Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:08

Stuur maar door, i love gestuntel!
Sylke is tegenwoordig niet alleen van de bal, maar raapt ook een touwklos(voor honden) op, nu een poging aan het wagen om te leren dat ze de klos in emmer moet doen, helemaal uitbedacht, maar even haar levensmotto vergeten. Als ik het niet kan eten, dan moet het stuk, dus geen voer in emmer, dan moet ie stuk hmmmmmmm..........
Ja je moets iets als pown vakantie heeft. Zwaarder oefeningen zoals liggen, plat, zitten compliment, enz gaan ook al heel goed, maar sinds de bloedarmoede hou ik die op een wat lager pitje, wil haar niet over vragen. Dus als jij nog inpsiratie hebt voor kleine oefeningen dan hoor ik het graag

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:59

Kleine oefeningen, denk op blok, berggeit, zijwaarts, spaanse pas, rondje draaien, ja knikken, flemen, dingen met balkjes op de grond, slalom met prikpaaltjes. Verder zou je het oprapen van spullen kunnen uitbreiden en er woordjes aan koppelen, wanneer je dan twee of meer voorwerpen hebt liggen, kan je de naam van het voorwerp zeggen dat je hebben wilt, en dan moet ze het goede eruit pikken.
Verder is er natuurlijk altijd ruimte voor verfijning in al bestaande oefeningen ;)

@ Sandra, wel herkenbaar hoor, zo zijn mijn dieren ook. Ik heb met Faram ook wel de nodige dingen meegemaakt, hij is bijv. gevoelig voor koliek, en ik heb daar inmiddels dusdanig ervaring mee dat het meestal wel 'gewoon' op te lossen is. Als het me niet zint, komt de DA. zo ook de laatste keer. Faram ligt met weggedraaide ogen te kreunen in de stal, en hij hoort de DA, komt overeind, schijt van zich af en werd vervolgens onderzocht. klinisch gezien was er nauwelijks sprake van koliek, en dat hebben we dus al eerder gehad. Als mijn paarden 'iets' hebben/ voelen, dan krijg ik dat meteen te weten. Mijn dieren zullen ook zeker niet doorlopen met bijv. een pijnlijk zadel of tuig, of met een ander 'pijntje'. Persoonlijk vind ik het ideaal, want ik ken genoeg paarden die dat wél doen en tegen de tijd dat zo'n paard iets laat zien of aangeeft is hij al veel verder heen, om het zo maar te zeggen.
Wel ben ik dus inmiddels zo ver dat ik vertrouwen heb in wat ik zelf kan en weet, en in het zelfherstellend vermogen van de dieren. Op die manier kunnen we de kleine dingetjes meestal goed tackelen zonder dat er al te veel 'geslachtofferd' hoeft te worden.

