:

Ik behandel op dit moment een van onze Belgische Koudbloeden op CPL.
Dit in samenwerking met een alternatieve geneeskundige en ik zoek dringend iemand die mij op korte termijn een Workshop kan en wil geven voor de Lymfedrainage.

Ik had wel eea. deskundige gevonden maar dat kost mij weer 2 maanden wachten op een termijn.
De Lymfedrainage doorlaten voeren door een therapeut is voor ons geen optie ivm. de kosten. In het beging zal toch dagelijks Lymfedrainage toegepast moeten worden.
Met de Blauwe Hengst had ik ook al contact maar ook dit duurt - zover ik weet - nog even tot weer cursussen plaats vinden en ik moet hoe dan ook zsm. aan de slag.

HELP!!! :(:)

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:33

Sorry viooltje , kan je er niet mee helpen

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:11

Hoi allemaal,wat ben ik blij dat ik dit topic vandaag heb gevonden!
Ben er nu ook achter dat mijn tinker cpl heeft en jeetje wat een informatie ik via dit topic heb gevonden super +:)+
Ik heb 2 tinkers waarvan er een cpl heeft en heel veel sok heeft,prachtig maar wat een ellende zeg. Timmy heb ik nu zo'n 7 jaar en nooit problemen mee ook heeft hij wel mooie sokken,maar nooit last. Vorig jaar is sytse erbij gekomen van 16 jaar oud. Kreeg een flesje sebacil mee, want dat helpt altijd goed als hij last heeft van mok! Dacht oke nooit bij nagedacht hoe erg hij het heeft in vergelijking met mijn andere tinker. Hij loopt in het begin met rijden altijd een beetje stijf, dus heb hem laten doormeten door F-H BioResonantie. Uit dit onderzoek kwam dat hij aardig wat tekorten had en teveel schimmels in zijn lichaam heeft. Ook heb ik een monster opgestuurd van zijn plekken,was makkelijk met al die korstjes aan de haren.
Zijn lichaam scheidt dit uit in de vorm van exceem. Want volgens mij is cpl een vorm van exceem,correct my if i'm wrong.
Wij zijn begonnen met druppels voor herstel van maag en darmen en het resultaat is al een stuk beter,maandag moet ik weer haren opsturen met wortel,kijken of het beter is van binnen uit.
Ik behandel zijn plekken nu met M-T-G van hapley's , stinkt verschrikkelijk maar helpt wel beter dan sebacil,verder kan je het makkelijk op de plekken inmasseren en dat vindt hij ook prettig. Helaas is schreren geen optie,want hij is panisch voor schreren.
Ook ben ik heel blij met de honingzalf van vetramil,wat een super spul is dat voor wondjes,alles heelt prachtig.
Ook wil gaan beginnen met een zelfgemaakt mengsel van natuurlijk honing met kaneel,hoor dat dit heel goed is voor exceem gevallen,zal jullie op de hoogte houden!
Sorry voor mijn lange verhaal, maar ben heel blij dat ik soortgenoten heb gevonden en heel blij ben met de informatie die jullie geven

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:19

timmyturner schreef:
Hoi allemaal,wat ben ik blij dat ik dit topic vandaag heb gevonden!
Ben er nu ook achter dat mijn tinker cpl heeft en jeetje wat een informatie ik via dit topic heb gevonden super +:)+
Ik heb 2 tinkers waarvan er een cpl heeft en heel veel sok heeft,prachtig maar wat een ellende zeg. Timmy heb ik nu zo'n 7 jaar en nooit problemen mee ook heeft hij wel mooie sokken,maar nooit last. Vorig jaar is sytse erbij gekomen van 16 jaar oud. Kreeg een flesje sebacil mee, want dat helpt altijd goed als hij last heeft van mok! Dacht oke nooit bij nagedacht hoe erg hij het heeft in vergelijking met mijn andere tinker. Hij loopt in het begin met rijden altijd een beetje stijf, dus heb hem laten doormeten door F-H BioResonantie. Uit dit onderzoek kwam dat hij aardig wat tekorten had en teveel schimmels in zijn lichaam heeft. Ook heb ik een monster opgestuurd van zijn plekken,was makkelijk met al die korstjes aan de haren.
Zijn lichaam scheidt dit uit in de vorm van exceem. Want volgens mij is cpl een vorm van exceem,correct my if i'm wrong.
Wij zijn begonnen met druppels voor herstel van maag en darmen en het resultaat is al een stuk beter,maandag moet ik weer haren opsturen met wortel,kijken of het beter is van binnen uit.
Ik behandel zijn plekken nu met M-T-G van hapley's , stinkt verschrikkelijk maar helpt wel beter dan sebacil,verder kan je het makkelijk op de plekken inmasseren en dat vindt hij ook prettig. Helaas is schreren geen optie,want hij is panisch voor schreren.
Ook ben ik heel blij met de honingzalf van vetramil,wat een super spul is dat voor wondjes,alles heelt prachtig.
Ook wil gaan beginnen met een zelfgemaakt mengsel van natuurlijk honing met kaneel,hoor dat dit heel goed is voor exceem gevallen,zal jullie op de hoogte houden!
Sorry voor mijn lange verhaal, maar ben heel blij dat ik soortgenoten heb gevonden en heel blij ben met de informatie die jullie geven

