Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:09

crazyshar schreef:
wij hebben zelf helaas alleen maar een B-rijbewijs, en aangezien Kyana 620kg weegt volgens Merelbeke is het totale gewicht boven de 750kg wat wettelijk mag met een B *zucht* anders was het niet zo moeilijk geweest en reden we zelf :D

is deze berekening wel goed?
ik had een vriendin die met haar B een trailer met paard van 155cm reed
de auto was een Opel Xaviera
zij vertelde dat ze onder 3500kg auto met trailer moest blijven

het zal wel ergens op de site van de RWD staan,ik ben er niet in thuis omdat ik mijn E er nog gratis bij gekregen heb :j

IMJ

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:10

Klopt mirigino!
Heb het net opgezocht.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:11

Jeetje wat een gedoe. Je zit helemaal in het zuiden van het land of niet?? Ik woon in Alphen aan den Rijn, zou je dolgraag willen helpen (heb auto en trailer) maar ik weet niet of het haalbaar is. Stuur anders een pb met je woonplaats als je het liever niet hier zet.
Ik ben al vele malen bij Erik geweest (nu ja nu meestal Annika) en met alles wat je zegt aan symptomen denk ik dat zij degenen kunnen zijn die je hopelijk kunnen helpen. Ik ben het volledig eens met het opsturen van de spullen. Ik zou er ook niet per sé mee wachten. Overigens kunnen zij je bij IR ook nog helpen met lanchi druppels enzo, eventueel met oliën gecombineerd, maak je daar maar geen zorgen om.
Het klinkt echt bijna alsof ze onwijze afvalstofproblemen heeft, misschien kan je wel met een drainagekuur beginnen. Maar dat zou ik allemaal zoals zij is niet zonder overleg doen....

Ik zou morgenochtend echt bellen en je verhaal even voorleggen. Ik zou bijna zeggen dat zij eigenlijk naar jou toe zouden moeten komen....want om nou je meisje zo lang op de trailer te zetten als ze zo'n pijn in haar voeten heeft...
Heel veel sterkte. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik vind het allemaal zo erg voor je en ik hoop zo dat het weer goedkomt...je zit vandaag ook alweer de hele dag af en aan in mijn hoofd...

Overigens over rijden met B rijbewijs. Als de combi onder de 3500 kg blijft en je auto ledig zwaarder is dan het ledig gewicht+ laadvermogen van de auto, dan mag je ermee rijden. Dus niet wat de trailer+paard weegt, maar wat het zou mogen wegen is belangrijk...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:11

Auto moet in ledig gewicht zwaarder zijn dan het max laadvermogen van de trailer.
Kortom zodra je een bus huurt die leeg 1200 kilo weeg en een 1.5 trailer die met paard 1150 weegt, mag je met B de weg op. Combinatie tesaam zit onder de 3500 kgs

Bolle buik lijkt me overigens slappe buikspieren zo op de foto.
HB zijn er in veel "kleuren en geuren". Net een HB-pony beschreven in een topic die verre van klassieke kenmerken vertoont (qua hoeven). Pony = rap herstelt -binnen 6 dagen- na een spartaans dieet. Don't give up to soon.
Sterkte met je paardje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:13

IMJ schreef:
Klopt mirigino!
Heb het net opgezocht.

:D je was me net voor :j

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:14

Elpharo schreef:
. Ik zou bijna zeggen dat zij eigenlijk naar jou toe zouden moeten komen....want om nou je meisje zo lang op de trailer te zetten als ze zo'n pijn in haar voeten heeft...

Goed punt.
Maar ja, anderzijds, ik kan me de wanhoop in zoektocht naar genezing ook heel goed voorstellen
Moeilijk...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:16

Ik heb begrepen dat ze niet aan huis komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:18

En zelf rijden dan Timokyana? Zoals hierboven?
De kliniek in utrecht heeft een soort ophaal service hoor ik net in 'mijn huiskamer'. Zou de kliniek waar jij heengaat dat toevallig niet ook hebben?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:20

Geen idee,ik zal hun site eens opzoeken.

Zelf rijden moet ik wel durven denk ik.Ik vrees alleen dat de combi met paps auto niet geschikt zal zijn (anders had ik dit veel eerder moeten weten toch :+ )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:25

Wat voor auto heeft hij?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:25

nissan primera ong 1050kg-1100kg

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:31

Ligt aan het type. Ik zie vooral Nissan Primera's tussen de 1200 en 1350 kg op i-net.