een andere vorm (en eigenlijk de vorm die de meeste problemen geeft voor de paarden zelf) van slachtofferen is de manier waarop mensen hun paard 'de baas zijn'. Paarden leven in groepsverband, in de natuur zijn dat kuddes, door de natuur en de dieren zelf samengesteld, en bij ons noem ik het liever 'groepen', omdat ze door mensen worden samengesteld, meestal toch wel in onnatuurlijke verbanden. Wij kiezen paarden uiteindelijk toch op heel andere eigenschappen dan hoe Moedertje Natuur dat doet. Hoe het ook zij, indien er sprake is van voldoende balans (of meer dan goed) functioneren paarden eigenlijk prima, en toch in zekere zin zoals een kudde dat zou doen. Bij het ene paard zie je daar ook meer van terug dan bij het andere. Mijn dieren zijn gelukkig (ondanks mijn fouten als jong meisje, ik kocht Faram immers toen ik 13 was)altijd goed paard gebleven en dat kan je dus ook zien aan het gedrag in de groep, in tegenstelling tot paarden die bijv. jaloezie of voedernijd laten zien.
Nou goed, waar het dan dus om draait, is het slachtofferen. Paarden slachtofferen elkaar niet om de rangorde in de groep te bepalen, zoals bijvoorbeeld wolven en mensen dat wel doen. Paarden hebben de groep nodig om te overleven, en iedereen heeft daar een rol in. Mensen zijn roofdieren, en slachtofferen wel. Wat we dan ook vaak zien gebeuren is dat mensen hun paard onderuit halen om hem baas te worden of te blijven.
Ja, paarden zijn ook hard, en er vallen dikwijls rake klappen bij paarden onderling. Echter, de echte leiderfiguren die goed in hun vel zitten en zelfvertrouwen kunnen laten zien vanuit een kalme gemoedstoestand, zijn ook gelijk de paarden die zelden of nooit knokken, maar gewoon het respect krijgen van de anderen, simpelweg om dat dat logisch is voor die anderen. Ik vind dat dát is wat wij als mensen horen na te streven, het echte leiderschap krijgen van ons paard, gebaseerd op rust, vertrouwen en natuurlijke dominantie. Punt is wat je ziet gebeuren, als een leiderpaard een ander paard terechtwijst, of er is een botsing tussen twee normale, in balans zijnde paarden over dominantie, dan wordt gekeken naar ‘Wie duwt wie’. Het dominante paard zal in staat zijn dmv gebaren en uitdrukkingen (en deze zijn vaak heel subtiel) het andere paard bepaalde bewegingen te laten maken en dat paard ergens naartoe te verplaatsen. Heel anders dan roofdieren, die de ander ‘slachtofferen’ door hem in een houdgreep tot overgave te dwingen. In dat opzicht is er bij paarden veel meer respect. Bij paarden (prooidieren) gaat het over ‘wie duwt wie’, bij roofdieren over ‘wie grijpt wie’.
En dat is nou precies waarin de communicatie tussen mens en paard zo vaak de mist in gaat. Mensen zijn roofdieren, met instinctmatig bepaalde, onbewuste roofdieren-handelingen, focus en bewegingen. Paarden lezen ons ook als zodanig. Mensen willen grijpen, focussen op één punt, praten face to face. Paarden praten NIET face to face, hebben een wijds, ruim bewustzijn.
Logisch, want een roofdier moet op één prooi focussen om deze te pakken te krijgen (grijpen van het slachtoffer), en een paard moet gebruik maken van een oplettend bewustzijn om roofdieren op tijd te spotten, bovendien heeft een paard die focus niet nodig omdat voor het bereiken van zijn voedsel van nature geen focus op één punt gebruikt wordt. De planten en grassen die een paard van nature eet groeien verspreid over een groter gebied, immers.

Paarden praten met en naar elkaars lichamen. Mensen praten face to face. We zijn verschillende diersoorten. Hierdoor ontstaat tussen mens en paard vaak miscommunicatie. We stralen vriendelijkheid en enthousiasme uit in onze energie, maar ons LICHAAM laat roofdierentaal zien. Het paard raakt logischerwijs in de war. Daarom zie je vaak paarden die geïrriteerd en onrustig/ gestresst zijn in werk dat ze tegelijkertijd ook leuk lijken te vinden.
Voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer mensen het hoofd van hun paard met vriendelijk enthousiasme aaien, je ziet dan vaak dat het paard het hoofd omhoog doet (soms is dat maar een klein beetje) en het wegdraait. Dat is het paard dat zegt ‘blijf uit mijn face’. Immers focus op het hoofd/halsgebied is precies wat een roofdier zou doen!
Wat wij mijns inziens moeten toepassen is het paardse prooidieren gedrag, dus af van de focus en het ‘face to face’ willen praten met onze paarden. Verder ons eigen lichaamsbewustzijn, mensen zijn té vaak all over hun paard zonder dat ze het doorhebben, met gestresste paarden tot gevolg. Ja, érgens weten de meeste paarden wel dat je niet echt kwaad in de zin hebt, maar hun instinct is altijd daar, en zorgt voor verwarring, stress en irritatie. Een paard kan alleen maar paard-zijn, terwijl een mens (als enige dier ter wereld volgens mij) in staat is om bewust het gedrag van een andere diersoort te laten zien/ gebruiken. Het menselijk lichaam leent zich er prima voor om paardenlichaamstaal aan te leren. Op die manier kunnen we echt het gesprek met onze paarden aangaan en een connectie krijgen die veel verder gaat dan enkel die van mens met paard.