Hoi Timmyturner,

ik ben ook pas gisteren op de Topic verwezen.
Gelukkig.

Er zijn een heleboel mensen die graag advies geven en betrokken zijn bij het thema.
Wij wisten tot een paar maanden geleden ook niet dat het CPL is, de DA waren allemaal overtuigd dat het mok zou zijn.

Helaas ken ik eigenaar en paard nog niet zooooooooooo lang, maar ik probeer te redden wat te redden met alle inzet en kost het wat het kost. Het is toegegeven, een hele opgave ...!

Om meer info te krijgen over CPL kijk maar bij

http://www.trekpaarden.eu/index.php/tre ... ondheid/cp

of hier (is wel duitstalig)

http://www.ml-pferd.de/
Laatst bijgewerkt door Viooltje1968 op 19-09-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:25

Dank je wel viooltje en jij heel veel succes

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 05:51

Ja Cpl is lastig te behandelen , zeker als je het nog maar pas ontdekt. Ik heb veel geleerd door zelf opzoekingswerk te doen. Eergisteren is er eindelijk een dierenarts langsgeweest met kennis van Cpl en hij was blij met de resultaten die ik al boekte. Nu ik van voer veranderd ben vind ik zelf ook wel dat Sato zijn benen een pak beter zijn. Ook was ik met sarnacuran (equivalent van Sebacil in belgie) En ja ik scheer zijn sokken wel , want dat is onmogelijk er tussen te werken voor mij. Ik moet gewoon opletten met de muggen op de weide. Want hij zou daardoor nog harder aan zijn benen knabbelen en natuurlijk zomerexceem kunnen krijgen.
Leuk te lezen dat je het al vrij goed onder controle hebt !

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:50

timmyturner schreef:

CPL is helaas géén vorm van exceem. CPL is het falen van de lympfevaten waardoor er vocht op eenhopingen in de benen ontstaan. Die voor knobbels en bobbels gaan zorgen.
De eerste uiterlijke symptomen lijken op mok en exceem maar dat is het helaas niet.

Als je niet kan scheren dan kan je ook knippen. Ik knip de achter benen ook kaal. Scheren kan ervoor zorgen dat de huid nog meer geirriteerd raakt omdat de haartjes te kort worden afgesneden en voor wondjes kunnen zorgen.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:07

@Kitsu - super met die Facebookgroep. Ik heb net een aanvraag gestart om lid te worden en hoop dat ik mss. ook eea. bij kan dragen aan de hopelijk succesvolle behandeling van CPL ook al sta ik nog aan het begin.
Ik dacht de hele tijd dat Kyra (die ik dan behandel) d'r been erg aan toe is, maar zie net een foto waar ik zie, oeps het kan nog vele malen erger.

Dus ik hoop dat ik van jullie iets op kan steken en mss. ook verder kan helpen.
Heel belangrijk voor mij, ik sta niet alleen en zie dat ook nog andere paardenliefhebbers zijn die de geduld, tijd en energie in de behandeling willen stoppen ipv te zeggen dat helpt toch allemaal niets en weg ermee.

Ik ben trouwens mijn behandeling aan het documenteren, ik weet niet of nog iemand dit doet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:23

Fijn, die Facebook groep! Ik heb ook een aanvraag verstuurd.