Een 1,5 paardstrailer weegt zo'n 550 kg? Paard 620 = 1170 kg...

Dat zou dus mogelijk wel een optie zijn!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:33

Als je in spanning nog goed kunt rijden en wat weet over rijden met een paard. Anders vind ik het onverantwoord met een dier dat zoveel pijn heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:36

IMJ schreef:
Ligt aan het type. Ik zie vooral Nissan Primera's tussen de 1200 en 1350 kg op i-net.

volgens mij moet je met allen B kijken naar de max gewicht van de trailer dus 1300kg /1600kg wat op het plaatje staat
en niet naar gewicht trailer + gewicht paard

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

mirgino schreef:
IMJ schreef:

volgens mij moet je met allen B kijken naar de max gewicht van de trailer dus 1300kg /1600kg wat op het plaatje staat
en niet naar gewicht trailer + gewicht paard

Ik begreep dat hieruit:
Citaat:
de aanhangwagen mag inclusief laadvermogen niet meer zijn dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;

snap ik het dan toch niet? :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

Maar als de 1,5 paards niet teruggekeurd is en op papier 650 of 750 weegt dan hang je er al in. Want bij een B rijbewijs telt wat op papier staat ipv wat het werkelijke gewicht van de trailer is. Ik mocht met onze 1,5 paards trailer en enkel B wel zelf rijden met de hyunday santa fe ervoor die 1600kg woog, maar niet met de mercedes die 1250kg woog. Want dan kwam het gewicht van de trailer op papier plus een paard van 600kg boven het gewicht van die mercedes. De combinatie weegt dan wel minder dan 35ookg maar wanneer de combinatie trailer met paard weer zwaarder weegt dan wat de auto weegt (en mag trekken) dan mag het dus weer niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:39

Wat houdt dat teruggekeurd in dan Maikeltje?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:56

IMJ: Terugkeuren houdt het volgende in: Stel een trailer weegt totaal (dus ledig gewicht plus laadvermogen) 1350kg en op papier staat dat het ledig gewicht van de trailer 570kg is. Dan hou je totaal aan laadvermogen 1350 -570 = 780kg over, met andere woorden: er mag een paard op staan van max. 780kg. Maar als je auto nu maar 1250kg weegt dan kun je bij het rdw een papier aanvragen om je trailer terug te laten keuren naar bv een ledig gewicht plus laadvermogen van 1200kg. Maar pas op: het te laden gewicht wordt dan wel minder want de trailer leeg weegt wel nog steeds 570kg. Na terugkeuren mag je dus met die trailer nog maximaal laden: 1200-570=630kg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:02

Ah snappum! Dank!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 23:13

Ik snap weinig over het trailer gebeuren,maar er staat me iets van bij mij dat de combi auto van paps en trailer niet geschikt is voor mij om in te rijden met een B rijbewijs.
Nu durf ik het ergens wel aan, maar of het verstandig is zelf te rijden is een tweede.

Aantal lieve aanboden via pb, sommige voor mij niet geschikt hoe lief ook.
Momenteel heeft een bokker aangeboden mijn paard te rijden voor 170 euro.
Op zich een nette vergoeding denk ik toch.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:15

Dat denk ik ook gezien de tijd die iemand kwijt is en de huidige benzine prijzen..
Tjemig, de kosten lopen wel op zo hè? Goed hoor wat jij allemaal voor haar doet!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:29

Wat super van die bokker zeg!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:34

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!!
Ik zal morgen en 30 november heeeeel hard voor jullie duimen!!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:56

crazyshar schreef:
ok hierbij 2 fotos van vandaag
en 2 fotos van ongeveer mei dit jaar als ik me niet vergis.

vandaag:

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ze hier op de foto zo ver in de modder zakt en dat dit niet het werk is van de hoefsmid? Er is bijna geen voet meer zichtbaar.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:53

oei...goeie,gezonde hoeven ??? Zo ongelijk en vooral rechtsachter...ben het met irmaz eens...een goede hoefsmid waarschuwd dan voor de problemen die hieruit kunnen ontstaan...OF ER AL ONTSTAAN ZIJN !
In zo'n korte tijd (5 a 6 maand ???!!!) duidelijk een heel negatieve verandering , die wel degelijk de oorzaak kunnen zijn van de ontstane problemen...
Is er in die periode iets gebeurd/gedaan waarbij het rechtervoorbeen of rechterachterbeen een blessure heeft gehad ?
Of toen ook tekort bekapt ?