Stel je bent gestrand in Frankrijk en spreekt geen woord Frans. Tot jou wendt zich een vriendelijke Fransman die, weliswaar enigszins gebrekkig, Nederlands kent. Wat zal je opgelucht zijn dat er iemand is die je toch kunt begrijpen, en hij jou. Je zult eerder bij deze persoon aanhaken voor hulp dan bij iedere andere Fransman. Zo moet je het denk ik met de paarden ook zien. En het mooie is, als de paarden zien dat je hun taal begrijpt en kunt toepassen, zijn ze eigenlijk allemaal enorm opgelucht, en willen niets liever dan bij je aanhaken. Combineer dat met zelfverzekerde, kalme en voldoende dominante energie, en je paard gaat meer waarde hechten aan jou dan aan de hele groep waarin hij leeft bij elkaar.

Ik vind het vaak jammer om te zien dat mensen heel gek met hun dieren zijn, en de dieren ook best wel met hen, maar dat ze elkaar niet goed begrijpen. Dit kan een paard bijzonder onevenwichtig en ongelukkig maken, ondanks dat dat niet in alles goed gezien wordt en te zien is. Wij hadden een bijrijdster voor Mone die dolgraag aan haar hoofd zat, haar aaide en knuffelde. Allemaal superlief bedoeld en zij dacht écht dat Mone dat heerlijk vond. Als ik daarnaar keek zag ik op Mone’s gezicht de irritatie en onzekerheid over deze persoon, want ze was wel aardig maar vertoonde dus ook ronduit bedreigend gedrag. Deze bijrijdster doet Mone overigens niet meer, want dat werkt dus niet. En het jammere is ook dat veel mensen er niet voor openstaan, simpelweg omdat ze de signalen niet zíén. Mensen belonen hun paard, en willen hun liefde voor het paard, dolgraag laten zien en doen dat door ‘iets’ te doen met hoofd/ halsgebied. Voor het paard hebben deze handelingen een heel andere betekenis. Leuk: ga eens op youtube filmpjes kijken van mensen die met hun paard bezig zijn, en bekijk de reacties van de paarden als mensen op het hoofd/ halsgebied focussen, bijv. door een aai, of door er naartoe te lopen. 9 van de 10 keer zie je signalen van stress bij het paard, zoals het wegdraaien van het hoofd, zwiepen met de staart, het hoofd omhoog doen (2 cm hoger dan daarvoor is óók omhoog!), neusgaten optrekken of zelfs met het hoofd zwaaien of schudden. Dit zijn allemaal negatieve tekenen die we eigenlijk helemaal niet willen zien, het is het paard dat ons iets wil vertellen, en aan ons is het om daar gehoor aan te geven en passend naar te handelen.

Zo het was weer een hele lap tekst, haha! Maar ik denk bij jullie kan ik dat wel kwijt….

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:25

San, ik ben net bij je stallen voorbij gelopen. Je paardjes zien er goed uit. Helaas jou niet gezien.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:03

Mooi geschreven merrieveulen en weer heerlijke stof om mezelf een kritisch onder de loep te nemen, al zal ik met enige regelmaat wel eens de fout in gaan, ben immers niet perfect, maar zou bijna denken dat mijn pown deze fouten me kan vergeven, omdat ik open sta voor haar feedback. Grappige is dat mijn intsructeur hier ook zo op hammert en zo leren we samen verder en verder, wordt op deze manier ook leuker en leuker. Al moet ik er zelf ook voor waken om niet om " geduwd" te worden. Wie beweegt is af, en dit gaat heel subtiel tussen ons, dus opletten, kijken en voelen brengt ons ver, als heer ver vergeleken met waar we vandaan komen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:50

Kaspar, wat balen dat ik er juist vandaag niet was,Rene was er wel trouwens ;) maar je weet de weg nu :D
Dus tot gauw :j

merrieveulen,ik ga je tekst nog een paar keer lezen,vindt het erg interessant :j Daar komen we op terug... ;)
Iig over leidsterschap,Desert hoeft alleen maar met haar oren te bewegen en de kudde wijkt al, ze is eigenlijk helemaal niet dominant aanwezig,ooit wel geknokt met een hele dominante gastmerrie die door het hek gekomen was om een partij te knokken met haar.We waren net op tijd,om erger te voorkomen,maar zo byzonder de rest van de kudde ontfermde zich gelijk over Desert haar veulen....
Wij als mens kunnen nog een hoop leren van de dieren....

