merrieveulen schreef:hahaha super! vooral dat eerste stukje waarop Kaylee gebruik maakt van zweephulpen! Zie je nou wel dat een zweep een prima, en zéér natuurlijk paardenmiddel is om te gebruiken?!!?
@ San ik zou je dolgraag willen laten zien, hihi! Voor mij ging echt een nieuwe wereld erbij open toen ik de inzichten van proodier vs roofdier enzo leerde.
Kunnen we hier niet een clinic en meeting tegelijk ofzo regelen? Ik vind het zo en zo interessant....
Gister is heel de kudde geënt,behalve Desert..Wat heb ik me in moeten houden om geen bloed te laten trekken
maar wacht nog een maandje als de omstandigheden het toe laten....anders eerder.
Ik had andere da en die stond echt te kijken hoe goed Desert eruit zag....
Het komt erop neer,dat met alles wat ze mankeert alle artsen wachten tot het haar tijd is,alleen ik zei de gek heeft echt nog hoop op herstel....tsja...
en zo niet hebben we gewoon echt alles gedaan....maar als ik echt het idee had dat ik alleen maar aan t rekken ben,had ik de knoop al eerder doorgehakt.
Ook deze da staat achter mij en denkt gewoon mee,met dit eigenwijze vrouwtje van Desert. ..TOP
Zit ik alleen nog met die niersteen van 2x1 cm en daar is niets voor,ben je straks zo ver dat ze echt herstelt,nekt dat ding haar uiteindelijk nog
Desert doet het echt echt goed eigenlijk,alleen heb ik bij haar met vorst haar bovendeur dicht,haar stal tocht het meest en met regen heeft ze dek op of staat binnen met Blonde.Hier heeft er nooit 1 een dek op,maar raar maar waar,ze heeft er nog nooit 1 op gehad,maar ze vindt het zo te zien prettig...
Mooi verhaal over kudde gedrag,ik was aan de schoonmaak thuis en had de paarden allemaal buiten gezet,het was droog en zon scheen en ik keek af en toe met schuin oog op cams.Zie ik Desert liggen in paddock,maar het is er nog nat en beetje modderig,Blonde stond erbij en na half uur lag ze nog en ook nog plat,dus ik mijn boterhammen meegenomen en toch polshoogte nemen,toen stond ze....en ja eerst schiet ik in de stress,Desert en liggen in de kudde,maar alles hooi gegeven te hebben en observeren ,toen viel het kwartje.....
Nu alles behalve Wynn dan(die staat of met Princess of met veulies) bij elkaar loopt,is Desert ook weer stuk gelukkiger,Blonde is al 5 jaar haar schaduw en die waakte over haar en neemt haar taken over indien nodig,dus daar maakte ze gebruik van....
dus wat stress??????
Soms gewoon even alles laten bezinken,observeren op afstand en je gevoel en verstand laten spreken....
jaja ik ga het leren