Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tantesam schreef:Tieme schreef:Oh jee, heeft je da ook gezegd waarom?
passoasam schreef:Als snijmais broeid. Eet geen dier het meer. Dus dat is onzin. Een kuil broeid niet, het conserveerd onder het plastic.
fargo schreef:Ik wil dit topic even volgen en evt om raad vragen. Mijn paard heeft in ieder geval last van maagzuur, ik denk niet van een maagzweer. Hij reageerde onlangs heel heftig op het geven van metacam via een spuit in de mond. Hij heeft al aantal keren koliek gehad na het geven van wormenkuur Pramox (ruikt ook superchemisch).
Hij is nooit echt dol geweest op bix en dat is ook het eerste dat hij laat staan als hij buikpijn heeft.
Heb hem in het verleden wel Pronutrin gevoerd, maar toen ik aan het afbouwen was kreeg hij spontaan koliek. Daar zat ik ook niet op te wachten. En zo lekker vond hij het ook niet.
Maagcompositum heb ik hem eens als jaarling gegeven, toen moest hij het ABSOLUUT NIET. Hij is al sinds jaarling luchtzuiger al in de kudde tussen de andere hengstjes op de rug van vriendjes.
Heb hem nu van de bix af, hij krijgt mueslie en slobber (want onlangs aan verdraaiing van dunne darm geopereerd) en 4 x 2 kg mooie droge kuil per dag. Hij krijgt ook luzerne. En ga hem weer lijnzaadbrok geven (via Paardendrogist gekocht).
Tips??
tantesam schreef:fargo schreef:Ik wil dit topic even volgen en evt om raad vragen. Mijn paard heeft in ieder geval last van maagzuur, ik denk niet van een maagzweer. Hij reageerde onlangs heel heftig op het geven van metacam via een spuit in de mond. Hij heeft al aantal keren koliek gehad na het geven van wormenkuur Pramox (ruikt ook superchemisch).
Hij is nooit echt dol geweest op bix en dat is ook het eerste dat hij laat staan als hij buikpijn heeft.
Heb hem in het verleden wel Pronutrin gevoerd, maar toen ik aan het afbouwen was kreeg hij spontaan koliek. Daar zat ik ook niet op te wachten. En zo lekker vond hij het ook niet.
Maagcompositum heb ik hem eens als jaarling gegeven, toen moest hij het ABSOLUUT NIET. Hij is al sinds jaarling luchtzuiger al in de kudde tussen de andere hengstjes op de rug van vriendjes.
Heb hem nu van de bix af, hij krijgt mueslie en slobber (want onlangs aan verdraaiing van dunne darm geopereerd) en 4 x 2 kg mooie droge kuil per dag. Hij krijgt ook luzerne. En ga hem weer lijnzaadbrok geven (via Paardendrogist gekocht).
Tips??
Mijn paard lustte de maagcomp ook echt niet, ik verdunde het met water en deed het in een spuitje. Nu de maag rustig is eet hij het wel.
Weet iemand of een wormenkuur een aanslag is op de maag, ik overweeg anders een mestonderzoek, wellicht is een wormenkuur niet eens nodig...