cobelens,je kan ook parcours pionnen uitzetten,heb ik ergens nog een filmpje van,althans Rene,nooit geplaatst overigens :o Kaylee ging in haar eentje het hele parcours af om ze allemaal om te gooien en ik sta daar maar met open mond :+

ik heb paarden die elkaar les geven :')

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:40

Leuk filmpje!!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:38

hahaha super! vooral dat eerste stukje waarop Kaylee gebruik maakt van zweephulpen! Zie je nou wel dat een zweep een prima, en zéér natuurlijk paardenmiddel is om te gebruiken?!!?

@ San ik zou je dolgraag willen laten zien, hihi! Voor mij ging echt een nieuwe wereld erbij open toen ik de inzichten van proodier vs roofdier enzo leerde.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:24

merrieveulen: het was een behoorlijke lap tekst, met veel stof tot nadenken. Erg leuk hoor.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 23:56

merrieveulen schreef:
hahaha super! vooral dat eerste stukje waarop Kaylee gebruik maakt van zweephulpen! Zie je nou wel dat een zweep een prima, en zéér natuurlijk paardenmiddel is om te gebruiken?!!?

@ San ik zou je dolgraag willen laten zien, hihi! Voor mij ging echt een nieuwe wereld erbij open toen ik de inzichten van proodier vs roofdier enzo leerde.

Kunnen we hier niet een clinic en meeting tegelijk ofzo regelen? Ik vind het zo en zo interessant....

Gister is heel de kudde geënt,behalve Desert..Wat heb ik me in moeten houden om geen bloed te laten trekken :x :x maar wacht nog een maandje als de omstandigheden het toe laten....anders eerder.
Ik had andere da en die stond echt te kijken hoe goed Desert eruit zag.... :D

Het komt erop neer,dat met alles wat ze mankeert alle artsen wachten tot het haar tijd is,alleen ik zei de gek heeft echt nog hoop op herstel....tsja...
en zo niet hebben we gewoon echt alles gedaan....maar als ik echt het idee had dat ik alleen maar aan t rekken ben,had ik de knoop al eerder doorgehakt.
Ook deze da staat achter mij en denkt gewoon mee,met dit eigenwijze vrouwtje van Desert. ..TOP +:)+
Zit ik alleen nog met die niersteen van 2x1 cm en daar is niets voor,ben je straks zo ver dat ze echt herstelt,nekt dat ding haar uiteindelijk nog -O-

Desert doet het echt echt goed eigenlijk,alleen heb ik bij haar met vorst haar bovendeur dicht,haar stal tocht het meest en met regen heeft ze dek op of staat binnen met Blonde.Hier heeft er nooit 1 een dek op,maar raar maar waar,ze heeft er nog nooit 1 op gehad,maar ze vindt het zo te zien prettig... :j

Mooi verhaal over kudde gedrag,ik was aan de schoonmaak thuis en had de paarden allemaal buiten gezet,het was droog en zon scheen en ik keek af en toe met schuin oog op cams.Zie ik Desert liggen in paddock,maar het is er nog nat en beetje modderig,Blonde stond erbij en na half uur lag ze nog en ook nog plat,dus ik mijn boterhammen meegenomen en toch polshoogte nemen,toen stond ze....en ja eerst schiet ik in de stress,Desert en liggen in de kudde,maar alles hooi gegeven te hebben en observeren ,toen viel het kwartje.....
Nu alles behalve Wynn dan(die staat of met Princess of met veulies) bij elkaar loopt,is Desert ook weer stuk gelukkiger,Blonde is al 5 jaar haar schaduw en die waakte over haar en neemt haar taken over indien nodig,dus daar maakte ze gebruik van....
dus wat stress?????? 8)7
Soms gewoon even alles laten bezinken,observeren op afstand en je gevoel en verstand laten spreken.... :)*
jaja ik ga het leren O:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:06

Tsja san, het verstand komt met de jaren

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 00:10

:P nou ik vind het best knap van mezelf :')

