'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:27

Ik ben al een tijdje stille meelezer en mijn duimen draaien rond. Heel veel succes voor straks..

Liefs Gwendolyn

Hevonen

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:30

Volg dit topic al een tijd en wil je heel veel sterkte wensen. Hoop dat er iets positiefs uitkomt!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:35

melrovers schreef:
Heel veel sterkte straks. Ik duim ook voor je dat het nog goed gaat komen. Heb het hele topic al stilletjes gevolgd, ben sprakeloos van wat jullie overkomen is. Wij hebben zelf een trainingsstal gehad en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo met mensen en paarden omgaat. Dat je jezelf dan nog in de spiegel aan kan kijken. Helemaal naar word ik ervan.

Hier ook iemand met een trainingstal, lees het hele topic mee en mijn mond valt open van verbazing dat de trainingstal zo doet en inderdaad niet haar welgemeende excusses aanbied en met je meedenkt.
Ongelukken zitten in een klein hoekje , daar ben je als trainingstal als het goed is voor verzekerd, ook al doe je niks fout als trainer, het blijven dieren en er kan altijd wat misgaan,
veel succes met je merrie, wens je veel kracht en sterkte vandaag

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:02

Ben al vanaf het begin een stille meelezer, maar ik wil je nu even heel erg veel succes wensen voor vanmiddag.
Ik duim heel hard mee voor goed nieuws voor je merrie!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:04

Ook ik wil je vandaag heel veel sterkte wensen!
Laten we met zijn alle hopen op een (voorzichtige) positieve uitslag. Nogmaals sterkte voor jou en je geweldige meid!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:06

Heel veel sterkte!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:10

Ik lees ook al een tijdje stilletjes mee, maar wil je nu toch ook even heel veel sterkte wensen! Ik hoop op een zo positief mogelijke uitslag!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:15

Succes en sterkte straks! Hoop dat het meevalt en dat je nu wat meer duidelijkheid krijgt wat er nu precies aan de hand is.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:30

FuegoJoy schreef:
melrovers schreef:
Heel veel sterkte straks. Ik duim ook voor je dat het nog goed gaat komen. Heb het hele topic al stilletjes gevolgd, ben sprakeloos van wat jullie overkomen is. Wij hebben zelf een trainingsstal gehad en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo met mensen en paarden omgaat. Dat je jezelf dan nog in de spiegel aan kan kijken. Helemaal naar word ik ervan.

Hier ook iemand met een trainingstal, lees het hele topic mee en mijn mond valt open van verbazing dat de trainingstal zo doet en inderdaad niet haar welgemeende excusses aanbied en met je meedenkt.
Ongelukken zitten in een klein hoekje , daar ben je als trainingstal als het goed is voor verzekerd, ook al doe je niks fout als trainer, het blijven dieren en er kan altijd wat misgaan,
veel succes met je merrie, wens je veel kracht en sterkte vandaag

En daar zit het verschil dus in of je wilt of niet. Deze trainingstal wil duidelijk niet meedenken, niet mee werken of mee helpen. Zonde vooral voor het paardje en TS, maar ook voor hun zelf want op deze manier gooi een goede naam snel te grabbel. Hier wordt geen enkele partij beter van en zijn er alleen maar verliezers.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:31

Ook hier een mee lezer die je heel veel sterkte wilt wensen, duimen draaien !

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:37

Hier ook al een stille meelezer die nu echt haar sterktewens uit wil spreken.
Ik hoop op iets positiefs.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:42

Hier ook een stille meelezer die gaat duimen voor jou en je paard.
Woon ook in het noorden,zou ik de naam van de stal ook via pb mogen?
Over een paar maand zijn wij van plan om een jong dier aan te schaffen en ik wil niet dat ons paard op deze stal komt.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:48

Hier ook een meelezer die gaat duimen voor jou en je paard!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:50

Geaa schreef:
Maar voel je niet verplicht om direct te reageren als je iets weet hé!
Wij willen het natuurlijk graag weten, maar wat de uitslag ook is ... Geef jezelf ook de tijd om het een plekje te geven! :)

Heel belangrijk deze zin en vooral het laatste gedeelte.
TS ik volg je topic ook al een tijdje en wil je veel sterkte wensen.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:51

Jemig, wat een verhaal. Ook ik duim mee..

