Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cyrus

Re: Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:38

Fijn om te lezen dat het steeds beter met je knappe muis gaat!
Beterschap voor jou!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 22:05

Ik weet niet of iemand dit niet leest maar heb vandaag (eindelijk) weer een stukje gefilmd, ik vind het voor mezelf interessant om het dan over een tijdje terug te zien..

Ik heb de filmpjes van de afgelopen tijd even achter elkaar gezet; als ik enkel de laatste zou laten zien ziet iedereen waarschijnlijk nog steeds een "raar" bewegend paard maar zo is duidelijk waar hij vandaan komt!

Het gaat geloof ik goed met hem, hij is verschrikkelijk stout (lees: ik kan hem niet aan). Hij is in elk geval levendig zullen we maar zeggen :Y)

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:15

Dat laatste stukje is wel een heel stuk beter! Eigenlijk vind ik dat het eerste filmpje waarop hij normaler gaat lopen in stap. Leuk om hem zo te zien groeien/ontwikkelen. Eerst was het nog zo'n ukje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:18

Hij loopt echt veel beter hoor!Zeker bij vergeleken in de wei,waar de hele coordinatie compleet weg was!
Het werpt zeker vruchten af dit!
Hij is in de puberteit denk ik,gewoon consequent zijn. :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:16

Waauw wat een vooruitgang !!
Volg je al van in het begin en ik hoop dat je er alsnog een heel leuk en gezond paardje van kunt maken. Het gaat in ieder geval enorm op vooruit.
Het is moeilijk om "streng" te moeten zijn, maar eens dat een gewoonte wordt voor beiden dan ga je blij zijn dat je op je strepen hebt gestaan. Je krijgt er veel voor terug. Respect moet je verdienen en dat gaat nu eenmaal niet altijd met een 'foei' alleen. Vraag desnoods aan iemand om je te helpen als je bepaalde situaties beter wilt aanpakken. Mijn merrie is soms nogal eigenzinnig en laatst heeft een korte hulp van buitenaf mij toch veel goed gedaan. Meestal ben ik veel te fier om hulp te vragen :o
Ze liep altijd te klooien in het begin van de wandeling om terug te keren en natuurlijk dicht tegen die enge prikkeldraad. Ik durfde ze dan niet aanpakken en de stalbazin heeft ze dan even overgenomen en terug op het rechte pad gezet. Nu doet ze het niet meer en durf ik haar ook zelf in dit soort situaties te corrigeren. Had even een goed voorbeeld nodig B-)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:30

Geweldig! Grote vooruitgang! Ik dacht vanaf het derde stukje steeds dat dit het laatste was, en vond wel heel weinig verandering, dus had al zoiets van 'oh, wat zonde, het helpt niet', maar op de een na laatste zie ik al duidelijk verbetering en op de laatste 'wow!, wat is die vooruit gegaan!!'

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:53

Fijn dat jullie hem ook verbeterd vinden !:) ik was zelf bang dat hij zou verslechteren nu hij "thuis" staat maar dat is gelukkig niet gebeurd heb ik het idee!

Zou toch wat zijn als ik over twee jaar een klein bosritje op hem kan maken! Maargoed, niet te ver vooruit denken...we zijn er nog (lang) niet....

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:04

Wauw, wat een verbetering vergeleken met het begin! Doe je zelf speciale oefeningen met hem - nu hij thuis is?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:07

Je hebt niets teveel gezegd hoor Muis is absoluut enorm verbeterd.
Denk dat je er goed aan hebt gedaan, ookal is het vast een enorme investering geweest..

En muis wordt ook steeds knapper <3

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:58

Dat laatste stuk van je compilatie-filmpje: dat is dus ECHT wat je aan verbetering wil zien, nee, het is nog helemaal niet wat het zou "moeten zijn" natuurlijk, maar WHO CARES, het is vele malen beter dan in de voorgaande stukjes.
Ik hoef over de foto zeker niks te zeggen, he? Muis is een knappe guy, blijkbaar heeftie van alle aandacht nog verbeelding gekregen ook, hahaha,naar jouw verhalen te lezen dus nu ook nog es een "Guy With Attitude"........ Dat is alleen maar een gunstig teken, dat hij zich brutaal genoeg vind om jou in het ootje te nemen.
Moet je wel NU wat aan gaan doen, anders is-ie straks niet alleen strontverwend, maar ook nog onhandelbaar.
Je bent er nog lang niet met Muis, ik hoop dat je dat weet, Muis heeft je nodig om te weten op wie hij kan bouwen en vertrouwen... zorg dat JIJ dat bent.
Niet als kritiek maar als motivatie bedoeld....buiten dat neem ik alweer mijn pet ten diepste af voor je doorzettingsvermogen, liefde, inzet en ALLES wat je voor dit jonge paard overhebt.