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:38

Volgens mij hebben die paarden soms een stuk minder stress dan wij ;)

Vandaag een confronterend momentje gehad met knollief. Mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis(al jaren ziek, vorm van beenmergkanker) dus emoties gieren al een week door lijf. Sylke reageert daar heel heftig op en is dan echt een magneet, maar blijkbaar is ze het even zat, heb haar twee dagen aan een ander over gedragen en vandaag lukte het weer om even te gaan, maar was even slikken, mevrouw heeft me geen blikwaaridg gegunt. Heb haar de vitamientjes gegeven en even gewacht of er nog wacht kwam, maar nee hoor, ben maar af gedropen, want wilde me ook niet opdringen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 00:49

auw,dikke :(:) :(:) :(:)
Zo en zo voor ziekte van je moeder en het ook in de steek gelaten gevoel.Ik wil me er even niets bij voorstellen.maar kan het wel..

Mijn vader is vorig jaar overleden en degene die mij aan het huilen maakte was Desert....ik liep tegen de klippen op en niemand zag het,maar zij wel,ze kwam op me af en klemde haar hoofd om mij heen net zolang tot ik brak....dus daarom krijg je van mij een extra knuf op afstand en veel sterkte......
En ik denk dat ook bij jou t kwartje valt eerdaags....ze laat je niet in de steek hoor :(:)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:01

Herkenbaar van Desert, mijn moeder knokt al bijna 8 jaar tegen deze ziekte(een wonder op zich) en in de tussen tijd heb ik van Monique, Blacky en Pebbles afscheid moeten nemen. Monique en Pebbles waren er minder gevoelig voor, maar Blacky en Sylke die voelen haar fijn aan wat ik mee naar stal neem. Bij Blacky was het zelfs zo erg, dat ik hem ooit verdacht heb van aandachttrekkerij, 4x op een rij heeft hij het voor elkaar gekregen, dat als mijn moeder werd opgenomen in ziekenhuis, dat hij ook echt stront en stront ziek werd. Dus na een lange dag in ziekenhuis tot laat in avond met DA in de weer en als mijn moeder naar huis kwam, was hij ook weer het mannetje.

Morgen nieuwe poging en dan draai ik het om, heb namelijk vrij, dus eerst naar Sylke en naar ziekenhuis. Neem wat wortels mee, want de liefde van Sylke gaat altijd nog door de maag, dus morgen ga ik voor de omkoperij!! Nu maar eens even alles los laten en proberen binnenkant van mijn oogleden te gaan bestuderen

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:27

Ga vanavond uitgebreid zitten voor de post van merrieveulen.. Zit nu op kantoor dus dat gaat het hem niet worden. Ik moet dan echt 2 of 3 keer lezen en er op zeker over nadenken. Mensen wat leer ik veel van jullie. San, ik kan echt genieten van je verhalen met Desert. Ben ook blij dat het op dit moment redelijk stabiel is. Even een momentje om weer wat energie op te laden, ook al is het maar een beetje. Heerlijk he, die beledigde beestjes, Tamara (mijn dochter) is altijd bang dat Kwiny dan meer van een ander houd dan van haar...

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:13

Van schrik (bij mij van het lezen bij het punt dat het minder ging met Desert) naar stille hoop terug. Wat een bijzonder dier toch! Ook het filmpje vond ik zo mooi en ontroerend, heerlijk om zo mee te mogen genieten. Je bent zeker niet gek, zo hoort het gewoon ! :-) (al ben ik zelf soms mijn gevoel kwijt als ik in een drukke stress periode zit)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 22:37

cobelens hoe is het gegaan,met je nieuwe tactiek?

smileydees..fijn dat men hier leert in topic en zeg maar tegen je dochter dat er niemand tussen haar en Kwiny kan komen..

sharief, ja bijzonder is ze en ik kan me voorstellen dat je je gevoel soms kwijt bent.
Hoe gaat het bij jullie nu?