Zijn er hier mensen die ergens een goedkope scheermachine weten uit te halen? Ik wil de sokken eigenlijk zelf eens echt kort kunnen scheren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:08

mvdberg88 schreef:
timmyturner schreef:

CPL is helaas géén vorm van exceem. CPL is het falen van de lympfevaten waardoor er vocht op eenhopingen in de benen ontstaan. Die voor knobbels en bobbels gaan zorgen.
De eerste uiterlijke symptomen lijken op mok en exceem maar dat is het helaas niet.

Als je niet kan scheren dan kan je ook knippen. Ik knip de achter benen ook kaal. Scheren kan ervoor zorgen dat de huid nog meer geirriteerd raakt omdat de haartjes te kort worden afgesneden en voor wondjes kunnen zorgen.

En komt CPL in de eerste instantie niet gewoon door niet of verkeerd behandelde mijt?Volgens mij begint het namelijk daarmee.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:19

Voor zover mij bekend (maar ik ben nog nieuw op dit gebied) komt het door het meer goed werken van het lymfesysteem. Dus door de Lymfefaten die niet meer de afvallstoffen uit het lichaam af kunnen voeren.

Maar ik zal het nog even nalezen. Mss. ook bij de Facebookgroep ansluiten?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:46

Gezien de uitstrijkjes hier nooit iets hebben laten zien van mijt ga ik daar ook niet van uit. Maar ik moet toegeven, ze had al cpl voordat ik haar kocht.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 13:31

Ik probeer ook mijn behandeling op papier te zetten en de positieve en negatieve ervaringen te noteren. Ben nu met voeding bezig , de laatste 2 weken ben ik omgeschakeld van standaard eiwitlaag voer naar Cavalor structomix sensitive en ik merk hier een heel positieve verbetering mee. Zijn benen zijn minder opgezwollen en zijn jeuk is minder + dat hij blinkt als een spiegel.
Wat ik ook van plan ben is een uitgebreide brief op te stellen naar het stamboek en hierbij handtekeningen te verzamelen hopende dat ze gehoor geven en meer opletten met het fokken met hengsten die CPL doorgeven. Ik weet dat vele dit als 'nuteloos' zien , maar wie niet waagt niet wint.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:55

Betreffend het stamboek heb ik ook zo mijn eigen idee en mening, ook zeker wat nog steeds toelaten van paarden met gecoupeerde staart betreft. Maar ik ben er voorzichtig met het outen van mijn mening, want anders belandt ik nog op een brandstapel ... :(

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:26

Volgens mij uit CPL zich in bulten en "richels" op de benen. Door mijt of door een andere verwonding (muggebeet of zo) kan het naar buiten "slaan" en dan ziet het eruit als mok.

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:47

Ik start morgen met druppels via f-hbioresonantie, weet niet of jullie dit interesant vinden om te kijken hoe het proces verloopt?
Groetjes kyra

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:54

timmyturner schreef:
Ik start morgen met druppels via f-hbioresonantie, weet niet of jullie dit interesant vinden om te kijken hoe het proces verloopt?
Groetjes kyra

Hoi Kyra, ik zou het in iedere geval interessant vinden.
Ik hoor het graag van je.
Kan ook via PN!

Groetjes, Viola

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:59

Is goed viola, heb me ook aangemeld op de facebook pagina, kan je makkelijker foto's delen dan op bokt!
Het is een kuur van 21 dagen ben heel erg benieuwd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:41

Ik ben ook benieuwd :)
Ik ben nu al een tijd bezig met de groene os druppels en dat lijkt wel te helpen :) Helemaal geen jeuk meer, geen wondjes, geen dikke benen of knobbels.. Het ziet er allemaal super uit :)

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:18

timmyturner schreef:
Is goed viola, heb me ook aangemeld op de facebook pagina, kan je makkelijker foto's delen dan op bokt!
Het is een kuur van 21 dagen ben heel erg benieuwd

Maak jij ook fotos van voor de behandeling en na de behandeling?

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:42

ja ga ik doen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 07:29

Ik ben ook met groene os druppels en puur moc bezig. Met de druppels al een maand of 3 en we merken echt flink verschil. De puur moc net een weekje, maar ook daar merk ik al verschil mee.

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:15