Ik blijf volgen, en denk erom: Muis is nog HEEL jong, alles komt op jouw beslissingen en omgang met hem aan.

Wees daar zeker en doelgericht in (aangezien je zegt: "ik kan hem niet aan") of zoek daarin hulp.

Wat is nu het volgende "plan" met Muis?

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:51

Wat de voorgangers al hebben gezegd. Dat laatste stukje laat zoveel verbetering zien. Ik dacht ook bij de eerdere filmpjes hmmmmmmmmm weinig verbetering tot opeens het laatste deel. Super hoor.

Ach ja Muis wordt man. Sterkte met je consequentie. Lijkt me heel lastig :) .

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:47

terpentijn schreef:
Wees daar zeker en doelgericht in (aangezien je zegt: "ik kan hem niet aan") of zoek daarin hulp.

Wat is nu het volgende "plan" met Muis?

Bedankt voor je reactie. Ik heb al een paar keer hulp gehad met hem; oa om hem te leren los stil te blijven staan tijdens het poetsen. Het was eerst namelijk een ongeleid projectiel wat alle kanten op draaide, zo ver als het touw toeliet. Nu staat hij los en blijft hij keurig op zijn plaats staan tijdens het poetsen etc. Ik doe hem rondom beschermers om, een longeersingel, dekens, hoofdstel, hij geeft keurig al zijn voetjes... dat vindt hij allemaal prima en blijft hij ook netjes staan dus zó stout is hij ook weer niet. Hij is gewoon enorm snel afgeleid, wil alles maar dan ook álles in zijn mond stoppen, vergeet soms dat hij met mij bezig is als iets ziet wat leuker is. Het enige "probleem" is dat hij soms niet mee wil lopen; hij gaat dan stil staan waarop ik hem in zijn achteruit zet. Dat vindt hij niet leuk en vaak gaat hij dan de lucht in; dat vind ik gewoon echt níet grappig.

Hij is nog niet "goed" maar gezien de stijgende lijn die erin zit gaat er toch iets goed dus wilde hier maar gewoon mee door gaan. Hij staat nu overdag alleen op een paddock waar hij over het hek wel kan neuzen met de andere. Uiteindelijk wil ik hem lekker bij de andere in de groep hebben staan maar voorlopig durf ik dat nog niet aan. Plan is er een braaf paard van te maken en wat hij later gaat kunnen moet nog blijken.. Zolang het paardwaardig blijft, blijf ik m'n best voor hem doen.

nimue2010 schreef:
Wauw, wat een verbetering vergeleken met het begin! Doe je zelf speciale oefeningen met hem - nu hij thuis is?

Ik longeer hem en dan probeer ik hem op een laag tempo te laten draven maar wel actief. Veel overgangen laten maken. Moeilijkste vind ik om hem op een zo groot mogelijke volte te laten lopen maar hem wel de juiste stelling aan te laten nemen en om hem actief te houden in de overgangen. Heb daar nu ook al een paar keer "les" in gehad en het gaat eigenlijk best wel heel goed. Dat doet hij ook allemaal heel braaf; ik hoef maar aan een overgang of tempo wisseling te denken en hij maakt hem al. Verder oefen ik met balkjes op de grond, verschillende afstanden en verschillende hoogtes. Maar alles niet te vaak en niet te lang, hij is immers nog een baby.... Ik probeer ook wel eens "leuke" dingen met hem te doen naast het werken zodat hij me niet alleen maar gaat zien als dat vervelende mens wat hem aan het werk zet :(:)
En verder natuurlijk eindeloze poetsbeurten, knuffelsessies en bemoedigende woorden ;)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:57

Ik sluit me ook bij de anderen aan, je ziet goed het verschil.
Met name het laatste stukje in de film.

Fijn dat je hulp krijgt met zijn "ondeugend" gedrag.
De aanhouder wint, zeg ik maar altijd ;) .