En....ik ga t toch neerzetten,wij hebben het idee dat Desert met sprongen vooruit gaat,ze doet het echt goed momenteel en zit lekker in haar vel *\o/*
Durf bijna niet te hopen/geloven,..maar dit hebben we al mee de afgelopen dagen en ik koester het _/-\o_

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:32

Kijk, dat is leuk om te horen!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:30

*\o/* *\o/* *\o/* dat durf ik dan ook wel even
Fijn San!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:39

fijn dat het zo goed gaat met desert, ik heb je stukje ook gelezen in de minimag, erg mooi stuk :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:25

Vooral de wortel tactiek doet wonderen bij Sylke.
Maar gisteren besloten dat ze vandaag weer even uit besteed wordt. Gisteren was het echt weer even snel snel en kreeg de zelfde reactie als eerdere deze, voel me daar zelf niet goed bij. Dus vandaag gaat haar vaste verzorger met haar aan de slag en krijgt ze tenminste een keer de aandacht die ze verdient en ik hoef me net iets minder te haasten. Ben inmiddels van 7.00 tot 20.00 van huis weg, na werk meteen door naar ziekenhuis en als ik Sylke doe dan ga ik zelfs pas rond 21.00 de keuken in om te koken. Het is even passen meten.

Super om te horen dat Desert met sprongen voor uit gaat< hou de lijn vast en geniet ervan!!!!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:05

Haha dat filmpje met die zweep!!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:14

Super dat ze vooruit gaat!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:51

Zie je ik zet nooit meer neer dat het goed gaat :o -O- ik heb helaas te vroeg gejuichd |( Maar kon het gewoon niet neerzetten hier dit weekend,had het er zelf erg moeilijk mee en wikken en wegen wat eerlijk is en bij mijn gevoel komen en blijven etc...en manlief en ik andere mening en dan ook nog zelf ziek,snotverkouden,koorts en holteontstekingen,ben maar even vandaag ab-kuur halen wezen halen bij dokter ditmaal voor mezelf.... _/-\o_

Maar Desert was afgelopen dagen ronduit slecht,heel moeilijk en stram lopen,ze kon gisteren zelfs amper lopen en zoals ze gisteren was moet het geen lijden worden...
ik verdacht haar van bevangen en dat risico zat erin met predniloson,maar neig toch weer voor de zoveelste keer naar soort van spierbevangen en na veel gepuzzel denk ik weer de reden te weten,ik ga er voor en vertrouw op Desert dat ze zelf aangeeft tot hoever.
Vandaag liep ze weer beter,het wordt gewoon een oude tut even die iets meer warmte nodig heeft en idd haar voer,ze staat best vrij hoog omdat ze zo afviel,wordt weer aangepast.Ik had speciaal voer,sanequi colon,is goed voor koliek en bevangen,maar arts Utrecht zag er de meerwaarde niet echt van,dus ik was bezig haar op oude voer te zetten,dus meer suikers etc....en vrijdag en zaterdag heeft ze heel de dag buiten gelopen en ook gelegen,wel in t zonnetje,maar het is gewoon nat en koud en ik denk dat dat haar dus nekt,ze staat zelf liever momenteel op stal en af en toe luchten en wie ben ik dan?
Toch meer luisteren dan en niet doen zoals het hoort in onze ogen ;)

Dus we kijken het aan en eigenlijk wil ik heel graag bloed laten bepalen of de waardes echt aan het verbeteren na alle inspanningen en opvolgen van mijn gevoel,maar ik had januari voor mezelf gepland.Dus wordt nog even nagel bijten :x
En mocht er niets veranderd zijn of erger....verslechterd,denk ik dat ik mij er echt bij neer moet leggen en dus niet hopen op beterschap,maar gewoon genieten zolang het duurt.....dat deed ik natuurlijk al,ik ben niet achterlijk na alle uitslagen,maar ik wil mijn gevoel niet voorbij gaan en ergens spijt van krijgen van een beslissing waar Desert zelf zo te zien nog niet aan toe is.....

Ik vind wel dat nu ik niet meer voor haar denk en haar objectief probeer te observeren ik zie dat ze ook heel anders in de kudde staat, ze is veel toegankelijker en wil graag meer contact,alleen de rest snapt het nog niet :=

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:57

Ach San wat naar om te lezen. Ik had zo gehoopt dat Desert weer helemaal zou opknappen.
Geef haar maar heel veel knuffels van me.