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:33

Ik heb nu het topic pas gelezen, tjee.... wat een verhaal.
Als ik je posts lees, dan denk ik dat ze weten dat ze fout zitten.

Ik wil jou en je paard heel veel sterkte toe wensen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 14:48

We zijn net terug. Op de foto's was helemaal niks te zien, zelfs nog geen klein scheurtje of wat. Dat houdt dus in dat het echt een zenuwbeschadiging door druk is. Nu is het de vraag of zo'n zenuw zich herstelt en hoe lang je daar de tijd voor geeft. De DA zelf gaf aan sowieso tot oktober te wachten..

Dus in ieder geval geen ernstige beschadigingen aan de schedel of wat, en dat mag toch wel enigszins positief genoemd worden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:50

Fijn dat je ons zo snel een update geeft, dit is best een positieve uitslag! dit is natuurlijk niet niks maar het had veel ergen kunnen zijn. Heeft de DA wel gezegt wat haar kansen zijn? tot oktober wachten en dan zien wat de voor uit gegaan is?

Nogmaals heel veel succes!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:51

pfff dat is in ieder geval een opluchting! dan is het nu aan moedertje natuur en vadertje tijd om uit te maken wat er gaat gebeuren.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 14:54

Zoek schreef:
Fijn dat je ons zo snel een update geeft, dit is best een positieve uitslag! dit is natuurlijk niet niks maar het had veel ergen kunnen zijn. Heeft de DA wel gezegt wat haar kansen zijn? tot oktober wachten en dan zien wat de voor uit gegaan is?

Nogmaals heel veel succes!

Het is gewoon afwachten en er valt niks van te zeggen.. Het kan alle kanten op. In theorie kunnen zenuwen herstellen, maar of het in praktijk lukt en bij een oogzenuw..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:56

Wat een vreselijk verhaal zeg.

Een van mijn paarden heeft een zenuwbeschadiging in zn schouder opgelopen eind februari. Tot op heden is er geen verbetering te zien. Zenuwen herstellen doorgaans wel maar dit kost erg veel tijd.. Voor nu hou ik nog hoop en geven we hem een kans.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:57

Dus nu maar hopen op herstel, is er een soort van therapie/stimuleringsplan of moet je echt alleen maar afwachten.
Wat zal het dubbel voor je zijn, er is niets te zien, maar je meisje is wel beschadigt.
ik wens je heel veel sterkte

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:59

Ik hoop voor je op een goed herstel!
Heeft de dierenarts nog iets gezegd over beweging, binnen of buiten staan en dat soort dingen?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:02

Ik ben blij voor je dat er geen ernstige beschadegingen zichtbaar waren. Al geeft deze uitslag ook niet duidelijk wat nu wijsheid is, wat ga je nu met haar doen?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:03

TeeGee schreef:
Wat een vreselijk verhaal zeg.

Een van mijn paarden heeft een zenuwbeschadiging in zn schouder opgelopen eind februari. Tot op heden is er geen verbetering te zien. Zenuwen herstellen doorgaans wel maar dit kost erg veel tijd.. Voor nu hou ik nog hoop en geven we hem een kans.

Nou precies.. Jouw paard heeft het dus net een maand langer dan die van mij. Nou goed, laten we hopen dat tijd het gaat helen..

Marleentje, de DA heeft het liefst dat ze gewoon in haar stal blijft staan. Hij zei dat dat een veilige omgeving voor haar is, waar zij zich waarschijnlijk ook het meest prettig voelt. Aan de hand stappen mag eventueel wel, maar meer raadde hij me af.

Ais, ze blijft dus gewoon in haar stal en ik stap iedere dag een klein stukje met haar.