Ik hoop dat hij deze stijgende lijn aanhoud.
En dan is het afwachten of hij sterk genoeg blijft om je te kunnen dragen.
Maar ik heb goede hoop!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 15:22

Hij doet het nog steeds goed vind ik! :) Vind hem steeds meer "paard" worden, het is echt geen baby meer inmiddels.
Afbeelding

Stukje van achter gefilmd, niet de meeste veilige manier om een paard te filmen maargoed :Y)

Op wat haperingen na ben ik hier heel blij mee, zeker als je het vergelijkt met hoe het was. De kleine man doet goed zijn best <3

Hij redt zich prima met zijn benen, hij kan hard zat:

Binnenkort mag hij bij de groep, dan kan hij met andere paarden spelen maar tot die tijd krijgt zijn bal het te verduren ...

Nog een maandje en dan is hij alweer 2 jaar! *\o/* :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:37

Wat een leuke filmpjes! Ik denk toch te zien dat Muis vooruit gaat, hoor. Hij toont het meest in stap (fijn dat hij kan rennen en bokken!), maar ik vind toch dat hij er op het eerste filmpje al betere passen tussen heeft zitten.

Muis en de bal _/-\o_

liekenola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:49

Hij gaat echt vooruit!! *\o/* *\%/* heb het hele gebeuren gevolgd en het gaat veel beter. Hoop dat het goedkomt.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:54

Wat wordt/is hij mooi!

Zou je nog eens een filmpje kunnen uploaden van hoe het was? Ik wilde het verschil aan mijn dochter laten zien, maar geen enkel ouder filmpje werkt meer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:00

Ja, dit gaat de goede kant op! Nog maar even zo "doormuizen", en verdere stappen pas bepalen "as time goes on".
Muis is nog jong, er kan nog veel veranderen.
Belangrijk vind ik ook, dat het overduidelijk te zien is, dat Muis plezier in zijn leven heeft, en ook de energie heeft, om dat fysiek te uiten.

Ga zo door, beiden, geef pas op als je ziet dat MUIS het opgeeft (is nu dus geen sprake van).

Ik blijf het topic volgen!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 16:28

Hevonen schreef:
Wat wordt/is hij mooi!

Zou je nog eens een filmpje kunnen uploaden van hoe het was? Ik wilde het verschil aan mijn dochter laten zien, maar geen enkel ouder filmpje werkt meer.

Dankje ! :)
Oja,ik zal er even een paar bijzetten!

Dit is het filmpje wat ik in de OP had staan; ik vond dit toen héél slecht maar in vergelijking met hoe het later zou gaan worden was dit nog "goed". Dit was december 2012.

Hij stond de hele zomer op het land met vriendjes, toen ik in september bij hem op bezoek ging trof ik dit aan:

In november was hij zo:

terpentijn schreef:
Belangrijk vind ik ook, dat het overduidelijk te zien is, dat Muis plezier in zijn leven heeft, en ook de energie heeft, om dat fysiek te uiten.

Dat vind ik ook héél belangrijk maar ik heb nu niet het idee dat hij leidt onder deze situatie... Vind het wel heel erg dat hij alleen staat maar dat is ook niet meer voor lang.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:49

Wow, wat is hij gegroeid. Hij ziet er goed uit. Het ziet er niet naar uit dat hij pijn heeft. Hou vol, zou ik zeggen. Heb je de mogelijkheid om met hem in ondiep water te lopen, dit zal hem veel goed doen. Succes verder.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:02

Oh geweldig de update van Muis :D . Dacht laatst nog hoe zal het met hem zijn maar was me weer ontschoten anders had ik me uiteraard wel gemeld ;) .

Stap vind ik er ook zeker beter uitzien nu. Kan nog beter natuurlijk maar je ziet vooruitgang.

Heerlijk rennend en bokkend in de bak en met de bal :P . Wat voor bal is dat eigenlijk??

Is Muis nog steeds ondeugend?? En welke kleur krijgt ie uiteindelijk denk je ?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:14

Ik kan het middelste filmpje niet zien 'This video is private' :(

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:33

Ik denk nog zeer geregeld aan "Muis".
TS, zou je - al dan niet per PB - iets willen zeggen over hoe het nu met je Muis gaat?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:37

Hoop niet per PB, maar als ze dat wel doet wil ik het ook graag weten :)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:25

Met mijn kleine muizepluis gaat het goed hoor! Lief dat jullie nog aan hem denken!

Hij staat nu bij de grote jongens en volgens mij vermaakt hij zich prima :) Qua lopen heeft hij daardoor wel wat in moeten leveren heb ik het idee, maargoed..een jong paard alleen zetten is ook niets. Ben nog steeds elke dag met hem aan het oefenen en hij doet het allemaal heel braaf. Ik heb hem weer helemaal onder controle :Y) Hij gaat niet echt met sprongen vooruit maar voor nu ben ik tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding